کاهش 5 تا 9 درجه ای دما در سواحل شمالی کشور

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم بارش در بعضی از استان های کشور، برای منطقه ها کوهستانی بارش برف را پیش بینی کرد و از آلودگی هوا در تهران و شهر های صنعتی و پرجمعیت اطلاع داد.

کاهش 5 تا 9 درجه ای دما در سواحل شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار جدید به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، اضافه کرد: امروز و فردا در منطقه های از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بلندی های استان های قزوین، البرز و تهران، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. در شهر های تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد، افزایش غلظت آلاینده ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: چهارشنبه با ورود موج داخل کشور در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان و بلندی های شمالی خوزستان، بارش ها شروع می گردد که به شکل رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی شرح داد: روز چهارشنبه بتدریج با شمالی شدن جریانات، بر روی دریای خزر، بارش ها در سواحل خزر شروع می گردد. بتدریج خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش خواهند داشت. پنجشنبه بر اندازه بارش ها در این منطقه ها اضافه کرده می گردد. گستره بارش ها در چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد است. آدینه از اندازه بارش ها در نوار شمالی کشور کاسته می گردد و منطقه های از جنوب غرب و غرب کشور، بارش، خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طی هفته بارش ها در منطقه ها سردسیر و کوهستانی به شکل برف رخ می دهد. بعلاوه طی امروز و فردا، دریای خزر، مواج و متلاطم است.

به گفته رفیعی، طی روز های چهارشنبه تا آدینه در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور، دمای هوا بین 5 تا 9 درجه کاهش پیدا می نماید. همین کاهش دما را طی روز های پنجشنبه تا شنبه برای دامنه های جنوبی البرز، مرکز، غرب و شرق کشور انتظار داریم.

رفیعی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در ساعات بعدازظهر احتمال بارش پراکنده وجود دارد. حداکثر دمای مرکز به 22 درجه بالای صفر و حداقل دما به 16 درجه بالای صفر می رسد. بعلاوه، سردترین مرکز استان، شهرکرد با دمای یک درجه بالای صفر و گرم ترین مرکز استان نیز بندر عباس با 38 درجه بالای صفر، گزارش شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاهش 5 تا 9 درجه ای دما در سواحل شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 5 تا 9 درجه ای دما در سواحل شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید