راهنمای سفر به اتریش

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، آشنایی با کشور اتریش:

مرکز: وین

راهنمای سفر به اتریش

جمعیت: 8 میلیون و 900 هزار نفر

زبان رسمی: آلمانی

اختلاف ساعت اتریش با ایران: 2 ساعت و 30 دقیقه

مدت زمان پرواز تهران- وین: 4 ساعت و 33 دقیقه

اتریش کشوری کوچک و کاملاً کوهستانی است که در جنوب غربی اروپا واقع شده است. تقریباً از لحاظ مساحت دو برابر سوئیس است. همسایه های اتریش: ایتالیا، اسلوونی، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، آلمان، سوئیس و قسمت کوچکی از لیختن اشتاین هستند. علیرغم عضویت کامل اتریش از سال 1995 در اتحادیه اروپا، اتریش را به عنوان هسته خنثی در اروپا توصیف می نمایند. کوه های آلپ اتریش ستون فقرات فیزیکی این کشور را تشکیل می دهند. اتریش سرزمینی مملو از دریاچه ها است که بسیاری از آنها میراثی از دوران پلیستوسن (یعنی حدود 2،600،000 سال پیش) است. دو سوم کل منطقه اتریش تحت پوشش جنگل ها و مراتع است. صنوبر، راش و بلوط سهم بسزایی در پوشش جنگل ها دارند.

انواع ویزا

ساعت کار بانک ها در اتریش:

روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و آدینه از ساعت 08:00 الی 12:30 و 01:30 بعد از ظهر تا 03:00 بعد از ظهر

پنجشنبه از ساعت 08:00 الی 12:30 بعد از ظهر و 01:30 بعد از ظهر تا 05:30 بعد از ظهر

شنبه و یکشنبه : تعطیل

تور اتریش

آب و هوا در اتریش:

برترین زمان برای بازدید از وین و دیگر شهرستانها اتریش اواخر بهار و اوایل پاییز، به خصوص ماه مه، ژوئن و سپتامبر است. در اواسط تابستان (جولای-آگوست)، رعد و برق شدید است. در شهرهایی که در منطقه ها تپه ای واقع شده اند (سالزبورگ ، اینسبروک) بیشتر از وین باران می بارد که در واقع می تواند گرم و شرجی هم باشد. در ماه سپتامبر، جنگل ها شروع به نمایش رنگهای تماشای پاییز می نمایند. سرما و کسل نماینده بودن هوا در زمستان (دسامبر تا فوریه) باعث میشود تا بگویم: زمستان زمان مناسبی برای سفر نیست! برای سفر به کشور زیبای اتریش از تور اروپا نوروز 1401 وبلاگ اخبار جدید تماشا کنید.

ژِِیوار سفیر نوین

فرهنگ اتریشی ها:

نوع لباس پوشیدن

قانون لباس پوشیدن اتریشی ها محافظه کار است یعنی باید لباس رسمی پوشید! مردان معمولاً کت و شلوارهای رنگ تیره با پیراهن سفید می پوشند. زنان باید لباس مجلسی یا لباس های رسمی داشته باشند که همراه با اکسسوری های زیبا ترکیب بشوند.

آداب و معاشرت در اتریش:

هنگام دیدار با همسایه اتریشی، باید دستی سریع و محکم بدهید. افراد مسن معمولاً دست دادن را شروع می نمایند. حفظ تماس چشمی در طول سلام بسیار مهم است و در طی مکالمات باید فاصله مشخصی حفظ شود. بدیهی است که هنگام معرفی یا هنگام صحبت با شخصی، دست در جیب نداشته باشید.

بعضی از مردان اتریشی، به ویژه آنهایی که پیرتر هستند، ممکن است دست یک زن را ببوسند. با این حال، برای یک خارجی، این عمل نامناسب است. بعلاوه ممکن است زنان مردان را ببوسند، اما مردان هرگز یک دیگر را نباید ببوسند.

آداب هدیه دادن در اتریش:

هدیه های کوچک را می توان در سرانجام جلسه اول اهدا کرد. آنها باید به خوبی کادو پیچ شده باشند و معمولاً هنگام دریافت باز می شوند.

فستیوال های بزرگ موسیقی در اتریش:

Salzburg Festival:

جشنواره سالزبورگ مهمترین جشنواره اروپا که به اپرا و تئاتر اختصاص داده شده است در سال 1920 به وسیله هوگو فون تاسیس شد. هر تابستان این جشنواره برگزار میشود. امروزه برترین نمایش های بین المللی تئاتر و بعلاوه بسیاری از نمایش های جالب و مجذوب کننده اپرا به طور خاص برای جشنواره سالزبورگ به صحنه می فرایند.

Vienna Festival:

این جشنواره که در سال 1951 تأسیس شد و ترکیبی تخیلی از اجرای موسیقی عالی و تجربیات آوانگارد است که شامل اپرا، تئاتر و پایکوبی است. معمولا در مه-ژوئن برگزار میشود. برای سفر به کشور زیبای اتریش میتوانید از تور اتریش وبلاگ اخبار جدید تماشا کنید.

زبان مردم اتریش:

زبان رسمی کشور اتریش آلمانی است. مردم اتریش زبان آلمانی را با لهجه اتریشی صحبت می نمایند. البته بیشتر مردم اتریش انگلیسی نیز بلد هستند، پس اگر با زبان انگلیسی آشنا هستید زیاد نگران نشوید. توصیه می شود کلمات کاربردی آلمانی را پیش از گرفتن تور اتریش یاد بگیرد.

حقایق جالب درباره اتریش:

  • نام اتریش برگرفته از کلمه آلمانی austro که به معنی شرقی است.
  • پرچم کشوراتریش یکی از قدیمی ترین پرچم های ملی جهان است.
  • چرخ خیاطی به وسیله یک اتریشی به نام Josef Madersperger اختراع شد.
  • تقریباً یک چهارم از جمعیت اتریش در وین زندگی می نمایند.
  • قدیمی ترین باغ وحش جهان در وین قرار گرفته است که در سال 1752 تاسیس شده است.
  • فردیناند پورشه ، بنیانگذار شرکت آلمانی اتومبیل های پورشه اتریشی بود.
  • بازیگر پیشین هالیوود آرنولد شوارتزنگر در اتریش بزرگ شده است.
  • 62٪ کشوراتریش تحت پوشش کوههای آلپ اتریش قرار گرفته است.
  • اولین کارت پستال های مورد استفاده در کشور اتریش بود.

سنت های ناشناخته اروپا

فروشگاه لوازم آرایشی Bipa

همواره خرید لوازم آرایشی و بهداشتی باعث خوشحالی خانم ها می شود. در فروشگاه bipa برترین لوازم آرایشی را با کم ترین قیمت می توانید خریداری نمایید. بیشتر برند های مطرح لوازم آرایشی در Bipa یافت می شوند.

فروشگاه Merkur

برترین زمان برای رفتن به فروشگاه مرکور چهارشنبه ها می باشد. فروشگاه مرکور چهارشتبه های تخفیف های 25 درصدی برای اجناس خود در نظر می گیرد و هر آنچه که احتیاج داشته باشید را می توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

معرفی مراکز خرید در اتریش:

خیابان ماریا هیلفر - Mariahlifer

در این خیابان بسیار بلند، مراکز خرید و فروشگاه های متنوع سرتاسر پیاده رو را پوشانده اند. به نظر می رسد که این خیابان مورد علاقه تور لیدر ها باشد!!!

مرکز خرید SCS یا Shopping city sued

این مرکز خرید در خارج از شهر وین واقع شده است و بیشتر برند های معروف جهان در آن نمایندگی فروش دارند. اجناس در scs با قیمت های بسیار مناسبی عرضه می شوند. برای رفتن به این مرکز خرید می توانید از مترو یا اتوبوس بهره ببرید.

فروشگاه زنجیره ای Hofer

هوفر یک سوپر مارکت مقرون به صرفه در اتریش است که در دیگر کشورهای اروپایی هم شعباتی دارد. بیشتر مسافران، برای یک خرید مقرون به صرفه و با کیفیت هوفر را انتخاب می نمایند. انواع نان، سوسیس و کالباس، گوشت و سبزیجات و بعلاوه انواع شکلات را می توانید از فروشگاه هوفر تهیه نمایید.

در سفر به اتریش باید مالیات بپردازید:

برخلاف آمریکا در اتریش، قیمت هایی که بر روی اجناس می بینید، قیمت هایی هستند که نرخ مالیات آنها نیز محاسب شده. یا شاید بهتر بگوییم شما باید مالیات ارزش افزوده اجناس را پرداخت کنید.

مراقب جریمه حمل و نقل عمومی باشید:

در سفر به اتریش قصد سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی شدید (مترو و اتوبوس) حتما بلیط بگیرید. در غیر اینصورت 80 یورو جریمه خواهید شد.

در تور اتریش آب نخرید:

رتبه بندی آب لوله کشی و شهری اتریش جزء 5 کشور برتر جهان است. پس با خیال راحت از شیرهای آب لوله کشی بهره ببرید. مگر اینکه علامت غیر آشامیدنی را در کنار شیر ببینید.

جمجمه های رنگارنگ در هالشتات

این روستا که بین دریاچه هالستات و کوه های داچشتین واقع شده است، دارای ساختمانهای زیبا با رنگ های پاستلی، برترین منطقه برای عکاسی-کوهستانی در اتریش است. هالشتات فقط 750 نفر جمعیت دارد اما سالانه بیش از 70،000 بازدید نماینده را به خود جذب می نماید. مرکز دهکده را بدون ماشین کاوش کنید، سپس به سمت عجیب ترین نمایشگر هالستات، خانه استخوانی در کلیسای سنت مایکل بروید. به علت کمبود مکان برای قبر از قرن شانزدهم بارها بازیافت می شدند، پس از تجزیه جسمی، مجدداً حفر می شدند و جمجمه ها را رنگ می کردند (مردان با برگ بلوط ، زنان با طرح های گل رنگ میشدند). در خانه استخوان می توانید بیش از 600 بقایای رنگارنگ انسانی را ببینید. ورودی 1.50 یورو (1.75 دلار) است.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی ، وین

قدمت مدرسه سوارکاری اسپانیایی به زمان امپراتور ماکسیمیلیان دوم برمی شود ، مردی که اسبهای معروف لیپیتزنر را در سال 1562 به اتریش معرفی کرد. امروزه ، این یکی از تنها مکانهایی است که هنوز سبک کلاسیک سواری که به وسیله اشراف ترجیح داده می شود ، انجام می شود. تماشا نمایش های معروف اسب سواری در مدرسه زمستانی سوارکاری باروک - که از زمان چارلز ششم در اینجا برگزار می شد - هنگام وین لازم است.

منبع: ژیوار

به "راهنمای سفر به اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید