احتمال ابتلای دوباره بهبودیافتگان از کرونا وجود دارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، سازمان جهانی بهداشت تاکید نمود، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته از کووید 19 که در خون خود پادتن ویروس کرونا دارند، دوباره به این بیماری مبتلا نشوند.

احتمال ابتلای دوباره بهبودیافتگان از کرونا وجود دارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید از ایرنا، سازمان بهداشت دنیای به دولت های سراسر دنیا درخصوص صدور گواهینامه ایمنی و مصونیت برای افراد مبتلا شده به کرونا هشدار داد، زیرا دقت این گواهینامه ها هنوز تضمین نشده است.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نمود که این مساله می تواند خطر گسترش ادامه دار بیماری را افزایش دهد، زیرا ممکن است افراد بهبود یافته توصیه های مربوط به موارد پیشگیرانه دربرابر ویروس را نادیده بگیرند.

براساس اعلام این نهاد، بعضی دولت ها مطرح نموده اند که کشف پادتن ویروس مسبب کووید 19، می تواند به عنوان اساسی برای گواهینامه ایمنی و مصونیت به شمار رود که به اشخاص امکان می دهد با فرض محافظت در برابر ابتلای دوباره، سفر نمایند یا به محل کار بازگردند.

کشور شیلی هفته گذشته اطلاع داد که اعطای گواهینامه سلامت به افراد بهبودیافته از این بیماری را شروع می نماید. به محض غربالگری برای مشخص اینکه پادتن در بدن این افراد فراوری شده تا آنها را در برابر ویروس مصون کند، آنها می توانند به همکاران خود ملحق شوند.

سازمان دنیای بهداشت یادآور شد، آنالیز مدارک مربوط به پاسخگویی پادتن به ویروس را ادامه می دهد.

این سازمان با اشاره به اینکه نتایج بیشتر مطالعات نشان می دهد افراد بهبود یافته از کرونا، پادتن های ویروس را دارند، اضافه کرد: بعضی از آنها، مقادیر بسیار کمی از پادتن های خنثی نماینده را در خون خود دارند و این مساله نشان می دهد مصونیت سلولی نیز ممکن است برای بهبودی، مهم و حیاتی باشد.

براساس آمار رویترز، حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده که 196 هزار و 298 نفر از آنها جان باخته اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "احتمال ابتلای دوباره بهبودیافتگان از کرونا وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ابتلای دوباره بهبودیافتگان از کرونا وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید