آشنای قدیمی، آگلونما!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، این گیاه زیبا و سرسخت، دیر زمانی است که با خانه های ما انس گرفته و خودش را با هر شرایطی وفق می دهد. اما روش درست نگهداری آگلونما چیست؟

آشنای قدیمی، آگلونما!

این گیاه زیبا با واریته های رنگارنگ خود، تنها چیزی است که دکوراسیون خانه تان کم دارد! آگلونما یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی در سراسر دنیاست که واریته های مختلف آن برگ هایی به رنگ سبز تیره، نقره ای و قرمز دارند و دنیایی از رنگ را به خانه تان اضافه می نمایند.

آگلونما گیاهی مجذوب کننده و آرام رشد است که با شاخسار زیبایش زندگی را به خانه می آورد! برگ های باریک، درشت و تخم مرغ مانند گیاه بر روی ساقه کوتاه آن خودنمایی می نمایند.

بهتر از همه این است که این گیاه برای رشد به آفتاب زیاد نیاز ندارد، که همین آن را به گیاهی عالی برای نگهداری در آپارتمان تبدیل می نماید.

اختلاف نظرهای زیادی راجع به اینکه نگهداری از آگلونما ساده است یا سخت وجود دارد. در کل اگر یک قانون ساده را رعایت کنید، نگهداری از این گیا کاری ندارد: هر چه آگلونمایی که دارید رنگارنگ تر است، گیاه نور بیشتری می خواهد.

در کل آگلونما انتخاب خوبی برای کسانی است که گیاهی مقاوم با شاخ و برگ روشن و براق می خواهند!

شرایط رشد

- نور

واریته هایی از آگلونما که برگ هایی به رنگ سبز تیره دارند، در سایه نسبی پرورش داده می شوند، در حالی که واریته هایی که شاخسار رنگی دارند به نور بیشتری نیاز دارند و مکان روشن تری می خواهند. اما مواظب باشید، هیچ کدام از انواع آگلونما به آفتاب مستقیم نیاز ندارند و آن را تحمل نمی نمایند.

- آبیاری

در طول فصل تابستان گیاه را به خوبی آبیاری کنید. در زمستان آبیاری را کاهش دهید اما اجازه ندهید در بین دو آبیاری، خاک گلدان کاملا خشک گردد.

- رطوبت

در فصل تابستان، هر از گاهی گیاه را غبار پاشی کنید.

- دما

این گیاه دماهای پایین را دوست ندارد و از بادهای سرد بیزار است. پس مطمئن شوید گیاه را در کنار پنجره ای با بادهای سرد قرار نمی دهید. هر چه مکانی که آگلونما را در آن قرار می دهید گرم تر باشد بهتر است.

- خاک

خاکی با زهکشی خوب، خاک مناسب آگلونما است. خاک برگ هم برای آگلونماتان بسیار مناسب است.

- کود دهی

در طول فصل رشد، گیاه را کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. کودهایی که مواد غذایی را به تدریج آزاد می نمایند و در اختیار گیاه قرار می دهند هم، انتخاب های خوبی هستند.

تکثیر

پرورش آگلونما معمولا در خانه ها انجام نمی گیرد. اما اگر می خواهید آگلونما تان را تکثیر کنید، ابتدا اجازه دهید گیاه به خوبی رشد کند. سپس در هنگام تعویض گلدان گیاه، آگلونماهای بزرگ تان را از طریق تقسیم، به چند بوته کوچک تر تبدیل کنید و هر بوته را در گلدان جداگانه ای بکارید، گلدان ها را با خاک برگ پر کنید و در مکانی گرم قرارشان دهید.

بعلاوه، وقتی آگلونماتان به مقدار کافی بزرگ شد، گیاه آغاز به فراوری گیاهچه های نو می نماید. اجازه دهید گیاهچه ها به مقدار کافی رشد نمایند و بزرگ شوند. سپس در هنگام تعویض گلدان، گیاهچه ها را به دقت و آرامی از گیاه مادر جدا کنید. مراقب باشید که در حین کار، گیاهچه یا گیاه مادر آسیب نبینند. بعد از جدا کردن گیاهچه ها، آنها را در گلدان کوچکتری با خاک تازه بکارید و در مکانی گرم قرارشان دهید.

تعویض گلدان

آگلونما رشد آرامی دارد و هر یک سال در میان به تعویض گلدان نیاز خواهد داشت. برای تعویض گلدان گیاه ابتدا اجازه دهید خاک گلدان خشک گردد، سپس گیاه را به آرامی از گلدان قبلی اش خارج کنید. خاک قدیمی را از اطراف ریشه ها بتکانید و آگلونماتان را به گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان پیشین و با خاک تازه منتقل کنید. همانطور که گفتیم گیاه رشد آرامی دارد و ساقه گیاه بعد از چند وقت از زیر برگ ها پیدا می گردد و قابل مشاهده است.

منبع: فوت و فن

به "آشنای قدیمی، آگلونما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنای قدیمی، آگلونما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید