برترین جزایر دنیا برای زندگی ، عجایبی باور نکردنی از زیبا ترین جزایر دنیا

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، بسیاری از افراد در پی مکان دنج و آرام برای زندگی خود هستند. اما هر جایی هزینه ای دارد. یک تیم تحقیقاتی به جزایر برتر جهان سفر کردند و نتیجه این تحقیق 20 مورد از زیبا ترین جزایر جهان است که تیم وب سایت آیلَندز (The Islands) آنرا منتشر کردند. شما در این فهرست جزایر برتر جهان و یا برترین جزایر جهان برای زندگی که باید به آن سفر کرد را پیدا می کنید.

برترین جزایر دنیا برای زندگی ، عجایبی باور نکردنی از زیبا ترین جزایر دنیا

برترین جزایر دنیا برای زندگی : جزیره هِوار (Hvar)، کرواسی (Croatia)

یک جزیره تاریخی و البته مدرن که از جزایر برتر دنیا است. ویلاهای داخل این جزیره منظره زیبایی از دریا دارند و پایه قیمت خرید آنها از 500 هزار دلار آغاز می گردد. البته خانه های کلنگی ساخته شده از سنگ و زمین های قابل ساخت و ساز جزیره قیمت پایین تری دارند.در فصل تابستان و اوج رفت و آمدها روزانه صدها کشتی به طرف این کشتی و منطقه ها اطراف در حرکتند. با این وجود جزیره هوار در کرواسی بازدیدنمایندگان زیادی ندارد. این جزیره در بین جزایر برتر دنیا که باید به آن سفر کرد، قرار می گیرد.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : جزیره کوِلِبرا (Culebra) - پورتوریکو (Puerto Rico)

جزیره کولبرا در 24 کیلومتری شرق کشور پورتوریکو واقع شده است. این جزیره کوچک جمعیتی در حدود 2500 نفر دارد و از جزایر برتر دنیا برای زندگی است. با یک مدرسه کوچک عمومی برای دانش آموزان. در حقیقت جزیره کولبرا حتی از جزیره کوچک ویکس (Vieques) هم آرام تر می باشد. برای سفر به این جزیره باید ابتدا به مرکز پورتوریکو شهر سن خوان (san juan) سفر کنید. برای سفر یک خانواده چهار نفره از آمریکا تا این شهر چیزی حدود 1000 دلار هزینه خواهید داشت و بعد می توانید با تنها چند دلار برای خانواده بلیط کشتی تهیه کنید و راهی جزیره کولبرا شوید.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : وانواتو (Vanuatu)

اگر علاقه مند به یک زندگی آرام و راحت هستید و از هزینه های این جابه جایی می ترسید، وانواتو که از جزایر برتر دنیا برای زندگی است، یک انتخاب عالی برای شماست. برای زندگی در این جزیره شما احتیاجی به داشتن ثروت و دارایی خود ندارید. این جزیره که در دل اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته ساکنان مهربان و خون گرمی دارد. جان ویتل یک عکاس گردشگر در خصوص این مردم می گوید:مردم این جزیره درباره حوادث دنیا و مسائلی که کشورهای غربی را به خود مشغول نموده کاملا بی خیال هستند. چه بهتر از این؟ کاهش فشار عصبی موضوعات روزمره دنیا، یک محیط آرام و مردمی خونگرم. البته خانه های این جزیره چندان هم مقرون به صرفه نیست. قیمت آنها از 350 هزار دلار آغاز می گردد. یک مسیر معین و شناخته شده در این جزیره شهر پورت ویلا (Port Vila) است. این شهر اصلی ترین مسیر جزیره شناخته می گردد و کافه هایی نیز در پیاده روهای خیابانی دارد. ضمن اینکه مهاجران به جزیره یک گروه تئاتر آماتور تشکیل داده اند که در این منطقه فعالیت خوبی دارد و این جزیره از جزایر برتر دنیا محسوب می گردد.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : جزیره پِنانگ (Penang)، مالزی (Malaysia)

طرح دولت مالزی موسوم به مالزی خانه دوم من اسباب کشی به جزیره پنانگ را ساده نموده است. با باز کردن یک حساب سپرده در یک بانک محلی و واریز 90 هزاردلار در این حساب، می توانید به این منطقه نقل مکان کنید و آن طور که تمایل دارید زندگی نمایید. در سال های اخیر پروژه های ساختمانی بزرگی در این منطقه در دست ساخت بوده و جزیره پنانگ به سرعت به سمت توسعه پیش می رود.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : جزیره اَمبِر گریس کِی (Ambergris Caye)، بلیز (Belize)

جزیره اَمبِر گریس کِی (Ambergris Caye) مشهورترین جزیره ای است که در فاصله 56 الی 64 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرُزِل (Corozal) قرار گرفته است. این جزیره که جزایر برتر دنیا برای زندگی است، در سال های 2013 و 2014 به وسیله کاربران وب سایت تریپ اَدوایزِر (Trip Advisor) به عنوان جزایر برتر دنیا که باید به آن سفر کرد، انتخاب شد. صخره مرجانی آمریکای میانه (Mesoamerican) و آب های خیره نماینده و لاجوردی رنگ دریای کارائیب از جمله میراث های دنیای نزدیک به این جزیره هستند که بازدید نمایندگان و مهاجران را محو تماشای خود می نمایند.این کشور انگلیسی زبان در شمال کشور بلیز واقع شده است. محیط آرامی است که در آن افراد برای جابجایی از ماشین های زمین گلف و دوچرخه استفاده می نمایند. البته از نظر لوازم ارتباطی این جزیره کلیه فناوری های مورد احتیاج را دارد. درباره شهر کوچک سن پدرو (san pedro) یک چیز جالب وجود دارد. در زمان ورود به شهر می توانید عبارت شما برای مدت زیادی یک غریبه نخواهید ماند را بخوانید. مفهوم این عبارت چیزی است که این روزها شاید در جوامع مدرن کمتر مورد توجه قرار گیرد. و آن ارتباط نزدیک اهالی با یکدیگر است. سرگرمی ها و شب زنده داری های جالبی در این شهر وجود دارد که اهالی را به هم نزدیک تر می سازد. چنانچه مایل باشید در چنین محیطی سرمایه گذاری کنید، استراحتگاه های مدرن جزیره امکان آن را فراهم نموده اند. این یک سرمایه گذاری در کار املاک است که سود نسبتا خوبی هم دارد. به طور نمونه املاک بِلیزیِن کُو اِستیت (Belizean Cove Estates)، ویلاهای ساحلی 214 متر مربعی 3 خوابه و مبله خود را با قیمت 800 هزار دلار به فروش می رساند.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : آنگویلا (Anguilla)

در شرق جزایر ویرجین بریتانیا و در میان آب های زیبای دریای کارائیب تکه ای از بهشت خداوند روی زمین قرار گرفته است. روی دیوارهای موزه میراث ملی آنگویلا که از جزایر برتر دنیا برای زندگی است، تصاویر زیادی از ساکنان آن در سالهای اخیر به نمایش در آمده است. این جزیره یک محل مناسب و آرام برای طی کردن دوران بازنشستگی افراد در آرامش است. اطراف آن را دهها جزیره پر نموده که جستجو و سرزدن به هرکدام از آنها خود یک ماجراجویی شیرین است. شاید این یکی از دلائل طولانی شدن عمر ساکنان آنگویلا باشد چرا که بیشتر مردم این جزیره تا صد سال عمر می نمایند.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : جزیره بوکاس دِل تورو (Bocas Del Toro) - پاناما (Panama)

یک جزیره زیبا در کشور پاناما که بیشتر جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. تازه واردینی که علاقه زیادی به برگزاری گردش های ساحلی و باربیکیوهای دسته جمعی دارند. جالب است بدانید که کشور پاناما برای بازنشسته شدن و استفاده از مزایای بازنشستگی افراد محدودیت سنی خاصی را قائل نیست. از طرفی زندگی در این جزیره قیمت زیادی ندارد. با وجود این به علت استقبال زیاد، حتی خانه های درختی آن هم با قیمت هایی در حدود 200 هزار دلار خرید و فروش می شوند. افرادی که علاقه مند هستند از زیبایی های جزیره بوکاس دل تورو بازدید نمایند، می توانند به وب سایت Red قورباغه Beach Island Resort & Spa سری بزنند و یکی از خانه های جنگلی یا ساحلی، ویلاها، باشگاه های اقامتی و تفرجگاه های باورنکردنی معلق روی آب را برای مدت اقامت خود انتخاب نمایند. این جزیره از جزایر برتر دنیا که باید به آن سفر کرد، محسوب می گردد.

برترین جزایر دنیا برای زندگی : زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره مایورکا (Majorca) - اسپانیا (Spain)

یک جزیره زیبا که از جزایر برتر دنیا برای زندگی است، در شرق اسپانیا، مایورکا یکی از جزایر دریای مدیترانه است که امروزه برای اروپاییان یک مقصد گردشگری به شمار میرود. ثروتمندان زیادی از گوشه و کنار دنیا نیز در این جزیره ویلاهایی کاخ مانند ساخته اند. جاذبه های مایورکا بسیار زیاد است: از گردشگاههای مختلف گرفته تا کلوب ها، پلاژها، کافی شاپ ها، مغازه ها، کلیساهای قدیمی، کوهستان های خوش منظره، طبیعت زیبا. با این وجود زندگی در این جزیره اسپانیایی، از زندگی در بسیاری از شهرهای بزرگ و پرجمعیت اروپا آسان تر و هزینه های زندگی در آن کمتر است. به طور مثال قیمت خانه ها و ویلاهای این جزیره، تنها حدود 350 دلار است. با این وجود جزیره بودن مایورکا نباید شما را نسبت به امکانات آن به تردید بیاندازد. در این جزیره مجموعه ای از مدارس خصوصی پرهزینه اما منحصر به فرد وجود دارد که دوره های آموزشی انگلیسی و واحد های درسی دو زبانه (انگلیسی - اسپانیایی) را به دانش آموزان خود ارائه می نمایند. بعلاوه اگر افراد ثروتمند علاقه مند به جاذبه های طبیعی می توانند در صورت تمایل با پرداخت کردن مبلغ 20 میلیون دلار، یک خانه زیبا با منظره دریای مدیترانه را بر روی تخته سنگ های این ناحیه خریداری نمایند.

زیبا ترین جزایر دنیا : زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره سَنت توماس (St. Thomas) - جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا (USVI)

سنت توماس، جزایر ویرجین ایالات متحده (به لاتین: Saint Thomas, U.S. Virgin Islands) یک منطقهٔ مسکونی در United States US است که در دریای کارائیب واقع شده است. در ایالات متحده آمریکا، بیشتر پروازهایی که به سمت جزایر ویرجین که از جزایر برتر دنیا است، انجام می گردد، از جزیره سَنت توماس می گذرند و شاید این مسئله شرح دهد که چرا این جزیره محل سکونت تعداد بسیاری از مهاجرینی است که در یکی از جزایر ویرجین آمریکا سکنی گزیده بودند. این جزیره زیرساخت ها و امکانات خیلی خوبی دارد. در حقیقت در میان جزایر این منطقه کمتر جایی وجود دارد که زیر ساخت آن از جزیره سنت توماس بهتر باشد. تعداد بالای فروشگاه های لوازم منزل و اجناس روزانه و همین طور سیستم حمل و نقل عمومی قدرتمند و بزرگ از مزایای این جزیره به شمار می آیند. در حقیقت به همین علت این جزیره از نظر اشتغال زایی و وجود مشاغل نیز در سطح خوبی قرار گرفته است.از دیگر امتیازات جزیره سنت توماس وجود فرودگاه است که به سهولت رفت و آمدهای ساکنین آن یاری می نماید.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزایر برتر دنیا : پالائو (Palau)

پالانو جزیره ای در اقیانوس آرام است. این جزیره در 800 کیلومتری شرق فیلیپین واقع شده است و می توان گفت بسیار دورتر از شهرهای پرجمعیت دنیا است. بیشتر مردم ساکن در این جزیره به زبان انگلیسی مسلط هستند و واحد پولی آن دلار است. آب های زیبای اقیانوسی و فضای دل انگیز حاره ای از امتیازات جزیره محسوب می گردد. منظره ها زیر دریای این جزیره معروفیت دنیای دارد و بیشتر کسانی که پالانو را برای زندگی انتخاب می نمایند از علاقه مندان به غواصی هستند.

زیبا ترین جزایر دنیا : فیلیپین (Philippines)

کشور فیلیپین در حقیقت یک مجمع الجزیره است. این کشور از مجموعه ای از جزیره های مختلف ساخته شده که در میان اقیانوس در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با وجودی که فیلیپین کشوری در حال توسعه است اما هنوز هم منطقه ها ساحلی زیادی در این کشور وجود دارد که توسعه نیافته محسوب می شوند. به طور مثال در در جزیره سیارگائو می توان این توسعه نیافتگی را مشاهده کرد. با این وجود کسب و کار املاک و خانه های قدیمی و سنتی در این جزیره رونق زیادی دارد و همین مسائل موجب پیشرفت تدریجی این کشور شده است. به طور مثال یکی از افراد حامی پیشرفت این جزیره در صحبت های خود مدعی شده که بخش مهم کوشش خودش را برای مردم آن انجام داده.او می گوید:مردمان اینجا چه پیر و چه جوان، همه مهربان هستند و این برخورد محبت آمیز، امری مسری است. اصلاً نمی توان قیمتی روی آن گذاشت. این جزیره از جزایر برتر دنیا که باید به آن سفر کرد،می باشد.

زیبا ترین جزایر دنیا : فیجی (Fiji)

فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی کشوری جزیره ای در منطقه ملانزی در اقیانوس آرام جنوبی می باشد که در فاصله 2 هزار کیلومتری جزیره شمالی زلاندنو قرار گرفته است. مرکز و بزرگ ترین شهر فیجی شهر سووا است. در فیجی سه زبان انگلیسی، فیجیایی و هندی فیجی رسمیت دارند . این کشور در تقاطعی واقع شده که مستقیماً به شمال نیوزیلند و غرب استرالیا یعنی دو کشور اصلی اقیانوس آرام منتهی می گردد و در پیرامون آن سایر جزایر اقیانوس آرام هم چون تونگا، ساموآ، وانوآتو و کالدونیای نو قرار دارند. دو جزیره اصلی فیجی عبارتند از ویتی لوو با 10429 کیلومتر مربع و وانا لووو با 5556 کیلومتر مربع که مجموعاً حدود 87 درصد مساحت زمین این کشور شامل می شوند. بالغ بر 83 درصد زمین ها در مالکیت بومیان فیجی، 9 درصد در مالکیت دولت و 8 درصد بقیه نیز سرزمین آزاد می باشند. تنها 16 درصد خاک این کشور قابل کشت است که عمدتاً در دشت ای ساحلی، دلتای رودخانه ها و دره ها واقع شده اند. فیجی دارای آب و هوای استوایی با دو فصل اصلی گرم و مرطوب از ماه نوامبر تا آوریل و فصل خنک و خشک، از ما مه تا اکتبر است و در تمام طول سال، بادهایی بر فراز فیجی می وزد که باعث تعدیل هوا می گردد و میانگین دمای هوا از 22 درجه سانتی گراد در ماه های خنک سال تا 26 درجه در ماه های گرم، در نوسان است. به خاطرتعداد زیاد خانه های ساحلی و دسترسی راحت به ویتی لوو (viti levu) جمعیت مهاجران در کشور فیجی به شدت در حال رشد است. در مدارس این کشور به زبان انگلیسی صحبت می گردد. با این وجود محتوای دروس کاملا بومی و مطابق فرهنگ کشور فیجی می باشد.در این جزیره قیمت خانه هایی که منظره اقیانوسی دارند و در محیط طبیعی ساخته شده اند به 400 هزار دلار می رسد. البته این قیمت بستگی به مکان و نوع آن دارد. بیشتر املاک این جزیره سیستم جمع آوری آب باران و امکاناتی مانند انرژی خورشیدی دارند. این جزیره از جزایر برتر دنیا برای زندگی است.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره کائوآئی (Kauai)

کائوآئی به انگلیسی Kauai یکی از جزایر هشت گانه استان هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام و چهارمین جزیره از لحاظ بزرگی میان جزایر هاوایی در اقیانوس آرام محسوب می گردد. این جزیره از فوران آتشفشان هایی در حدود 6 میلیون سال پیش به وجود آمده است. جاذبه های گردشگری طبیعی جزیره Kauai بسیار زیاد است. بزرگترین جمعیت پرندگان آبزی و گیاهان بومی هاوایی در کنار منظره هایی فوق العاده از صخره های غوطه ور در میان دریا قطعا هر گردشگر و گردشگری را جذب زیبایی های خود می نماید. بدون شک با زندگی در این بهشت شناور، بی علت نیست که میانه امید به زندگی در جزیره کائوآئی، در میان برترین ها در کل آمریکاست. وجود یک محیط طبیعی بزرگ و غذای تازه و سالم و منظره ها دل انگیز شاید مهمترین علت آن باشد. تراکم جمعیت کائوآئی هم بسیار کمتر از دیگر جزایر هاوایی است و در مواردی شاید کمتر از نصف آن باشد. استفاده از اتوموبیل در این جزیره چندان مرسوم نیست.شاید افراد در طول یک سال کمتر از هزار و پانصد کیلومتر با اتوموبیل خود رانندگی نمایند. در میان اجتماعات تازه تاسیس در این جزیره، کاکای لولا یکی از برترین هاست. قیمت خانه های آن چیزی بین 2.2 میلیون تا 8 میلیون دلار است. و البته این بسته به خانه انتخاب شده متفاوت می باشد. این جزیره از جزایر برتر دنیا برای زندگی است.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزایر تُرکس و کایکوس (Turks and Caicos)

جزایر تورکس و کایکوس (Turks and Caicos Islands) در دریای کارائیب، جنوب شرق باهاما و شمال هائیتی واقع شده است. بیشتر مردم این سرزمین در جزیره پراویدِن سیالِس (Providenciales) که نام دیگر آن پروو (Provo) می باشد، زندگی می نمایند. اکثریت جمعیت این جزیره مهاجرانی هستند که با سرمایه گذاری کردن مبلغ 250 هزار دلار از دارایی های خود، توانسته اند در این منطقه اجازه اقامت بگیرند. هشت شرکت هواپیمایی مختلف همه روزه پروازهایی را از سراسر ایالات متحده به این جزیره دارند. به این ترتیب می بینید که صنعت گردشگری، بازار کاری خوبی را در این منطقه ایجاد نموده است. برای کسانی که در پی یک زندگی آرام، خلوت و دنج هستند زندگی در جزیره میدِل کایکوس (Middle Caicos) که از جزیره پروو حدودا سه برابر بزرگتر است انتخاب مناسبی محسوب می گردد. با وجود فعال بودن صنعت گردشگر، جمعیت مردم این جزیره از سیصد نفر بیشتر نیست و چنانچه این افراد شغل مناسبی نداشته باشند مجبور می شوند برای کار به منطقه ها اطراف روی بیاورند. دریای آبی و ماسه های سفید این منطقه منظره ای وسوسه نماینده برای افراد خواهد بود و این جزیره از جزایر برتر دنیا است.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره مائوئی (Maui)

بسیاری از افراد مائوئی را زیباترین جزیره در دنیا می دانند. این مسئله اصلا بی علت نیست.کوههای بلند، دره های عمیق سبز، آبشارهای زیبا و شگفت انگیز سواحل و جنگل های زیبا از زیبایی های باور نکردنی جزیره مائوئی است. این جزیره هر ساله به عنوان یکی از سه منطقه برتر برای تشکیل یک خانواده انتخاب می گردد و این مسئله بی علت نیست. با وجودی که رشد بچه ها در این منطقه در فرهنگی بیگانه صورت می گیرد اما مدارس و آکادمی های تحصیلی این منطقه در سطح آمریکا جز برترین مراکز آموزشی و هم رده با برترین آکادمی ها در شهرهای معتبر دنیا است. این خود یک امتیاز است که بچه ها محیط شاد و فضای طبیعی را در کنار آموزش درست و کامل تجربه نمایند. زمانی که در چنین جای زیبایی زندگی کنید بدون شک صنعت گردشگری در اطراف شما به چشم خواهد خورد. در این جزیره بازدیدنمایندگان به تورهای مختلفی برده می شوند. امروزه تحقیقات پزشکی ثابت نموده است که یک سال زندگی در مکانی به جز محل زندگی همیشگی افراد، می تواند به آنها برای گذراندن شادتر ، سالم تر و طولانی تر بقیه زندگیشان یاری کند.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره سَنت جان (St. John) - جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا

سنت جان جز جزایر ویرجین آمریکا است. بیشتر مساحت این کشور را پارک ملی تشکیل داده که موقعیت مناسبی برای گردش و سرگرمی دارد. بازدید از این جزیره به علت موقعیت خاص جغرافیایی، فرصت مناسبی برای تماشای گونه های مختلف گیاهی و جانوری محسوب می گردد. از میان سه جزیره ویرجین در آمریکا، سنت جان با امکان گشت و گذار با پای پیاده، سواحل فراوان، اسنورکل(شنا زیر آب با استفاده از لوله ای در دهان)، غذا های خوشمزه با هزینه مناسب و سرگرمیات شبانه بی نظیر شاید بتواند برترین جزیره باشد. برای کاربران سایت فیس بوک، سنت جان یک سرگرمی گاه پر هوادار است. این جزیره نسبت به سایر جزایر مجاور خود در قلمرو ایالات متحده آمریکا واقع شده است و همین مسئله موجب شده تا امکان رفت و آمد و حتی نقل مکان به آن از جزایر همجوار ساده تر باشد. دریای کارائیب و جزایر آن همیشه به شکوه و زیبایی شهره بوده اند و بی تردید زندگی در یکی از این منطقه ها لذت بخش خواهد بود. یکی از حامیان این جزیره دیوید لاهوتا میگوید: تجربه شاد ترین ساعت های شاد و نیز صرف وعده های ناهار در نسیم هوای باز از جمله این موارد هستند. از نظر فضای طبیعی نیز باید به این مسئله اشاره کنیم که 28 هزار کیلومتر از فضای طبیعی این جزیره جزئی از پارک ملی محسوب می گردد این منطقه تپه های زیادی هم دارد و این مسئله موجب می گردد که ساکنین این منطقه برای رفت و آمد ساده تر به سراغ خرید انواع خودروی جیپ بروند.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره رو اِی تان (Roatán) - هُندوراس (Honduras)

بخش اصلی جزیره رو ای تان که بخشی از گروه جزایر بی(Bay Island) محسوب می گردد، برخلاف بخش شلوغ شرقی آن توسعه نیافته است. جمعیت این جزیره اکثرا مهاجران آمریکایی هستند که رابطه صمیمی و نزدیکی با هم دارند. از این جزیره پروازهای مستقیم به صورت مرتب به شهرهای مختلف آمریکا صورت می گیرد. یکی از محلی های این جزیره گفته که مهاجران اینجا حتی فرصت تماشای تلویزیون را هم ندارند. علت این مسئله این است که این افراد معمولا به صورت داوطلبانه در مشاغلی مانند کلینیک پزشکی که به دست مهاجران ساخته شده است فعالیت می نمایند. این مسئله باعث شده که تازه وارد ها خیلی زود با ساکنین جزیره صمیمی شوند و خود را جزئی از اجتماع آنان به حساب آورند.

زیبا ترین جزایر دنیا : باهاما (Bahamas)

اگر بخواهیم بگوییم که باهاما تنها یک جزیره در میان این فهرست بیست جزیره ای است کمی بی انصافی نموده ایم. خوب است بدانید جزیره توسعه نیافته اِلوتِرا (Eleuthera)، که احتیاج زیادی به علوم پیشرفته مثل علم خوکار مکانیک داشت، برای کارآفرینان فرصت مناسبی پدید آورد.کمی دورتر از این جزیره در منطقه اگزوماز (Exumas)، دنیای دیگری برپاست. در این منطقه که به نظر می رسد دنیا دیگری است افراد ثروتمند آغاز به خرید جزیره های خصوصی کوچک و بزرگ زده اند. قیمت بعضی از این جزایر به 85 میلیون دلار هم می رسد. خانه هایی که در این جزایر ساخته شده اند، فضای وسیعی برای زندگی خانواده های پر جمعیت دارند. این خانه ها تا بیست و دو نفر جمعیت را در خود جا می دهند. صاحبان این خانه ها حتی کشتی های اختصاصی نیز در اختیار دارند در مجاورت این منظره، شهر بزرگ ناسائو (Nassau) است. این شهر که شبیه به یک دیگ ذوب فلز است. و یک شهر صنعتی است. طبیعی است که زمانی که تمام این مسائل در مجاورت یکدیگر قرار بگیرند زندگی تفاوت هایی با دنیای بیرون خواهد داشت. یکی از ساکنین این منطقه درباره زندگی خود می گوید: بچه ها ما به واسطه همکلاسی های مدرسه خود، در معرض تجربه کردن تمامی دنیا هستند و از این طریق هم به کسب دانش می پردازند.

زیبا ترین جزایر دنیا : نیوزلند(New Zealand)

نیوزیلند به انگلیسی: New Zealand) یا زلاندنو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و منطقه ها خودمختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می گیرد. زلاندنو فاصله زیادی با دیگر خشکی های کره زمین دارد، به طوریکه استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن واقع شده است، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایر تونگا، فیجی، نیوکالدونیا هستند. مردمی که برای زندگی به قسمت های متمدن تر کشور نیوزلند می روند، از جاده ها، مدارس و سیستم بهداشت آن به خوبی یاد م ینمایند. این منطقه غذاهای تر و تمیز و هوایی تمیز دارد. محیط زیست زلاندنو با جانوران و گیاهان منحصربه فرد خود از تمام نقاط دنیا متمایز است. این سرزمین حدود 82 میلیون سال است که از خشکی های دیگر کره زمین جدا افتاده و همین موجب ایجاد جاندارانی شگفت انگیز شده که در بعضی موارد ویژگی های باستانی ابرقاره گندوانا را حفظ نموده و به صورت فسیل هایی زنده درآمده اند. این کشور تا قبل از ورود انسان در حدود سال 1280 میلادی فاقد هر نوع پستاندار خشکی زی بود و جایگاه بوم شناختی پستانداران را پرندگان و حتی حشرات اشغال نموده بودند. بسیاری از پرندگان این جزیره قدرت پرواز نداشته و اغلب جانوران و گیاهان آن نیز بومی انحصاری (اندمیک) این جزیره بودند. امروزه بیشتر زلاندنو بر اثر کشاورزی، جنگل زدایی و به طور کلی فعالیت های انسانی تغییر شکل داده است. هرچند منطقه ها بزرگی نیز تحت حفاظت قرار گرفته اند و کوشش هایی برای حفاظت و احیای زیست بوم بومی اجرا شده است. به ویژه در جزیره جنوبی که تراکم جمعیتی بسیار کمی دارد.

زیبا ترین جزایر دنیا : جزیره بزرگ هاوایی (Hawaii)

چنانچه کلیه جزایر هاوایی مانند جزیره مائوئی، جزیره او آهو (Oahu)، جزیره کائوآئی (Kauai)، جزیره لِنای (Lanai)، جزیره مولوکای (Molokai) و دیگر بستگان کوچک ترشان را کنار هم بچینیم، باز هم در برابر جزیره بزرگ هاوایی چیزی محسوب نمی شوند.در حالیکه مجموع جمعیت تمام جزیره هاوایی بیشتر از دویست هزارنفر نیست. یکی از مهاجران به این جزیره که نزدیک به ده سال است در هاوایی زندگی می نماید می گوید: من ترجیح داده ام تا در یک روستا به نام وُلکینو (Volcano) که در نزدیکی آتشفشان فعال کیلو اِیا (Kilauea) واقع شده است زندگی کنم. برای گرفتن این تصمیم مجبور شدم تا از نصحیت تعدادی از دوستانم چشم پوشی کنم. اما در نهایت پذیرفتم که تصمیم احمقانه ای گرفتم و احتمالاً تا شش ماه دیگر به زندگی زمینی خود باز خواهم گشت. البته هنوز که هنوزه در آسمان زندگی می کنم.

منبع: همگردی

به "برترین جزایر دنیا برای زندگی ، عجایبی باور نکردنی از زیبا ترین جزایر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جزایر دنیا برای زندگی ، عجایبی باور نکردنی از زیبا ترین جزایر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید