خبرنگاران هم افزایی دستگاه ها برای ترویج ازدواج جوانان لازم است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، بیرجند - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر هم افزایی همه دستگاه ها برای ترویج ازدواج جوانان مبتنی بر باورها و ارزش ها تاکید نمود.

خبرنگاران هم افزایی دستگاه ها برای ترویج ازدواج جوانان لازم است

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر در سی و دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اضافه نمود: این هم افزایی و همراهی می تواند در تسهیل شرایط ازدواج جوانان بسیار موثر باشد.

وی گفت: فراهم آوردن شرایط لازم برای برخورداری جوانان از مسکن، فرصت های شغلی مناسب، تسهیلات ازدواج و غیره همه در سایه همکاری و همراهی همه حوزه ها مقدور می گردد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه های عمرانی با تامین زیرساخت ها و انجام اقدامات زیربنایی و حوزه های فرهنگی نیز با ایجاد بسترهای مناسب و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به موقع می توانند برای تحقق این مهم نقش ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه سیاست های کشور و نظام به دنبال تجدید نسل است توضیح داد: تحقق این موضوع مهم در گرو اقدامات فرهنگی و عمرانی و به عبارتی ایجاد بسترهای مناسب است.

خوش خبر گفت: در شرایط فعلی یکی از مهمترین علل در بی رغبتی جوانان به ازدواج، ترس از مسائل در آینده است که این موضوع هم با گفتمان های مناسب قابل حل و جبران است.

وی تاکید نمود: هر کس با هر توان و ظرفیتی که دارد، باید این ترس را از جوانان دور کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اضافه نمود: نخبگان، اساتید دانشگاه ها، مبلغین، قضات، افراد صاحب نظر و متنفذین اجتماعی، هر کدام به نوبه خود می توانند در قوت قلب دادن به جوانان و اطمینان بخشی به آنها برای ورود به مقوله ازدواج موثر باشند.

وی با گلایه از کم کاری مدیرکل ورزش و جوانان استان در ارائه موضوعات جوانان در گروه های کاری کارگروه اجتماعی و فرهنگی گفت: طرح موضوعات مرتبط با جوانان در این کارگروه می تواند مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها را در برطرف موانع ازدواج از پیش پای جوانان به همراه داشته باشد.

خوش خبر، آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در راستای ازدواج جوانان و ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی را خواهان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز به عنوان دبیر جلسه گفت: در حوزه ازدواج چهار راهبرد اصلی فرهنگ سازی، ساختارسازی، تسهیل سازی ازدواج جوانان و توسعه نهادهای مدنی فعال در حوزه جوانان مدنظر است که فرهنگ سازی از مهم ترین آنهاست و دستگاه های متولی باید در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی به فراوری محتواهایی در راستای فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان، همت گمارند.

حسن عزیزی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در ازدواج جوانان اضافه نمود: به جهت این که بتوانیم با استفاده از ظرفیت و توان بالای خیرین، بخشی از دغدغه های جوانان در آستانه ازدواج را مرتفع کنیم، به زودی مجمع خیرین ازدواج را در مرکز استان راه اندازی می کنیم و تا انتها سال نیز با هماهنگی فرمانداران در تمامی مراکز شهرستان های استان مراکز خیریه ازدواج شکل خواهد گرفت.

در این نشست که با دستور کار ازدواج جوانان و با حضور همه اعضا برگزار گردید، مواردی از موانع ازدواج جوانان و عملکرد دستگاه ها در زمینه تسهیل ازدواج جوانان مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هم افزایی دستگاه ها برای ترویج ازدواج جوانان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هم افزایی دستگاه ها برای ترویج ازدواج جوانان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید