پربازدیدترین شهرهای آفریقا کدامند؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، آفریقا دومین قاره بزرگ و نیز دومین قاره پرجمعیت دنیا است. آفریقا بیش از 1.1 میلیارد نفر جمعیت دارد که در 53 کشور این قاره پراکنده شده اند. قاره آفریقا به وسیله دریای سرخ، دریای مدیترانه، اقیانوس هند، شبه جزیره سینا و کانال سوئز در بر گرفته شده است.

پربازدیدترین شهرهای آفریقا کدامند؟

اقلیم آفریقا از آب و هوای حاره ای و شمالگانی گرفته تا آب و هوای خشک و بیابانی، متغیر است. در قاره آفریقا، گستره عظیمی از گونه های مختلف جانداران از جمله گربه سانان، خزندگان، آبزیان و دوزیستان زندگی می نمایند. بعلاوه بعضی از جنگل های پهناور همیشه سبز دنیا نیز در آفریقا هستند. این قاره در میان توریستان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بعضی از جاذبه های توریستی آفریقا عبارت اند از: فرهنگ و مردم آفریقا، طبیعت، سواحل شنی، مکان های تاریخی، شهرها و مخروبه آثار باستانی. در ادامه با چند مورد از پربازدیدترین شهرهای قاره آفریقا آشنا خواهیم شد.

ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی و نیز پربازدیدترین شهر این قاره است. این شهر در سال 2014، پذیرای 4.253.968 توریست بود. ژوهانسبورگ جاذبه های توریستی بسیاری دارد. این شهر برای کسانی که شیفته فرهنگ و هنر هستند، بیش از 40 گالری هنری تدارک دیده که در ایام مختلف سال دایر هستند. گالری هنری ژوهانسبورگ نقاشی های بسیاری دارد و سالن تئاتر Market Theater، چندین نمایشنامه ضد-آپارتایدی برای علاقه مندان نمایش می دهد. (نظام آپارتاید بر پایه ى جدا نگهدارى نژادها و نابرابرى آن ها راسخ بود).

این شهر بعلاوه چندین مکان باستانی ثبت شده در سازمان یونسکو دارد که رد پای چندین هزار ساله بشر در اینجا را نشان می دهد. باغ وحش ژوهانسبورگ و پارک شیرها از جمله جاذبه های حیات وحش این شهر به شمار می فرایند. رستوران های ژوهانسبورگ، گستره عظیمی از غذاهای محلی، اتیوپی، ایتالیایی، ماهی و غذاهای دریایی سرو می نمایند. هتل های این شهر بسیار لوکس و با امکانات رفاهی در سطح دنیای هستند. با این حال، کیپ تاون توریستان بیشتری نسبت به ژوهانسبورگ به خود جذب می نماید، چراکه این شهر میانبری برای رفتن به شهر دوربان و پارک ملی کروگر به شمار می رود.

کیپ تاون

کیپ تاون با جذب 1.6 میلیون توریست در سال 2014، لقب دومین شهر پربازدید آفریقا را از آن خود نموده است. زیرساخت های پیشرفته، آب و هوای مطبوع و موقعیت طبیعی موجب بهبود صنعت توریستی کیپ تاون شده است. توریستان می توانند در پارک ملی Table Mountain National Park، به پیاده روی و نیز تماشای طبیعت زیبای آن بپردازند. سواحل این شهر مکانی ایدئال برای آفتاب گرفتن است. رستوران های لب ساحلی نیز غذاهای دریایی بی نظیری برای توریستان تدارک دیده اند. سواحل ویکتوریا و آلفرد در کیپ تاون از جمله جاذبه های توریستی و نیز مراکز خرید مهم این شهر به شمار می فرایند. کیپ تاون به علت داشتن معماری هلندی در ساختمان های دولتی اش همیشه مورد توجه توریستان بوده است. هتل های کیپ تاون برای مردم ملل مختلف، انواع و اقسام غذاها را سرو می نماید و اتاق های بسیار لوکسی نیز دارد.

قاهره

قاهره از جمله شهرهای پربازدید نواحی شمالی آفریقا است. این شهر در سال 2014، در حدود 1.353.019 توریست بین المللی به ویژه از اروپا و آسیا داشت. از آن جایی که قاهره، چندین مکان تاریخی، میراث فرهنگی، معماری های خاص، مردم خون گرم و طبیعت زیبایی دارد، همیشه جزو محبوب ترین مقاصد توریستی آفریقا بوده است. بعضی از جاذبه های توریستی قاهره عبارت اند از: موزه مصر، مسجد محمد علی، مخروبه اهرام مصر، قلعه بابیلون و جزیره رودس. رویدادها و جشنواره های فرهنگی قاهره که در طول سال برگزار می شوند نیز از جمله جاذبه های توریستی این شهر هستند.

از دیگر شهرهای پربازدید آفریقا می توان به لاگوس، کازابلانکا، دوربان، اکرا، نایروبی، داکار و انتبه اشاره نمود. مهم ترین جاذبه های توریستی این شهرها عبارت اند از: پارک های ملی متعدد، سواحل زیبا و کوهستان های مختلف. بعلاوه فرهنگ مردم، غذا و زیرساخت شهرهای مذکور نیز نقش مهمی در جذب توریست به سمت این منطقه ها ایفا می نماید.

امنیت در آفریقا

آفریقا شدیداً منطقه ای بی ثبات است که شهرهای آن ممکن است هر لحظه قربانی جنگ داخلی شوند. اندازه امنیت این قاره نیز می تواند در پی این گونه اتفاقات، با نوسان همراه گردد. توصیه می گردد توریستان قبل از سفر، از وقایع و شرایط شهری که قصد رفتن به آن را دارند با خبر باشند. دولت های آمریکا و بریتانیا، سازمان هایی دارند که توریستان خود را از خطرات احتمالی مقاصد آنان با خبر می نمایند. بهتر است قبل از رفتن به آفریقا، واکسیناسیون بیماری های هپاتیت A و B، هاری، تب زرد و حصبه را انجام دهید. بعلاوه اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از ابتلا به مالاریا نیز وجود دارد که باید به وسیله توریستان انجام گردد. به یاد داشته باشید که هرگز از دوره گردان کنار جاده غذا نخرید، در رستورانی مناسب غذا میل کنید و فقط از بطری آب معدنی برای نوشیدن آب بهره ببرید. استفاده از یخ در نوشیدنی ها در آفریقا امن نیست؛ ممکن است این یخ ها با استفاده از آب آلوده تهیه شده باشند که احتمال ابتلا به اسهال خونی، انگل، حصبه و وبا را افزایش می دهد.

کشورهایی که در غرب صحرای بزرگ آفریقا واقع شده اند، برای توریستان خطرناک هستند؛ زیرا در این کشورها، کسانی وجود دارند که برای به دست آوردن پول، اقدام به آدم ربایی خارجی ها می نمایند. موریتانی، چاد، کنگو، سودان و سومالی با در اختیار داشتن تعداد زیادی آدم ربا، سارق دریایی، جدایی طلبان جنگجو و گروه های تبهکاری از جمله خطرناک ترین کشورهای قاره آفریقا به شمار می فرایند.

منبع: کجارو / worldatlas.com

به "پربازدیدترین شهرهای آفریقا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پربازدیدترین شهرهای آفریقا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید