مشخصات 5 ایستگاه نو متروی تهران که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، صبح امروز 5 ایستگاه متروی تهران در خطوط 6 و 7 با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

مشخصات 5 ایستگاه نو متروی تهران که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، دقایقی پیش با حضور رییس جمهور و شهردار تهران 11 کیلومتر تازه از خطوط 6 و 7 تهران به همراه 5 ایستگاه تازه به همراه 5 ایستگاه تازه (دادمان، لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر (عج)) به بهره برداری رسید.

از این 5 ایستگاه تازه التاسیس 4 ایستگاه در خط 6 مترو واقع شده است؛ چراکه در این خط تا به امروز با 13 ایستگاه در قالب 17 کیلومتر مسیر به شهروندان مرکز سرویس دهی کرده و حالا با افتتاح 4 ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر، عملاً 17 ایستگاه و 27 کیلومتر مسیر از محدوده دولت آباد تا بزرگراه شهید ستاری به صورت یکپارچه در خدمت مسافران شبکه مترو قرار خواهد گرفت.

با افزایش تعداد ایستگاههای خط 6 به 17 ایستگاه، امکان تبادل سفر مسافران این خط با سایر خطوط در 5 ایستگاه شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر (خط یک)، ایستگاه میدان امام حسین(ع) (خط 2)، ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) (خط 3)، ایستگاه میدان شهدا (خط 4)و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس (خط 7) فراهم خواهد شد.

لازه به ذکر است که خط 6 متروی تهران از شمال غرب مرکز تا جنوب شرقی آن امتداد دارد و امکان دسترسی مسافران این خط به میادین و اماکن مهم شهری را مهیا می سازد. این میادین و اماکن عبارتند از کوی نصر، کوی دانشگاه، بوستان لاله، میدان حضرت ولیعصر (عج)، میدان شهدای هفتم تیر، میدان سپاه، میدان امام حسین (ع)، میدان شهدا، میدان خراسان و میدان قدس دولت آباد.

به موجب افتتاح 4 ایستگاه تازه و 10 کیلومتر مسیر تونلی در خط 6 متروی تهران، در واقع 9 منطقه مرکز شامل منطقه ها 15،14،13،12،7،6،5،2و 20 تحت پوشش شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری قرار می گیرد.

همچنین امروز افتتاح ایستگاه دادمان در خط 7 متروی تهران و نیز ورودی سوم ایستگاه شهدای مدافعان سلامت، بخش دیگری از افتتاح های امروز خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "مشخصات 5 ایستگاه نو متروی تهران که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات 5 ایستگاه نو متروی تهران که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید