نقشه راه شهر هوشمند شیراز با استاندارد های سازمان پدافند غیرعامل هماهنگ می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رییس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: برای رسیدن به شهر هوشمند، حوزه هایی مانند امنیت هوشمند، اقتصاد هوشمند، انرژی و سودمندی هوشمند، حمل و نقل و جابه جایی هوشمند، از دیدگاه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آنالیز و هماهنگ می شوند.

نقشه راه شهر هوشمند شیراز با استاندارد های سازمان پدافند غیرعامل هماهنگ می گردد

به گزارش از ، لیلا دودمان با بیان این که رشد روز افزون شهرنشینی، پیامد های گوناگونی در زندگی روزمره شهروندان دارد، گفت: توجه به هوشمندسازی شهرها، یکی از مهم ترین اولویت های برنامه ریزان و سیاست گذاران است که این موضوع در عصری که آن را عصر تکنولوژی نام نهاده اند، امری ضروری و غیرقابل انکار است.

دودمان با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات گفت: این جلسه با هدف آنالیز اهمیت و ضرورت ایجاد دیتا سنتر شهرداری (مرکز نگهداری اطلاعات) و با حضور مدیرعامل سازمان پدافند غیر عامل استان و مدیران و کارشناسان مرتبط در شهرداری شیراز برگزار گشت.

او افزود: با توجه به ضرورت وجود دیتا سنتر شهرداری شیراز، سازمان فاوا مکلف شد تا نسبت به ایجاد ساز و کار مناسب جهت اجرای دیتا سنتر شهر شیراز اقدام نموده و برای این امر در بودجه پیش بینی های لازم انجام گردد.

رییس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نماینده پدافند غیرعامل، تعریف جامعی از ادبیات، اهداف، استانداردها، مأموریت ها و تأثیرگذاری سازمان های مربوطه استانی و ملی در زمینه پدافند غیر عامل در شورا ارائه کند.

این عضو شورا با بیان اینکه شهرداری شیراز به وسیله سازمان فاوا مکلف است که میزان هم پوشانی طرح جامع پدافند غیرعامل را با اهداف و استاندارد های شهر هوشمند آنالیز کند، گفت: نتایج این آنالیز می بایست در قالب یک طرح مشاوره به کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا ارائه گردد.

دودمان بیان نمود: همچنین در این جلسه مقرر شد که شهرداری شیراز، به وسیله سازمان فاوا نقشه راه شهر هوشمند را هماهنگ با نقشه راه سازمان پدافند غیرعامل، با آینده نگری آنالیز نموده و به کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات ارائه کند.

او تأکید کرد: کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، ضمن آنالیز طرح ها و پروژه های در دست اجرای حوزه پدافند غیر عامل استانداری، انطباق طرح ها با حوزه هوشمندسازی شهر شیراز و هم پوشانی طرح ها و پروژه ها را انجام خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نقشه راه شهر هوشمند شیراز با استاندارد های سازمان پدافند غیرعامل هماهنگ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه شهر هوشمند شیراز با استاندارد های سازمان پدافند غیرعامل هماهنگ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید