تاکید مخبر بر لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به روابط 30 ساله دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان تاکید نمود با وجود روابط مستحکم بین دو دولت و ملت از ظرفیت های همکاری بین دو کشور به خوبی استفاده نشده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا این همکاری ها بیش از گذشته توسعه و تعمیق یابد.

تاکید مخبر بر لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران

محمد مخبر صبح امروز در ملاقات با بخیت سلطان اف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان بر ضرورت ارتقای تبادلات و همکاری های بین دو کشور در زمینه های تجاری، مالی، صنعتی، کشاورزی و معدنی تاکید نمود و گفت: امکانات موجود در ایران و قزاقستان زمینه مناسبی برای تبدیل دو کشور به هاب منطقه ای است که در این راستا فعالیت بیش از گذشته کمیسیون های مشترک بین دو کشور می تواند به این هدف یاری کند.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه نمود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی می تواند به شناسایی فرصت ها و ظرفیت ها به فعالان بخش خصوصی و تجار دو کشور یاری شایان توجهی کند و باید برنامه عملیاتی جدی به منظور توسعه همکاری های ایران و قزاقستان هر چه زودتر تهیه گردد.

وی به نقش سازمان های همکاری شانگهای، اکو و اوراسیا در پررنگ تر شدن مبادلات بین کشورهای عضو این سازمان ها اشاره و توضیح داد: دولت های عضو سازمان های منطقه ای باید تمام کوشش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل رفت و آمدهای تجاری بین فعالان و کارآفرینان کشورهای منطقه به کار ببندند.

بخیت سلطان اف، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان نیز در این ملاقات با استقبال از سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و ارتقای همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه گفت: قزاقستان از این سیاست ریاست جمهوری اسلامی ایران استقبال می نماید و سطح بالای اعتماد و روابط بین رهبران سیاسی دو کشور یاری می نماید تا مسائل موجود بر سر راه برداشته گردد.

وی اضافه نمود: برگزاری نشست های کمیسیون مشترک بین دو کشور و بعلاوه نمایشگاه های تخصصی ابزار محکمی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان است و با تشکیل انجمن تجار و بخش خصوصی دو کشور می توان منظره روشنی نسبت به توسعه همکاری ها بین دو کشور داشت.

وی بعلاوه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی، بر ضرورت برداشته شدن تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

لازم به ذکر است در این ملاقات که وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک در کشور نیز حضور داشت زمینه های توسعه همکاری ها در بخش های مختلف نیز مورد تبادل نظر و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید مخبر بر لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مخبر بر لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید