موبایل های اندرویدی زلزله را به کاربران خبر می دهند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از آسوشیتدپرس، گوگل با رونمایی از نخستین سیستم گسترده هشدار زلزله در ایالت کالیفرنیا اعلام نمود در آینده می توان از موبایل های اندروید برای رصد زلزله در سراسر دنیا استفاده کرد. همچنین می توان در آینده با استفاده از این دستگاه ها پیغام های هشدار زلزله فراهم کرد.

موبایل های اندرویدی زلزله را به کاربران خبر می دهند

به همین دلیل گوگل با همکاری مقامات ایالت کالیفرنیا و سازمان زمین شناسی آمریکا یک سیستم هشدار زلزله برای موبایل های اندروید ساخته که روی این سیستم عامل موبایل فعال می گردد.

کاربران موبایل های اندرویدی که سرویس های مکان یابی را فعال نموده اند و در فاصله نزدیکی از زلزله ای به وسعت 4.5 ریشتر یا بالاتر قرار داشته باشند، یک پیغام دریافت می نمایند که به آنها هشدار می دهد روی زمین بنشینند و پناه بگیرند.

این پیغام هشدار براساس لرزش پیش بینی شده در یک مکان خاص و با شدت مشخصی ارسال می گردد. با توجه به میزان مسافت فرد از محل وقوع زلزله، پیغام هشدار چند ثانیه یا حتی چند دقیقه زودتر برای فرد ارسال می گردد. همچنین این هشدار وسعت تقریبی زلزله و مسافت آن با کاربر را نیز به او نشان می دهد

طبق اطلاعات موجود پیغام هشدار مذکور به وسیله سیستم هشدار لرزش کالیفرنیا صادر می گردد. این سیستم سیگنال هایی مربوط به بیش از 700 لرزش سنج نصب شده در ایالت کالیفرنیا را آنالیز می نماید. این سیگنال ها موج های ارتعاشی را رصد می نمایند.

به این ترتیب نیازی نیست کاربران اپلیکیشن MyShake را برای دریافت پیغام های هشدار نصب نمایند. این اپلیکیشن در دانشگاه برکلی کالیفرنیا توسعه یافته و سال گذشته عرضه شد.

گاوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیا در این خصوص در بیانیه ای نوشت: رونمایی این سیستم بدان معناست که سیستم هشدار زلزله کالیفرنیا روی تمام موبایل های استاندارد اندروید کار می نماید.

همچنین گوگل روز گذشته اظهار داشت موبایل های اندروید به زودی به وسیله حسگرهای شتاب سنج حرکتی زلزله ها در سراسر دنیا را ردیابی می نمایند.این درحالی است که سیستم عامل اندروید در سراسر دنیا بیش از 2 میلیارد کاربر دارد.

البته کاربران آیفون پیغام های هشدار را به وسیله سیستم عامل اپل دریافت نمی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موبایل های اندرویدی زلزله را به کاربران خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل های اندرویدی زلزله را به کاربران خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید