دیدنی های قشم را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، قشم تماشای ها و جاذبه های توریستی فراوانی دارد اما بسیاری از آنها مانند مکان های تماشای کیش معروف نیستند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا شما را با جاذبه های تاریخی و گردشگری جزیره قشم آشنا کنیم تا در سفر به جزیره زیبای خلیج فارس از تماشا آنها لذت ببرید.

دیدنی های قشم را از دست ندهید

جنگل های دریایی حرا

جنگل های دریایی حرا از جاذبه های طبیعی و بکر قشم است. حرا درختی است که در آب های شور می روید و به هنگام مد تا گلوگاه در آب فرو می رود. و پوست این درخت خاصیت تصفیه ای دارد و با جذب آن بخش شیرین آب دریا، نمک آن را دفع می نماید. جنگل های دریایی حرا با تنوع زیستی بالای در تنگه خوران قشم قرار گرفته است.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها سال 1507 میلادی در بخش شمالی جزیره قشم و به دستور دریانورد پرتغالی آلفونسو آلبرکرک ساخته شد. در مدت تسلط پرتغالی ها بر جزایر خلیج فارس که 110 سال طول کشید، قلعه ها و دژهای بسیاری ساختند که امروزه این آثار به عنوان مکان های دیدنی در جزایر خلیج فارس از جمله قشم باقی ماند اند.

غار نمکدان

در قسمت انتهایی جنوب غربی جزیره قشم، کوه گنبدی شکلی وجود دارد. داخل این کوه غارهای نمکی که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری قشم محسوب می گردد، قرار گرفته است. روی بدنه این کوه نیز رگه هایی سفید از نمک وجود و در کف غار نیز آب نمک جریان دارد.

بام قشم

ارتفاعات قسمت غربی جزیره قشم به بام قشم معروف است. بام قشم که گسترده ترین بخش مرتفع جزیره است در فاصله شمال و جنوب آن قرار گرفته و فلاتی نیمه مرتفع است. بخش های مرتفع این منطقه ها از سنگ آهک و دامنه ها و حاشیه های آن از ماسه سنگ، مارن و سیلت تشکیل شده است. از بام قشم به راحتی می توان جنگل های دریایی حرا و سواحل شمالی خلیج فارس را مشاهده کرد.

در خصوص قشم بیشتر بدانید

منبع: فلای تودی

به "دیدنی های قشم را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های قشم را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید