گوشی خود را بدون از دست دادن اطلاعات قبلی تعویض کنید

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خوشبختانه، ارتقاء از یک گوشی به گوشی دیگر بسیار ساده تر از گذشته است، چرا که اکنون دیگر افراد بیشتر دارایی های دیجیتال خود را در فضای ابری ذخیره می نمایند؛ به علاوه می توانید بعضی از برنامه های کلیدی را بیابید که به شما یاری می نمایند از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا شوید. در ادامه چند راه چاره بیان شده که می توانید با استفاده از آن ها گوشی خود را بدون از دست دادن هیچ اطلاعاتی جابجا کنید.

گوشی خود را بدون از دست دادن اطلاعات قبلی تعویض کنید

انتقال اطلاعات ذخیره شده در گوشی قدیمی به گوشی تازه از دغدغه های مهم کاربران است.

یک مدل گوشی هوشمند تازه از گوگل، اپل یا سازنده دیگری، توجه شما را به خود جلب می نماید و دلتان می خواهد آن را نیز تهیه کنید، اما نگران اطلاعات بسیاری هستید که در گوشی قدیمی خود ذخیره نموده اید؛ اما بدون انجام اقدامات احتیاطی وارد ارتقاء نشوید.

خوشبختانه، ارتقاء از یک گوشی به گوشی دیگر بسیار ساده تر از گذشته است، چرا که اکنون دیگر افراد بیشتر دارایی های دیجیتال خود را در فضای ابری ذخیره می نمایند؛ به علاوه می توانید بعضی از برنامه های کلیدی را بیابید که به شما یاری می نمایند از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا شوید. در ادامه چند راه چاره بیان شده که می توانید با استفاده از آن ها گوشی خود را بدون از دست دادن هیچ اطلاعاتی جابجا کنید.

پشتیبان گیری اتوماتیک

اگر می خواهید همه چیز را در تلفن قدیمی خود از تنظیمات مرورگر گرفته تا مخاطبین، همراه خود ببرید، با مرور برنامه های تلفن خود و فکر کردن در خصوص اینکه هر برنامه داده های خود را در کجا ذخیره می نماید و اینکه چگونه می توانید بدون مشکل آن را به دستگاه تازه خود منتقل کنید، آغاز کنید.

در بعضی موارد احتیاجی به انجام کاری نخواهید داشت؛ به عنوان مثال اگر به اپل یا گوگل اجازه می دهید ایمیل ها، مخاطبان و تقویم های شما را مدیریت کند، همه این ها به محض ورود به سیستم به طور اتوماتیک در تلفن تازه شما نشان داده می گردد. همه چیز را به جای دستگاه فیزیکی خود در فضای ابری ذخیره کنید.

در واقع ابزار های پشتیبان داخلی در اندروید و iOS اکنون به شما امکان می دهند تقریبا هر آنچه را احتیاج دارید در فضای ابری یا رایانه ذخیره کنید که در گذشته این امکان را نداشتید. در اندروید به Settings، سپس System و سپس Backup بروید تا ببینید که این ویژگی به درستی کار می نماید یا خیر.

در iOS، به تنظیمات بروید، سپس روی نام Apple ID خود و سپس iCloud ضربه بزنید. بعلاوه می توانید به وسیله iTunes با اتصال آیفون خود به رایانه، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. هر دوی این ابزار های پشتیبان گیری از بسیاری از محتویات تلفن شما از جمله عکس ها و فیلم ها، سابقه تماس و تنظیمات مرورگر مراقبت می نمایند.

با این اوصاف، ما باید چند مشکل پشتیبان گیری را علامت گذاری کنیم، به ویژه در اندروید، جایی که پشتیبان گیری ها به وضوح آن در iOS نیست؛ به عنوان مثال، در حالی که اپل از تمام مکالمات پیغامک و iMessage شما نسخه پشتیبان تهیه می نماید، گوگل این کار را فقط برای تلفن های پیکسل و بعضی دستگاه های دارای Android Oreo (8.1) و بالاتر انجام می دهد، اما هنوز یک فرآیند عالی نیست.

علاوه بر این، تشخیص اینکه کدام یک از برنامه های غیر اپل یا غیر گوگل واقعا از گزینه های پشتیبان داخلی استفاده می نمایند، می تواند مشکل باشد. برترین راه این است که به این برنامه های شخص ثالث رفته و آنالیز کنید که آیا آن ها به پشتیبان گیری اشاره می نمایند یا خیر. اگر هنوز مطمئن نیستید، مستقیما با توسعه دهنده تماس بگیرید. حتی اگر یک برنامه پشتیبان گیری ایجاد نکند، بسیاری از برنامه ها، مانند نتفلیکس و اسپوتیفای، همه چیز را در فضای ابری حفظ می نمایند.

پشتیبان گیری دستی

با پشتیبان گیری اتوماتیک بسیاری از اطلاعات تلفن شما و انتقال آن به یک گوشی تازه نسبتا آسان است. در طول فرآیند راه اندازی برای یک دستگاه اندروید یا iOS تازه، به محض اینکه با حساب گوگل یا اعتبار Apple ID خود وارد سیستم شوید، پیغامی دریافت خواهید کرد که از شما می پرسد آیا می خواهید داده ها را از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید یا خیر.

همانطور که اشاره شد، برنامه های فردی ممکن است به توجه خاصی احتیاج داشته باشند، به ویژه بازی ها، آنالیز کنید آیا این برنامه به شما امکان می دهد نمرات بالای خود را که به سختی به دست آورده اید در ابر یا در دستگاه دیگری ذخیره کنید. بعضی از بازی ها از پشتیبان گیری اتوماتیک ارائه شده به وسیله گوگل و اپل بهره می برند، اما بعضی دیگر نه. اگر منو ها یا گزینه های بازی شرایط پشتیبان گیری آن را روشن نمی نمایند، دوباره با توسعه دهنده آن ها آنالیز کنید.

بزرگ ترین مشکل زمانی ایجاد می گردد که شما بین اندروید و iOS جابه جا می شوید، شاید جای تعجب نباشد که اپل و گوگل هر دو می خواهند خروج را برای شما بسیار سخت نمایند. پشتیبان گیری های اندرویدی شما روی آیفون تازه شما کار نمی نمایند و نسخه های پشتیبان iCloud یا iTunes شما با گوشی تازه اندروید شما سازگاری ندارند؛ بعلاوه باید قبل از تغییر از iOS به اندروید، ثبت iMessage را لغو کنید.

اگر از اندروید به iOS می روید، به راهنمای اپل مراجعه کنید: یک برنامه رسمی انتقال به iOS وجود دارد که بیشتر موارد شما، از جمله پیغام ها و عکس ها را جابه جا می نماید. اگر راه دیگری را امتحان می کنید، دستورالعمل های گوگل را جستجو کنید که مخاطبین، تقویم ها، عکس ها و ویدیو ها را به وسیله Google Drive ارائه می دهد.

یکی از بزرگترین مسائل شما برنامه های شخص ثالث خواهد بود به خصوص اگر از گوشی های اپل به گوشی های مجهز به گوگل می روید. تنها برنامه ای که اپل در اندروید در دسترس قرار می دهد، Apple Music است، بنابراین نمی توانید کتابخانه iTunes یا اسنادی را که ساخته اید در صفحه منتقل کنید. رفتن به سمت دیگر بسیار ساده تر است، زیرا تقریبا همه برنامه های گوگل به شکل iOS در دسترس هستند که این انتقال را آسان تر می نماید.

فقط به طور روشمند به وسیله برنامه های خود کار کنید و مطمئن شوید هر چیزی که کاملا احتیاج دارید در گوشی تازه شما پس از حذف از گوشی قدیمی خود در دسترس خواهد بود. اگر نمی توانید دریابید که چگونه این کار را انجام دهید، یک جستجوی سریع وب یا ایمیلی به توسعه دهنده (اطلاعات تماس را در لیست فروشگاه برنامه بیابید)، می تواند راهگشا باشد.

انتقال حساب های اشتراک شما

حتی زمانی که دریافتید چگونه داده های خود را از یک تلفن به تلفن دیگر منتقل می کنید، کاملا آماده نیستید. در مرحله بعد، باید به حساب هایی که در دستگاه خود وارد آن شده اید، فکر کنید. از آنجایی که بعضی از سرویس ها روی بسیاری از دستگاه ها کار نمی نمایند، باید حساب های خاصی را در تلفن قدیمی تان غیرفعال کنید یا از آن خارج شوید، قبل از اینکه آن ها روی حساب تازهتان کار نمایند.

این در خصوص همه سرویس ها صدق نمی نماید، اما برای برنامه های اشتراکی مانند Google Play Music و HBO Go صادق است؛ بنابراین برنامه های اشتراک را در تلفن خود مرور کنید و خط مشی های آن ها را به صورت آنلاین جستجو کنید؛ سپس دستورالعمل های آن ها را دنبال کنید تا همان برنامه ها را روی تلفن تازهتان تنظیم کنید.

امنیت

هنگامی که تلفن تازهتان راه اندازی شد، امنیت گوشی قدیمی خود را در نظر بگیرید. ممکن است از تلفن خود به عنوان بخشی از فرآیند احراز هویت دو مرحله ای بهره ببرید، جایی که هر زمان که شخصی سعی می نماید در دستگاه تازهی وارد حساب های شما گردد، کدی به تلفن شما ارسال می گردد. بیشتر حساب ها و سرویس ها، از فیسبوک گرفته تا گوگل، اکنون این ویژگی امنیتی را ارائه می دهند.

در حالی که احراز هویت دو مرحله ای امنیت شما را بهبود می بخشد، به دردسر تعویض تلفن نیز می افزاید. برای حساب هایی که به وسیله پیغامک احراز هویت می شوند، با فرض اینکه سیم کارت و شماره تلفن یکسانی را حفظ می کنید، احتیاجی به انجام کاری ندارید، اما اگر حساب های شما با یک برنامه احراز هویت می شوند، باید با دقت انتقال را از یک تلفن به تلفن دیگر راهنمایی کنید.

در بعضی موارد، ممکن است مجبور شوید احراز هویت دو مرحله ای را برای مدت کوتاهی غیرفعال کنید، در حالی که همه چیز را جابه جا می کنید. با این حال توصیه می کنیم هر دو گوشی را تا زمانی که به طور ایمن به همه حساب های خود در دستگاه تازه وارد نشده اید، در دسترس داشته باشید. برای مشاوره بیشتر، به بخش پشتیبانی برنامه مورد استفاده خود بروید: فیسبوک، توئیتر، یاهو میل و غیره.

وقتی همه چیز در دستگاه تازهتان آماده و اجرا می گردد، می توانید با خیال راحت دستگاه قبلی را بازنشانی کنید، فقط چند روز صبر کنید تا مطمئن شوید سوئیچ با موفقیت اجرا شده است. در آیفون ها، اپل توصیه می نماید ابتدا از iCloud خارج شوید، سپس به تنظیمات، عمومی و بازنشانی بروید. در اندروید می توانید با رفتن به تنظیمات، سیستم و بازنشانی گوشی خود را ریست کنید.

منبع: فرادید

به "گوشی خود را بدون از دست دادن اطلاعات قبلی تعویض کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی خود را بدون از دست دادن اطلاعات قبلی تعویض کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید