پیکسل 6 ممکن است با چیپست اختصاصی گوگل عرضه شود

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تمام گوشی های گوگل پیکسل از چیپست های ساخت کوالکام بهره می برند. روی هم رفته شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی به تراشه های کوالکام علاقه زیادی دارند زیرا این تراشه ها از توان زیادی بهره می برند. اما طبق یک گزارش جدید، به نظر می رسد گوگل پیکسل 6 همراه با چیپست اختصاصی به دست کاربران می رسد.

پیکسل 6 ممکن است با چیپست اختصاصی گوگل عرضه شود

بر اساس اسناد داخلی گوگل که به دست سایت 9To5Google رسیده، این تراشه با اسم مستعار Whitechapel درون گوگل پیکسل 6 تعبیه شده است. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، نه تنها برای گوگل بلکه برای کل صنعت گوشی های هوشمند یک خبر بسیار مهم خواهد بود. همچنین این اسناد از تعبیه ابن چیپست در نسل جدید کروم بوک ها خبر می دهند. باید خاطرنشان کنیم گوگل از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است.

همچنین به نظر می رسد این تراشه ارتباط گسترده ای با سامسونگ دارد. به احتمال زیاد، این چیپست مبتنی بر یکی از چیپست های اگزینوس است و احتمالا سامسونگ آن را برای گوگل تولید کرده است.

همان طور که گفتیم، این شایعه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر نسل جدید گوشی های گوگل همراه با تراشه های اختصاصی راهی بازار شوند، این رویکرد به معنای افزایش قابل توجه کنترل گوگل بر گوشی های خود خواهد بود. به عنوان مثال، گوگل می تواند این تراشه را طوری طراحی کند که سازگاری بیشتری با رابط کاربری گوشی های خود و حتی خود اندروید داشته باشد.

از طرف دیگر، این اقدام می تواند زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های گوگل را افزایش دهد. یکی از مهم ترین دلایلی که بیشتر گوشی های اندرویدی فقط 2 یا 3 سال اندرویدهای جدید را دریافت می کنند، به تراشه های آن برمی شود. اما اگر گوگل بتواند برای گوشی های خود از چیپست های اختصاصی بهره ببرد، این محدودیت تا حد زیادی برطرف می شود.

همان طور که می دانید، آیفون ها هم از تراشه های طراحی شده توسط اپل بهره می برند و به همین خاطر حتی آیفون هایی که 5 سال قبل راهی بازار شده اند، از جدیدترین نسخه iOS بهره می برند. اگرچه گوگل پیش از این چیپ هایی را برای پردازش تصویر طراحی کرده، اما این شرکت تجربه ای در زمینه طراحی چیپست های موبایل تمام عیار ندارد.

در نهایت امیدواریم گوگل به طور گسترده وارد حوزه طراحی چیپست شود زیرا این کار می تواند جذابیت گجت های این شرکت را افزایش دهد. اگر این خبر صحت داشته باشد، طی ماه های آینده گزارش های بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد.

  • هر آنچه باید درباره چیپست موبایل (SoC) بدانید

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "پیکسل 6 ممکن است با چیپست اختصاصی گوگل عرضه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 6 ممکن است با چیپست اختصاصی گوگل عرضه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید