تقویت زیرساخت های گردشگری 4 بنای تاریخی شاخص آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور در مجموع 420 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های گردشگری چهار بنای تاریخی شاخص استان هزینه می شود.

تقویت زیرساخت های گردشگری 4 بنای تاریخی شاخص آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، جلیل جباری 31 تیر با اعلام این مطلب اظهار کرد: این اعتبارات برای تکمیل یادمان شمس تبریزی خوی، احیای حجرات مسجد جامع ارومیه، تقویت زیرساخت های گردشگری دو مجموعه جهانی قره کلیسا چالدران و تخت سلیمان تکاب اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات در سال گذشته تخصیص یافته و بخشی نیز در سال جاری تخصیص می یابد و اختصاص این اعتبارات گام مهمی در ایجاد رونق گردشگری و حفاظت از بناهای تاریخی استان محسوب خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به بخش گردشگری و میراث فرهنگی از سوی دولت انجام گرفته به طوری که اعتبارات این حوزه نسبت به سال 92 در حدود 10 برابر شده است.

او شرح داد: دامنه فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به حدی گسترده بوده که سالانه برای تامین هزینه ها و انجام برنامه ها اعتباری در حدود سالانه یک هزار میلیارد ریال نیاز است.

منبع: میراث آریا

به "تقویت زیرساخت های گردشگری 4 بنای تاریخی شاخص آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت زیرساخت های گردشگری 4 بنای تاریخی شاخص آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید