اختلال ساعت های هوشمند در ردیابی سلامت افراد تیره پوست!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یک مطالعه نو نشان می دهد که ساعت های هوشمند در ردیابی سلامت افراد دارای پوست تیره کمتر موثر هستند.

اختلال ساعت های هوشمند در ردیابی سلامت افراد تیره پوست!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید و به نقل از دیلی میل، ورزشکاران و هواداران تناسب اندام طی سالیان اخیر به طور فزاینده ای به ساعت های هوشمند روی آورده اند تا ضمن ردیابی تعداد گام ها و مقدار کالری سوزی، بر ضربان قلب خود در حین ورزش و به طور کلی بر شرایط سلامتی خود نظارت داشته باشند. اما اکنون یک مطالعه نو که به وسیله محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا اجرا شده است، نشان می دهد که این ابزارهای مد روز در ردیابی سلامت افراد دارای رنگ پوست تیره تر کمتر کارایی دارند.

این مطالعه نشان می دهد که این مشکل ممکن است به این علت باشد که فرآیند سیگنال دهی که از پرتوهای نور برای تشخیص ضربان و ریتم قلب استفاده می نماید، ممکن است روی پوست های تیره تر که حاوی ملانین بیشتری است، به خوبی کار نکند، چرا که پوست های تیره، نور بیشتری را جذب می نمایند.

با این حال، الگوریتم هایی که این دستگاه ها را پشتیبانی می نمایند، اغلب به وسیله افراد سفید پوست توسعه می یابند و آزمایش می شوند که ممکن است به این معنی باشد که این مشکل، از پیش شناسایی نشده و در نظر گرفته نشده است.

این مطالعه نو بر اساس آنالیز سیستماتیک 10 مطالعه منتشر شده قبلی با بیش از 460 شرکت نماینده اجرا شده است.

دکتر دانیل کوئربر یکی از رهبران این مطالعه می گوید: مردم باید بدانند که هنگام استفاده از این دستگاه ها محدودیت هایی برای افرادی با رنگ پوست تیره تر وجود دارد و نتایج را باید با کمی خطا در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: الگوریتم ها اغلب بر پایه جمعیت های سفید پوست ایجاد می شوند که ممکن است به نتایجی منجر گردد که آنطور که ما می خواهیم برای جمعیت تیره پوست قابل تعمیم نباشد. تحقیق و توسعه مداوم این دستگاه ها باید بر گنجاندن جمعیت هایی با رنگ های متفاوت پوست تاکید داشته باشد تا الگوریتم های توسعه یافته بتوانند به برترین وجه خود را با تغییرات در جذب نور به وسیله پوست تطبیق دهند.

این تیم تحقیقاتی 10 مطالعه را از 622 مقاله علمی شناسایی کردند که داده های ضربان و ریتم قلب را برای فناوری های پوشیدنی بر اساس نژاد یا رنگ پوست شرکت نمایندگان در مطالعه گزارش می کردند.

از میان این مطالعات، چهار مورد نشان می دادند که میزان گیری ضربان قلب در افراد دارای پوست تیره تر در مقایسه با افراد دارای پوست روشن تر به وسیله دستگاه های پزشکی رایج مانند مانیتورهای نظارت بر شرایط قلب و دستگاه نوار قلب، به طور قابل توجهی دقیق تر است.

یک مطالعه نیز گزارش داده است که اگرچه تفاوتی در دقت معین ضربان قلب وجود ندارد، اما دستگاه های پوشیدنی، داده های به طور قابل توجه کمتری را برای افراد دارای پوست تیره تر ثبت نموده اند.

دکتر کوئربر شرح داد که بیشتر ابزارهای پوشیدنی ضربان و ریتم قلب را با هدف انتشار پرتوی نور به مچ دست و سپس تشخیص مقدار جذب نور تشخیص می دهند. جذب نورِ بیشتر نشان دهنده حجم بیشتری از خون است که در رگ های زیر پوست جریان دارد.

وی می گوید نتایج مطالعه نشان می دهد که فرآیند سیگنال دهی ممکن است روی پوست های تیره تر که حاوی ملانین بیشتری هستند که نور را بیشتر از پوست سفید جذب می نمایند، به خوبی کار نکند.

این در حالی است که علاوه بر افزایش استفاده از فناوری های پوشیدنی برای نظارت بر فعالیت بدنی و الگوهای خواب، علاقه به استفاده از آنها برای تحقیقات پزشکی و حتی تشخیص زودهنگام مسائل قلبی در سال های اخیر افزایش یافته است.

دکتر کوئربر می گوید: ادعاهای زیادی مبنی بر این وجود دارد که این دستگاه ها می توانند مسائل ریتم قلب مانند تاکی کاردی، برادی کاردی و حتی فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهند. ما می خواهیم بتوانیم ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را در خصوص اینکه آیا این دستگاه ها منابع قابل اعتمادی برای جمع آوری داده ها در همه بیماران، صرف نظر از رنگ پوست آنها هستند، آگاه کنیم.

وی می گوید، این مطالعه بر اهمیت حصول اطمینان از اینکه این فناوری نیازهای جمعیت های مختلف را برآورده می نماید، تأکید می نماید، به ویژه زمانی که هدف آن بهبود سلامت جامعه باشد.

وی می گوید مطالعات اخیر گزارش داده اند که سایر دستگاه ها مانند پالس اکسی متر که برای میزان گیری مقدار اکسیژن خون استفاده می گردد، برای افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند به خوبی عمل نمی نمایند. بنابراین در صورت عدم شناسایی مسائل می تواند منجر به عواقب جدی برای سلامتی گردد افراد تیره پوست گردد.

وی اضافه کرد: کاوش برای گزینه های جایگزین و اطمینان از اینکه می توانیم راه چاره عادلانه تری در مراقبت های بهداشتی ایجاد کنیم، مهم است. برای مثال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طول موج های خاصی از نور، به ویژه نور سبز، در همه رنگ های پوست دقیق تر است.

دکتر کوئربر قرار است ماه آینده یافته های این مطالعه را در کنفرانس سالانه کالج آمریکایی قلب و عروق در واشنگتن ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختلال ساعت های هوشمند در ردیابی سلامت افراد تیره پوست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال ساعت های هوشمند در ردیابی سلامت افراد تیره پوست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید