با برترین شگفتی های زیرزمینی دنیا آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، در این مطلب می خواهیم تا با 10 مورد از شگفتی های زیرزمینی آشنا شویم:

با برترین شگفتی های زیرزمینی دنیا آشنا شوید!

تماشای های سیاره زمین تنها به سطح این کره، به جنگل ها، دشت ها، کوه ها، دریاها و اقیانوس ها محدود نمی شود.

تعدادی از زیبایی ها و شگفتی های سیاره زمین دور از چشمان ما هستند که برای تماشا آن ها باید به دل این سیاره زیبا سفر کرد؛ دنیایی که در زیر زمین پنهان شده و دور از چشم ما واقع شده است، دنیایی پر از شگفتی و راز و رمز است.

غارها از جاذبه ها و تماشای های طبیعی سیاره زمین هستند که در دل آن پنهان شده اند و زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند؛ انواع غارها، مانند غار نمکی، غار آبی، غار یخی بر روی زمین کشف شده اند که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی وبلاگ اخبار جدید روی تصویر زیر کلیک کنید:

شگفتی های زیرزمینی | معدن نمک ویلچکا

یکی از شگفتی های زیرزمینی در کشور لهستان وجود دارد که در قرن سیزدهم میلادی به بهره برداری رسیده است؛ این شگفتی زیبا، غار نمک ویلچکا (Wieliczka) نام دارد که امروزه به عنوان یک موزه برای بازدید عموم مورد استفاده قرار می گیرد.

شگفتی های زیر زمینی این معدن نمک به حدی زیبا و زبان زد است که باعث شده در طول سال نزدیک به 1.2 میلیون دنیاگرد از این جاذبه تماشای بازدید نمایند.

از نمونه جاذبه های معدن نمک ویلچکا می توان به دریاچه زیر زمینی، کلیسای حجاری شده و مجسمه های نمکی متعدد اشاره نمود که بسیار مورد توجه دنیاگردان قرار می گیرند؛

شهر قدیمی و زیبای کراکوف در لهستان در نزدیکی این معدن زیبا واقع شده است که این امکان را فراهم نموده که دنیاگردان پس از اقامت در این شهر به راحتی با وسایل نقلیه مختلف به آن دسترسی داشته باشند.

معدن نمک یکاترینبورگ

کشور روسیه که این روزها به خاطر جاذبه های طبیعی زیبا و بکر خود بر روی سطح زمین مورد توجه دنیاگردان قرار گرفته است، یکی از شگفتی های زیر زمینی را در خود جای داده است؛ شهر صنعتی یکاترینبورگ میزبان این معدن نمکی زیباست.

مناظری زنده و رنگارنگ که در نهایت زیبایی در کنار یکدیگر و در عمق 200 متری زیر زمین قرار گرفته اند، ویژگی برجسته و خاص این معدن نمکی زیبا است.

نکته منفی در خصوص این جاذبه طبیعی این است که بازدید از آن برای عموم آزاد نیست و برای تماشا زیبایی های این غار نمکی باید از دولت روسیه مجوز دریافت کرد؛ البته دسترسی به این شهر سخت نبوده و به راحتی از طریق پرواز می توان از بیشتر شهرهای اروپا، دبی، استانبول و تاشکند به این شهر سفر کرد.

منطقه زیر زمینی Bounce Below | شگفتی های زیرزمینی

به اولین زمین بازی دنیا که در زیر زمین قرار گرفته است خوش آمدید؛ Bounce Below از شگفتی های زیرزمینی است که هیجان و شور به ارمغان می آورد.

نام این منطقه که در کشور ولز در منطقه بریتانیا واقع شده است کاملا با ماهیت آن هماهنگی دارد؛ کلمه Bounce در زبان انگلیسی به معنای جهیدن و پریدن است که در اصل یکی از حرکات مهم در ورزش ژیمناستیک است.

در این منطقه زیر زمینی که در غار لک وود (Llechwedd) واقع شده است؛ 3 طرمبلنس غول پیکر (وسیله ای در ورزش ژیمناستیک - ترامپولین بچگانه) در دل خود دارد؛ این غار که 176 سال قدمت دارد عنوان اولین زمین بازی در زیر زمین را به خود اختصاص داده که با چراغ های رنگی و بسیار زیبا تزئین و نورپردازی شده که جلوه آن را دو چندان نموده است.

شگفتی های زیرزمینی | شهر زیر زمینی درینکیو

شهر کاپادوکیه در ترکیه میزبان یکی دیگر از شگفتی های زیر زمینی است که قدمت آن به قرن 7 و 8 قبل از میلاد مسیح بر می شود؛ این جاذبه زیر زمینی، شهر درینکیو (Derinkuyu) نام دارد.

در حدود 10 هزار سال قبل در این منطقه که از طریق صخره های نرم آتشفشانی پوشیده شده بود، فریگی ها شهری زیر زمینی به نام درینکیو را حجاری نموده اند؛ این شهر در زمان هجوم دشمنان کاربرد داشته است که به عنوان پناهگاه مورد استفاده بوده است؛ این شهر در عمق حدود 85 متری زمین واقع شده است که قسمت های مختلف آن از طریق تونل ها به یکدیگر متصل شده اند.

این شهر زیر زمینی قابلیت این را داشته است که جمعیتی در حدود 20 هزار نفر یا بیشتر را در خود جای داده و اسکان دهد؛ خوشبختانه امروزه درصد زیادی از منطقه ها مختلف این شهر زیر زمینی برای بازدید از طریق عموم آزاد است.

سنوتس

مکزیک یکی از منطقه ها دنیاست که گودال های طبیعی عمیق متعدد در آن یافت می شود. مایان ها این گودال ها به عنوان یک مکان مقدس می دانستند و از اغلب آن ها به این منظور استفاده می کردند؛ زیبایی های خیره نماینده و ارزش فرهنگی این مکان ها باعث شده است که امروزه به عنوان منطقه ها دنیاگردی برای بازدید عموم در دسترس باشند و دنیاگردان زیادی را به خود جذب نمایند.

یکی از این مکان ها که از زیبایی خیره نماینده ای برخوردار است، گودال سنوتس (Cenotes) نام دارد؛ این گودال در زمان های دور به عنوان کعبه گاهی بوده است که زائران هدایایی را نذر آنجا می کردند یا حیوانات و حتی انسان ها را به عنوان قربانی در آنجا ذبح می کردند.

شکاف یخ Booming | شگفتی های زیر زمینی

شگفتی های زیرزمینی بعدی، در کشور کانادا واقع شده است که برای رسیدن به آن باید به خط مرزی آلبرتا و بریتیش کلمبیا سفر کرد.

این جاذبه زیرزمینی یک شکاف یخی است؛ شکاف یخی به غار خطرناکی گفته می شود که به واسطه به گیر کردن و یا عدم خروج جریان هوای سرد در آن، شاهد تشکیل لایه های ضخیم یخ به صورت شفاف و نرم خواهیم بود.

یکی از ویژگی های لایه یخی که در این نوع غارها تشکیل می شود خاصیت آگوستیکی شگفت انگیزی دارد؛ سطح این لایه های یخی بسیار لغزنده است که در صورت کوچکترین اشتباه نتیجه ای جز سقوط حاصل نخواهد شد.

به همین علت افراد که به صورت حرفه ای تجربه یخ نوردی دارند از این صخره های صعود نمایند.

مجموعه غارهای Carlsbad | شگفتی های زیر زمینی

در استان نیومکزیکو کشور آمریکا، در دل کوه های گواد الوپ مجموعه ای از غارهای زیبا واقع شده است که Carlsbad Caverns نام دارند؛ ویژگی شاخص این مجموعه غارها، اتاق های آهکی بزرگی است که در آن واقع شده است.

این مجموعه که از شگفتی های زیرزمینی است در حدود 64 کیلومتر طول دارد که در سال 1901 میلادی کشف شده است؛ سنگ های آهکی و استالا کتیکی از جمله سنگ های هستند که می توان در سراسر این غارها مشاهده کرد.

یکی از ویژگی های شاخص سنگ های این غارها این است که در نقاط روشن غار، رنگ های متفاوتی از آن ها باز تابیده می شود که زیبایی خیره نماینده و شگفت انگیزی را پدید می آورند؛

این مجموعه زیبا و بی نظیر در حدود 40 کیلومتر با Carlsbad فاصله دارد که دسترسی به آن با انواع وسایل نقلیه به سهولت انجام می شود.

شگفتی های زیرزمینی | ایستگاه متروی استکهلم

شهر استکهلم در سوئد میزبان یکی از زیباترین شگفتی های زیر زمین است که عنوان طولانی ترین نمایشگاه هنر در دنیا را به خود اختصاص داده است؛ این جاذبه زیر زمینی ایستگاه متروی شهر استکهلم است که به طور سراسری از نقاشی های زیبایی پوشیده شده است.

ایده ارزنده و پیروز طراحی این ایستگاه مترو ارائه هنر به عموم مردم در یک مکان عمومی بوده است؛ ناهمواری های سقف و دیوارهای این ایستگاه مترو با سطح رنگی خود تصوری خیالی از فضایی که آتش گرفته به بیننده القا می کند.

غار باتو

جنوب شرق آسیا از یکی از زیباترین غارهای دنیا که به عنوان مکانی مقدس معروفیت دارد میزبانی می نماید؛ در گومباک کشور مالزی تپه ای واقع شده است که معبدی با نام باتو بر روی آن بنا شده است؛ این تپه غارهایی در دل خود دارد که در هر کدام از این غارها معبدهایی بنا شده است.

این مجموعه غارها که از زیبایی و جذابیت طبیعی خیره نماینده ای برخوردار اند، مجسمه بلند و طلایی خندو و بناهای متعددی را در خود جای داده اند که بازدیدنمایندگان را حیرت زده نموده و تجربه ای مرموز برای آن ها رقم می زنند.

این غارها از نظر زمین شناسی و طبیعی در حدود 400 میلیون سال قدمت دارند اما معابد و بناهای مذهبی که در دل آن ها بنا شده است مربوط به قرن نوزدهم میلادی است.

یکی از جاذبه های محبوب دنیاگردی در کشور مالزی این غار و معابد درون آن هستند که با فاصله 13 کیلومتری در شمال شهر کوالالامپور واقع شده است؛ سفر به این منطقه با قطار، تجربه دیگری است که زیبایی های این منطقه و راستا را پیش چشم شما به نمایش در می آورد.

شگفتی های زیرزمینی | غارهای وایتمومو

این بار در نیم کره جنوبی زمین و در قاره اقیانوسیه یکی از شگفتی های زیر زمین وجود دارد؛ نیوزلند میزبان یکی از این جاذبه های زیبا است که به غارهای وایتومو (Waitomo) معروف هستند.

این غارهای کاملا مرموز در کشور نیوزلند، نشانه و نماد خاص طبیعت زیبای این کشور هستند؛ در این منطقه در سطح بالایی روستای کوچکی وجود دارد که غارهای به هم پیوسته در سطح زیرین آن قرار گرفته است؛ این مجموعه غارهای در حدود 2 میلیون سال یا بیشتر قدمت دارند.

به علت وجود نوعی از کرم شب تاب در این غار که Arachnocampa luminosa نام دارد، که خاص کشور های نیوزلند و استرالیا بوده، اثر نوری درخشان و زیبایی در دیواره ها چشمان بیننده را مجذوب خود می کند.

منبع: الی گشت

به "با برترین شگفتی های زیرزمینی دنیا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین شگفتی های زیرزمینی دنیا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید