تغییر سیستم جمع آوری زباله در تهران ، سطل های موجود جمع آوری می شوند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، سیستم تخلیه زباله شهر تهران با جمع آوری سطل های موجود در محلات به زودی تغییر می نماید و سه مدل جدید برای تخلیه زباله، در صورت تامین بودجه، قرار است از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اجرایی گردد.

تغییر سیستم جمع آوری زباله در تهران ، سطل های موجود جمع آوری می شوند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از ایسنا، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعلام این موضوع گفت: سطل هایی که اکنون در خیابان های شهر تهران برای جمع آوری زباله وجود دارد در واقع یک مدل منسوخ در دنیاست که هم شیرابه فراوری می نماید و هم سبب گسترش زباله گردی می گردد. این طرح برای چندین سال قبل مناسب بود اما اکنون جوابگوی سیستم زباله های تهران نیست. در شرایط فعلی احتیاج است که سطل ها مسئول داشته باشد و از خیابان به داخل ساختمان ها منتقل گردد تا بتوان بر آن نظارت کرد، جمع آوری زباله و مخزن گذاری در سطح شهر یک طرح چندجانبه است که بر اساس شرایط مکانی از سیستم مناسب استفاده می گردد. در حال حاضر سه مدل جدید برای جمع اوری پسماند در تهران در دستور کار واقع شده است.

در مرحله نخست قرار است این طرح در شهرک های مسکونی و ساختمان های بلندمرتبه تهران آغاز گردد که بر اساس آن مخازن جمع آوری پسماند به مدیران این شهرک ها تحویل داده شده و به جای خیابان در داخل ساختمان های مسکونی نصب گردد. از سوی دیگر در مسیرهای پرتردد از مخازن سه گانه تفکیک از مبدا استفاده می گردد که اغلب قرار است مقابل سازمان های دولتی، ادارات و ساختمان های پرتردد نصب گردد. همچنین طرح دیگری که در مراحل ابتدایی آغاز است استفاده از دستگاه RVM برای مکان های تجاری بوده که اکنون دو دستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته و در صورت تامین بودجه 6 دستگاه دیگر هم به زودی نصب شده و این طرح ادامه پیدا می نماید. این دستگاه ها قرار است در فروشگاه های زنجیره ای مانند شهروند و میادین میوه و تره بار سطح شهر تهران نصب گردد که مردم با تحویل زباله های خود به این دستگاه یا وجه نقد دریافت نموده و یا امتیاز شهروندی بگیرند.

علیپور اعلام کرد: در مجموع برای تحول در مدل جمع آوری پسماند در شهر تهران به صورت حدودی 400 تا 500 میلیارد تومان بودجه ضروری است، اگرچه این رقم زیاد بوده اما باید توجه کرد که در واقع هزینه ای قابل برگشت است چرا که از این طریق ارزش زباله خشک محاسبه شده و از سوی دیگر هزینه تامین بهداشت و حمل و نقل از چرخه جمع آوری زباله کم می گردد که خود نوعی بازگشت سرمایه است. اکنون نیروی سازمان پسماند برای جمع اوری زباله دو بار در روز در سطح شهر تردد می نمایند که اگر این مدل های تازه اجرا گردد، این هزینه هم از جمع آوری زباله حذف می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تغییر سیستم جمع آوری زباله در تهران ، سطل های موجود جمع آوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر سیستم جمع آوری زباله در تهران ، سطل های موجود جمع آوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید