شهرهای زیبای ترکیه

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، 8 شهر زیبای ترکیه

شهرهای ترکیه - از شهرهای تاریخی و فرهنگی نظیر استانبول گرفته تا شهری ساحلی نظیر آنتالیا و بدروم همه و همه دارای جاذبه و منظره ها رویایی هستند که تا از نزدیک شاهد آن ها نباشید، زیبایی آنها را باور نمی کنید. نمی توان به ترکیه سفر کرد و تنها از یک شهر از شهر های زیبای ترکیه بازدید نمود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با زیباترین شهرهای ترکیه آشنا کنیم تا زمان محدود سفر خود با تور ترکیه در برترین شهر ها این کشور سپری کنید و بعد از سفر افسوس چیزی را نخورید.

شهرهای زیبای ترکیه

علت معروفیت ترکیه در میان گردشگران

آیا تا به حال از خود علت معروفیت و محبوبیت ترکیه را در میان گردشگران پرسیده اید!

بله درست فکر می کنید، تماشای های حیرت انگیزی که شهرهای زیبای این سرزمین در دل خود جای داده، علت اصلی آوازه این کشور است. حال شما به کدام شهر از ترکیه قصد سفر دارید؟ بدون هیچ اغراقی نمی توان به راحتی بین شهرهای ترکیه انتخاب کرد، مثلا نمی توانید بگویید استانبول زیباتر است یا آنتالیا. یا نمی توان سفر با تور استانبول را با سفر با تور آنتالیا مقایسه کرد. اما می توان با آنالیز جاذبه های هر شهر ترکیه و انتخاب آن شهر براساس علایق و سلائق خودتان، سفرتان به این کشور را رویایی کنید. اگر در انتهای این مقاله در انتخاب شهر مورد علاقتان دو دل و مردد بودید، می توانید با مراجعه به صفحه کدام شهر ترکیه برای من بهتر است ؟ کمی از این دودلی بکاهید.

آماسیا، شهر افسانه ای ترکیه

آماسیا شهری کوچک در شمال ترکیه است که در دره ای باریک بر روی سواحل رودخانه یسیلمارک، پشت به کوه های سنگی نهاده شده است. بنا بر باور مردم ترکیه، آماسیا زادگاه افسانه های مانند فرهاد و شیرین می باشد. بنابر این افسانه ها فرهاد عاشق شیرین شاهزاده زیبای می شود و تونلی را در زیر کوه ها حفر می نماید تا آب را وارد کاخ پدر شیرین کند و نظر او را به خود جلب نماید. حتی امروزه هم چشم انداز شهر یادآور یک داستان عاشقانه است. در بالای شهر چند مقبره در دل سنگ ها ساخته شده و البته خود شهر با خانه های زیبایی به سبک معماری عثمانی و پول های قدیمی دل فریبی می نماید.

بوزکادا، شهر رویایی ترکیه

شهر بوزکادا، نگینی کوچک در دریای اژه است. این شهر محلی برای دور شدن از جلوه های زندگی مدرن و تماشای ساختمان ها و معماری های باستانی به شمار میرود. شهر بوزکادا با داشتن قصری بسیار زیبا که قدمت آن به قرن 15 باز می شود، در میان گردشگران شناخته می شود. این قصر بر روی خرابه های قصرهای قبلی ساخته شده و باشکوه و ابهتی که دارد در این شهر ساحلی آسمان را به خود اختصاص داده است. این شهر جزیره جاذبه های طبیعی زیادی دارد مانند سواحل ماسه های نرم و تپه های پیچیده در هم در بالای دریای کاملاً آبی. با داشتن خیابان های افسون گر و کافه های سنتی در کنار ساحل، بوزکادا جزیره ای مدیترانه ای با جلوه های فوق العاده زیبا محسوب می شود.

گورمیم، شهر کوهستانی ترکیه

شهر گورمیم در منطقه کپادوکیه نهاده شد است. این منطقه به علت شکل عجیب صخره هایش در میان گردشگران شناخته می شود. صدها صخره شگفت انگیز از دل زمین بیرون آمده و در میان این صخره ها روستاها و خانه های دیده می شود. صخره ها به خودی خود زیبا و عجیب هستند اما کاربردی کردن آنها در قرون مختلف بر مجذوب کنندهیت آن ها می افزاید. در میان این صخره ها کلیساهایی با تزیینات زیبا، خانه ها و شهرهای زیرزمینی متعدد دیده می شود. خانه ها و مجموعه کلیساهای گورمیم را می توان عظیمترین موزه در فضا باز محسوب کرد. گوریم را به علت بالن هایش هم شناخته می شود. در هنگام طلوع آفتاب، صدها بالن در آسمان به پرواز در می آید که جلوه زیبا به صبح این منطقه می دهند.

استانبول عظیم ترین شهر ترکیه: شهری برای عاشقان فرهنگ

عظیم ترین و مشهورترین شهر ترکیه استانبول است که در آن زیباترین ساختمان ها و منظره ها ترکیه واقع شده اند. این شهر در تنگه میان دریای مرمر و دریای سیاه نهاده شده و تناقضی زیبا از آب های آبی آرام و شهری عظیم و پرتکاپو ایجاد کرده است. استانبول جایی است که می توان در آن شرق و غرب را با هم دید و این نقطه تلاقی هم از نظر جغرافیایی و هم از فرهنگی رخ می دهد. در این تلاقی بناهای متعدد ساخته شده، به همین علت شما می توانید در این شهر انواع کلیساها، مساجد و کاخ های زیبایی را مشاهده کنید که هر کدام تاریخچه مجذوب کننده برای خود را دارند. هنر و معماری استانبول فوق العاده است و تمام این ها باعث شده تا استانبول برترین مکان برای بازدید کردن آثار بیزانس و عثمانی در کنار هم باشد.

ماردین، شهر تماشایی و تاریخی ترکیه

ماردین در جنوب شرقی آناتولی نهاده شده و یکی از شهرهای تماشایی در ترکیه است. تمام شهر به اسم مکانی تاریخی از سوی یونسکو ثبت جهانی شده و به علت داشتن ساختمان های قدیمی در کنار تپه هایش در میان گردشگران شناخته شده است. در بالای تپه قلعه ای عظیم وجود دارد. این قلعه، یک دژ قدیمی با کاربری نظامی است و جدا از اینکه در دسترس گردشگران نیست، هنوز هم به شهر جلوه ای خاصی می بخشد. این شهر مرکز مساجد وکلیساهای متنوعی ست. در میان این آثار، مسجد عظیم یا Great Mosque نهاده شده که در قرن 12 ساخته و مناره های آن را می توان از خیابان های پیچ در پیچ شهر هم دید.. صومعه Deyruz- Zfaran هم در این شهر واقع شده که یکی از قدیمی ترین صومعه های جهان به شمار میرود.

سانلیورفا، شهری با تاریخ کهن

در دوران بین النهرین شهر سانلیورفا به نام شهر ادسا شناخته می شد و در جهت تجاری میان اروپا، آسیا و آفریقا نهاده شده بود. این شهر در تاریخ ترکیه شاهد تحولات تاریخی متعددی مانند تاخت و تاز مصری ها، یونانی ها، رومی ها و اسکندر کبیر بوده است. سانلیورفا را زادگاه ابراهیم پیامبر هم می دانند، کسی که بنابر سنت یهود و اسلام به وسیله نمرود در آتش سوزانده شد و به اذن خداوند آتش را به گلستان تبدیل کرد. گفته می شود جایی که این حادثه اتفاق افتاده، امروزه در حیاط مسجد حلیل الرحمان نهاده شده است. استخری آرام که با دیوارهای منبت کاری شده و مناره های مسجد احاطه شده است. با سفر با یکی از تورهای مقرون به صرفه قیمت ترکیه از سانلیورفا تماشا کنید و در دل اسرار و رازهای ترکیه گم شوید.

سیده، شهری با زیبایی های طبیعی

به علت ویرانی های رومی ها و یونانی ها از شهر سیده چیز زیادی باقی نمانده و تنها نمادی از وحشی گری تاریخ محسوب می شود. آمفی تئاتر رومی هنوز در سمت راست مرکز شهر نهاده شده و با خانه های مدرن و جلوه های زندگی شهری در تناقض است. نزدیک به سواحل دریا خرابه های برج آپولو را می توان دید که در هنگام غروب آفتاب به رنگ قرمز آتشین درمی آیند. ساید به علت زیبایی های طبیعی اش شناخته می شود و بر روی یک شبه جزیره باریک که تنها یک کیلومتر عرض دارد، نهاده شده و از هر دو طرف به آب های شفاف مدیترانه ختم می شود.

اوزون گل، شهری مدیترانه ای

روستای کوچک اوزون گل در لبه دریاچه ای به همین نام نهاده شده است. این روستا در مجاورت دره ای سبز نزدیک به شهر ترابزون است. چشم انداز این روستا مبهوت کننده می باشد و بسیار از تصویر ترکیه به اسم یک کشور ساحلی مدیترانه ای دور است. تناقض منظره ها تقریباً سوئیسی خارق العاده این منطقه با خانه های ترکیه ای قدیمی و مناره های زیبای مساجد آن باعث شده که اوزونگول مکانی عجیب و زیبا برای گردشگران محسوب شود. پیشنهاد می کنیم بازدید از روستا و دره را به ابتدای صبح موکول کنید تا فضای مه آلود دره و روستا را از دست ندهید.

شهرهای ترکیه هماننده شهرهای دیگر کشورهای توریستی جهان نظیر تایلند، گرجستانو غیره .. هرکدام دارای جاذبه های تماشای و ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد.

سوالات متداول

در چه فصلی به روستای اوزون گل برویم؟

اگر دمای مبه وسیله را برای سفر می پسندید، تابستان و بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید

در کدام یک از شهرهای ترکیه می توان خانه با قیمت مناسب پیدا کرد؟

شهرهای آنکارا، استانبول و ازمیر برترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک و گرفتن وام هستند . آنکارا شهری توریستی و آرام است ، استانبول و ازمیر شهرهای تجاری و توریستی به حساب می آیند

چگونه به بزجا آدا سفر کنیم ؟

شما می توانید با یک پرواز مستقیم از فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gökçen International Airport) در استانبول به فرودگاه چاناق قلعه دسترسی داشته باشید. البته در شهر آنکارا هم به وسیله فرودگاه بین المللی اسن بوغا (Esenboğa International Airport) می توان به چاناق قلعه دسترسی پیدا کرد

فاصله سیده تا مرکز آنتالیا چقدر است ؟

فاصله سیده تا مرکز آنتالیا یک ساعت با اتوبوس و ون های موجود در شهر است

مهمترین شهر ترکیه کدام است؟

استانبول پرجمعیت ترین شهر و توریستی ترین شهر در ترکیه به تعداد می آید و آنکارا از نظر سیاسی اهمیت بیشتری دارد و مرکز است.

منبع: ترکیه رویایی

به "شهرهای زیبای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای زیبای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید