آبشار تیگینونگان بالی؛ جاذبه ای که شما را مبهوت می کند!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، آبشار تیگینونگان (به انگلیسی: Tegenungan Waterfall) واقع در ده کیلومتری روستای سرسبز و خوش منظره یوبود، از اماکن جذاب گردشگری و شگفتی های زیبای طبیعی کشور دیدنی اندونزی است که با دستان هنرمند طبیعت در دل جنگل های گرمسیری بکر و خلوت مکانی روستایی، جایی که از ازدحام و هجوم سیل عظیم خریداران بلیط هواپیما بالی در امان مانده، آفریده شده است.

آبشار تیگینونگان بالی؛ جاذبه ای که شما را مبهوت می کند!

این آبشار 23 متری با دورنمای خیره کننده و حیرت انگیز خود، بهترین مکان برای تماشای شکوه و عظمت طبیعت زیبای اندونزی و ثبت تصاویری ماندگار از بالی، استانی که به نقطه تلاقی اماکن تاریخی و شاهکارهای طبیعی اندونزی شهرت دارد، محسوب می گردد.

چرا بازدید از آبشار تیگینونگان پیشنهاد می گردد؟

صحنه ریزش آبشار تیگینونگان چنان باشکوه و توصیف ناشدنی است که هر گردشگری را محو تماشای خود می سازد و جلوه دلربای آن را در ذهن هر گردشگری حکاکی می کند.

برخلاف بسکمک از آبشارهای اندونزی، از آب سالم و پاکیزه ای برخوردار بوده و امکان شنا در آن فراهم شده است.

در منطقه سرسبز و خوش آب و هوایی که برای ثبت تصاویری زیبا جان می دهد، واقع شده است.

امکاناتی رفاهی مختلفی در اطراف آن برای گردشگران گنجانده شده است.

تجربه بازدید از آبشار تیگینونگان

خوشبختانه روستای زیبای تیگینونگان، جایی که چون بهشتی سرسبز، منظره زیبای آبشار تیگینونگان را در زیر شاخ و برگ های گیاهان گرجهتی جنگل خود قاب کرده، به خوبی برای میزبانی از گردشگران بهینه و به امکانات مختلف رفاهی مجهز شده است. پس از ورود به این روستا، یافتن آبشار تیگینونگان کار بسیار ساده ای است، چراکه در جای جای روستا تابلوهای راهنما نصب شده است.

اگر در یافتن جهت مناسب مسئله ای داشتید، کافی است از اپلیکیشن گوگل مپ کمک بگیرید. در نزدیکی آبشار تیگینونگان، باجه بلیط فروشی را خواهید دید که در کنار پارکینگی روباز واقع شده است و مبلغ اندکی را بابت هزینه ورودیه از شما طلب خواهد کرد.

پس از پرداخت ورودیه و دریافت بلیط، از چندین غذاخوری و مغازه سوغات عبور خواهید کرد تا تابلوی بزرگی که روی آن درج شده: به آبشار تیگینونگان خوش آمدید در مقابل شما نمایان گردد. از آنجا با چند دقیقه پیاده روی قادر خواهید بود از نزدیک شاهد یکی از باشکوه ترین و زیباترین مناظر کشور اندونزی باشید: آبشار تیگینونگان.

تماشای منظره زیبای آبشار، این وسوسه را در شما ایجاد می کند که در آب های زلال و خنک آن آبتنی کنید؛ اگر چنین قصدی داشتید و در پی مکانی برای تعویض لباس خود بودید، می توانید از فضای رختکن کوچکی که در سمت چپ آبشار قرار گرفته، استفاده کنید. اگر دوست داشتید آبشار را از نمایی دیدنی تر و برفراز صخره ای بلند نظاره کنید، باید از پلی چوپی عبور کنید و از چندین پله بالا روید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از آبشار تیگینونگان چقدر است؟

اینکه چه میزان از وقت خود را دوست دارید صرف گشت و گذار در طبیعت دل انگیز روستای تیگینونگان و تماشای آبشار تیگینونگان کنید، امری اختکمک است و کاملا به محدودیت زمانی شما بستگی دارد؛ اگر عجله دارید، یک ساعت زمان برای بازدید از این مکان و تماشای زیبایی های توصیف ناپذیر آن کافی است، اما اگر دوست دارید در اطراف آبشار تیگینونگان بیاسایید و در حین تماشای منظره شگفت انگیز این آبشار، از صدای گوش نواز آواز پرندگان لذت ببرید، دست کم دو ساعت از وقت خود را باید صرف بازدید از این مکان کنید.

فصل مناسب برای بازدید از آبشار تیگینونگان چه زمانی است؟

بهترین موقع بازدید از آبشار تیگینونگان، زمانی بین ماه های آپریل تا اکتبر است. در این زمان از سال بارندگی در بالی به میزان قابل توجهی کاهش میابد و امکان بازدید از این مکان در هوایی بسیار مطبوع و دل انگیز میسر می گردد. در مورد ساعت بازدید باید گفت که اگر دوست دارید در زمانی بسیار خلوت از این مکان دیدن کنید، بهتر است صبح زود (بین ساعت 6:30 تا9 صبح) راهی این مکان شوید. ناگفته نماند که عکاسان برای ثبت تصاویری هنری و زیبا بهتر است عصرها از این مکان دیدن کنند، زیرا نور خورشید در هنگام ظهر روی کیفیت تصاویر ثبت شده از این مکان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

چگونه به آبشار تیگینونگان برویم؟

اگر در روستای یوبود اقامت می کنید، بهترین راه برای دسترسی به آبشار تیگینونگان، اجاره خودرو یا موتورسیکلت است. تاکسی سرویس ها در بالی هزینه سنگینی دارند و رانندگان در طول توقف، کرایه نسبتا گزافی را از شما طلب خواهند کرد. با استفاده از خودرو به راحتی و در مدت زمانی حدود 30 دقیقه می توانید از جهتی نسبتا خلوت به این مکان دسترسی یابید.

در نزدیکی آبشار تیگینونگان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

باغ ارکید کمونه: 550 متر

گالری هنری سمباهیانگ: 1.5 کیلومتر

پارک شاپرک کمونه: 1.6 کیلومتر

معبد پیورا دالم دسا پاگرامان: 4.2 کیلومتر

معبد باتوآن: 5 کیلومتر

موزه سِنی باتوآن: 5.4 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی آبشار تیگینونگان برای اقامت وجود دارد؟

هتل ویلا نوروی: 1 کیلومتر

هتل چز آیدا: 1.7 کیلومتر

هتل گرکه هاوس: 1.8 کیلومتر

هتل گرین پاپایا هاوس: 2 کیلومتر

هتل کودسا هومستِی: 2.7 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به آبشار تیگینونگان هستند؟

رستوران پکاندلان وارونگ: 130 متر

رستوران کبونه بالی آگروتوریسم: 700 متر

رستوران کولام ایکان پانسینگ: 900 متر

رستوران ای سی کی فراید چیکن ساکاه: 2.2 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "آبشار تیگینونگان بالی؛ جاذبه ای که شما را مبهوت می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار تیگینونگان بالی؛ جاذبه ای که شما را مبهوت می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید