آیفون 15 پرو احتمالاً با 8 گیگابایت رم و پورت USB، C عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، طبق گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، مدل های پرو آیفون 15 با 8 گیگابایت حافظه رم، پورت USB-C و دوربین های پیشرفته تر در اختیار کاربران قرار می گیرند.

آیفون 15 پرو احتمالاً با 8 گیگابایت رم و پورت USB، C عرضه می گردد

نوترین گزارش منتشر شده از این شرکت تحقیقاتی نشان می دهد، سری آیفون 15 همچون سری آیفون 14 شامل چهار مدل خواهد بود و تنها مدل های پروی این سری نوترین پردازنده اپل را دریافت خواهند کرد. بنابراین، با این تفاسیر آیفون 15 و آیفون 15 مکس از پردازنده A16 قدرت خواهد گرفت، در حالی که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از تراشه کاملا نو و 3 نانومتری A17 Bionic به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد. به گفته سخنگوی شرکت TSMC و با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای فراوری تراشه های 3 نانومتری، اپل مشتری اصلی تراشه های مبتنی بر این فناوری در سال 2023 خواهد بود و انتظار می رود که این شرکت تراشه سازی، سفارشات قابل توجه تراشه های 3 نانومتری مشتریان دیگرش را به سال 2024 مولکول کند.

TrendForce پیش بینی نموده که مدل های پرو آیفون 15 به 8 گیگابایت حافظه رم برای تکمیل عملکرد پردازشی تراشه A17 مجهز می شوند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل های پرو سری آیفون 14 از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می برند. مدل های غیر پرو آیفون 15 نیز احتمالاً 6 گیگابایت حافظه رم خواهند داشت.

یکی از مهم ترین شایعات مربوط به سری آیفون 15، بهره گیری از پورت شارژ USB-C است که با تصویب این موضوع، اپل چاره ای جز پذیرفتن آن و عرضه گوشی های هوشمند پرچم دارش با این استاندارد جهانی ندارد. طبق این قانون نو تا خاتمه سال 2024، تمام گوشی های هوشمند، تبلت ها و دوربین های موجود در بازار اروپا باید به پورت شارژ USB-C مجهز شوند. یکی دیگر از مهم ترین قابلیت هایی که به لطف شایعات اخیر در سری آیفون 15 انتظار داریم، بهره گیری از لنز پریسکوپی برای بهره گیری از زوم اپتیکال بهتر است.

طبق گزارش نو TrendForce، انتظار می رود آیفون 15 پرو مکس مجهز به سنسور تله فوتو با عملکرد پریسکوپی باشد که قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری یا بیشتر را در مقایسه با محدودیت فعلی 3 برابری به کاربران این گوشی هوشمند ارائه می دهد. در واقع با بهره گیری از این سنسور پیشرفته، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون به وسیله یک آینه زاویه دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می گردد. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می نماید به اپل این امکان را می دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می سازد تا بدون هیچ گونه تاری از زوم بیشتر استفاده نمایند.

باید اشاره کنیم که آیفون 15 پرو لنز تله فوتو معمولی را برای ارائه قابلیت زوم اپتیکال حفظ خواهد نمود. آن طور که گفته می گردد سنسور پریسکوپی این گوشی 1/3 اینچی دارای وضوح 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8، تثبیت نماینده تغییر سنسور و زوم اپتیکال 6 برابری خواهد بود. بعلاوه به گزارش TrendForce، مدل های پرو آیفون 15 احتمالاً دارای لنز اصلی ارتقا یافته با طراحی 8P خواهند بود که عملکرد بهتری نسبت به سری آیفون 14 خواهد داشت.

این شرکت تحقیقاتی تایوانی پیش بینی نموده که سری آیفون 15 به مودم کوالکام برای استفاده از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) مجهز خواهد بود؛ زیرا اپل هنوز از عملکرد فناوری mmWave مودم خود راضی نیست. شنیده می گردد که اپل مودم 5G خود را در سال 2024 معرفی خواهد نمود. بعلاوه از سال آینده ممکن است نسخه های پرو آیفون 15 بدون خشاب سیم کارت فیزیکی به کاربران عرضه گردد و فقط با 2 درگاه eSIM کار کند.

غول فناوری آمریکایی احتمالاً در سپتامبر 2023 سری نو گوشی های پرچم دار آیفون 15 را معرفی خواهد نمود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 پرو احتمالاً با 8 گیگابایت رم و پورت USB، C عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو احتمالاً با 8 گیگابایت رم و پورت USB، C عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید