دومین دوره پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در آذربایجان غربی کلید خورد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خدیجه مصعومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، هدف از اجرای این پویش را ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حفظ میراث فرهنگی و غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی اسم کرد و گفت: کتب وقف شده پس از انجام نیازسنجی های لازم در کتابخانه های عمومی سطح استان توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دومین دوره پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در آذربایجان غربی کلید خورد

وی اضافه کرد: کتاب برای تغذیه روح انسان بوده و فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است؛ ترویج فرهنگ وقف کتاب، از جمله گام های موثر در دستیابی به آن محسوب می گردد.

معصومی بیان نمود: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بعد فرهنگی، تأمین منابع کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شده و این فرهنگ مردمی خواهد شد. هم اکنون حدود 1 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که احتیاج به رشد دارد و امیدواریم با اجرای این پویش، منابع کتابخانه های عمومی غنی تر گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی از مردم، خیرین، مسئولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه های عمومی استان به پویش وقف کتاب، خیر ماندگار بپیوندند.

وی ادامه داد: علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه های عمومی، می توانند عدد 1 را به شماره 100045012 پیامک نمایند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با ایشان تماس بگیرند و در سال 99 در قالب این پویش 16 هزار جلد کتاب و چندین نسخه نفیس و خطی به وسیله خیرین، سازمان ها، هنرمندان و .... به کتابخانه های عمومی استان وقف شد که به علت استقبال ویژه عموم مردم، دومین دوره این پویش هم برگزار می گردد.

یادآوی می گردد، اطلاع رسانی های لازم به وسیله پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به نشانی www.orumiyehpl.ir و صفحه رسمی این اداره کل در اینستاگرام با شناسه orumiyehpl@ انجام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دومین دوره پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در آذربایجان غربی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین دوره پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در آذربایجان غربی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید