102 کارت بازرگانی نو در امسال صادر شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: در امسال تعداد 102 کارت بازرگانی نو به وسیله اتاق بازرگانی اراک صادر شد.

102 کارت بازرگانی نو در امسال صادر شد

ناصر بیکی که در شصت و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سخن می گفت با اشاره به این موضوع گفت: بعلاوه در همین سال 101 کارت بازرگانی نیز تمدید شد. علاوه بر این 15کارت نو در بخش حقیقی استان صادر و 21 کارت نیز تمدید شد.

او از صدور 181 گواهی مبداء صادرات به ارزش 10 میلیون و 588 هزار دلار در سال 1400 به وسیله اتاق اراک اطلاع داد.

رییس اتاق بازرگانی اراک در ادامه تشریح عملکرد مجلس بخش خصوصی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: 11 اتحادیه و انجمن زیر نظر این مجموعه فعال هستند که پرونده 11 اتحادیه و انجمن نو هم درحال تکمیل می باشد و برنامه ریزی شده است که در سال آینده 11 انجمن و اتحادیه دیگر نیز به خانواده تحت پوشش اتاق اراک بپیوندند.

بیکی برگزاری 49 دوره آموزشی در امسال را از اقدامات دیگر اتاق اراک عنوان نمود که طی آن هزار و 443 نفر از این آموزش ها بهره مند شدند.

او بعلاوه تشکیل اتاق داوری برای نخستین بار را از عملکردهای دیگر این مجموعه برشمرد که براساس آن 30 پرونده جهت آنالیز به آن ارسال شد.

به گفته رییس اتاق بازرگانی اراک هدف از تشکیل اتاق داوری نظارت بر تنظیم قراردادهای بین المللی جهت جلوگیری از پایمال شدن حقوق واحدهای فراوریی و تجاری بوده است.

بیکی بعلاوه گفت: در حوزه پژوهشی نیز در مرکز پژوهش های اتاق اراک 9 جلسه برگزار گردید و اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت گرفت که خروجی آن ارائه چهار گزارش در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی بود.

او از دعوت 10 سفیر کشورهای خارجی به منظور معرفی توانمندی ها و داشته های استان مرکزی به عنوان اقدام دیگر اتاق اراک یاد کرد و اضافه نمود: بعلاوه شش دیدار با سفرای خارجی در سالی که روزهای سرانجامی آن را سپری می کنیم برگزار گردید.

استاندار استان مرکزی هم در این نشست گفت: تحقق رشد هشت درصدی در دستورکار 1401 قرار گرفته است.

فرزاد مخلص الائمه اضافه نمود: برای استان مرکزی نیز سهم 7.2 درصدی معین و تعریف شده است که عملیاتی شدن آن، وابسته به اراده و تلاش صاحبان بنگاه های مالی و بخش خصوصی است و بی شک فعالان این حوزه اهتمام ویژه ای برای تحقق این مهم خواهند داشت.

او دستیابی به رتبه نخست کسب و کار در کشور را از توفیقات استان دانست که با عزم و اراده فراوریکنندگان و فعالان بخش خصوصی به خاتمه رسیده است.

استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد با حذف مجوزهای کاغذی زمینه بهبود شرایط برای فراوری و اقتصاد استان مهیا گردد.

او شرح داد: مطابق گزارش های ارایه شده بیش از 90 درصد حذف مجوزهای کاغذی در حوزه کسب و کار عملیاتی شده و امید می رود در ماه های نخست سال پیش رو، درج مهر سرانجام بر مجوزهای کاغذی را ببینیم.

مخلص الائمه از همراهی خانه ملت با دولت در تصویب قانون بودجه سال 1401 ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: به منظور بهبود کیفیت بودجه سال آینده اصلاحات صورت گرفته است.

او جدیت دولت برای بهبود شرایط مالی مردم و بعلاوه فراوریکنندگان را برای کشور امیدوارکننده دانست.

در ادامه جلسه مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی نیز مباحث پیرامون شهرک های صنعتی، تجارت، اصناف، صنایع، کشاورزی، گردشگری، صنایع معدنی، تامین اجتماعی را از اهم موضوعات طرح و آنالیز شده در نشست های 1400 برشمرد که نتایج قابل توجهی را در پی داشت.

حمیدرضا مهدی نیا گفت: در جهت بهبود شرایط فراوریکنندگان و عملکرد هرچه بهتر شورای گفت و گوی استان، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، انجمن صنایع ریلی، انجمن عایق های رطوبتی، خانه کشاورز، انجمن انبوه سازان، نظام صنفی کشاورزی، خانه معدن، انجمن معدنکاران و کارفرمایان سنگ های تزئینی، شرکت پروشات در، انجمن مدیران صنایع ساوه، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن پیمانکاران عمرانی، شهرک صنعتی حاجی آباد، شهرک صنعتی قطب و شهرک صنعتی ایبک آباد همکاری کردند.

بعلاوه معاونت هماهنگی امور مالی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، اداره کل صمت و شهرداری از جمله دستگاه های دولتی بودند که در برگزاری مثمر ثمر جلسات، این شورا را حمایت کردند.

وی مجموع مصوبات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان را 176 مصوبه عنوان نمود.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در رابطه با جایگاه کشوری شورای گفت و گوی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: این شورا در شش ماه اول سال 99 رتبه هفتم و در شش ماهه دوم همین سال رتبه دوم را به خود اختصاص داد و در شش ماهه نخست سالجاری نیز در سکوی دوم جایگاه خود را حفظ کرد که امتیاز کسب شده آن 94.75 بود.

لازم به شرح است در بهار سال آینده نیز رتبه شش ماهه دوم سال 1400 شوراهای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اعلام می گردد.

مهدی نیا مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را بسترساز بهبود فضای کسب و کار عنوان نمود و اضافه نمود: هرچه قدر مقدار فعالیت این شورا بیشتر باشد نتایج پایش فضای کسب و کار مطلوب تر خواهد بود.

شایان ذکر است گزارش عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 1400، آنالیز شاخص های پایش ملی محیط کسب و کار ایران با تمرکز بر استان مرکزی در گزارش پاییز 1400، تقدیر و تشکر از اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 1400 موضوعات در دستورکار این جلسه را تشکیل داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "102 کارت بازرگانی نو در امسال صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "102 کارت بازرگانی نو در امسال صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید