استفاده گوگل از اطلاعات کاربران برای فراوری مدل های هوش مصنوعی
به گزارش وبلاگ اخبار جدید، گوگل سیاست های حریم خصوصی خود را به روز و صراحتاً اعلام نموده است که این حق را برای خودش محفوظ می دارد تا از تمام اطلاعات عمومی موجود در فضای اینترنت برای توسعه مدل های هوش مصنوعی خود بهره بگیرد. به عبارت دیگر، اگر زمانی محتوایی را در فضای آنلاین منتشر نموده اید، حالا باید انتظار داشته باشید تا آن محتوا را درون یکی از چت بات های این شرکت ببینید.
به گزارش دیجیاتو، غول فناوری ماونتین ویو در وب سایت خود درباره سیاست های نوش نوشته است: گوگل برای بهبود سرویس ها و توسعه محصولات، قابلیت ها و فناوری های نوی که برای کاربران و عموم مفیدند، از اطلاعات استفاده می نماید. برای مثال، ما از اطلاعاتی که به طور عمومی در دسترس اند برای یاری به آموزش مدل های هوش مصنوعی گوگل و ساخت محصولات و ویژگی هایی مثل گوگل ترنسلیت، بارد و قابلیت های هوش مصنوعی در فضای ابری استفاده می کنیم.
خوشبختانه گوگل وب سایتی دارد که تاریخچه تغییر سیاست های این شرکت را نشان می دهد؛ بنابراین می توانیم ببینیم که تغییر این سیاست ها شامل جایگزین شدن عبارت مدل های هوش مصنوعی به جای مدل های زبانی است و حالا به ساخت محصولات نو و توسعه گوگل ترنسلیت، بارد و ابزارهای هوش مصنوعی ابری اشاره می نماید.
گوگل صراحتاً به استفاده احتمالی از اطلاعات شما اذعان نموده است
در هر صورت اما این اشاره مستقیم به سیاست گردآوری اطلاعات به وسیله گوگل کمی غیرمعمول است. شرکت های فناوری معمولاً به گردآوری اطلاعاتی می پردازند که روی سرویس های آن ها قرار می دهید، اما غول ماونتین ویو عملاً خودش را مالک تمام داده هایی می داند که در فضای وب عمومی وجود دارند.
کاربران احتمالاً در گذشته می دانستند که انتشار عمومی یک محتوا واقعاً به معنای عمومی شدن آن است. اما حالا دیگر سؤال فقط این نیست که چه کسانی می توانند محتواها را ببینند، بلکه باید بپرسیم چگونه از این محتواها استفاده خواهد شد.
با ظهور چت بات های هوش مصنوعی بحث حق امتیاز هم داغ شده است و معین نیست که تکلیف مالکیت اطلاعات عمومی چه می گردد. اگر گوگل تصویر نقاشی های شما را به مدل هوش مصنوعی خود بدهد و از آن ها برای ساخت یک نقاشی شبیه به سبک کاری شما استفاده کند، آیا شما هم می توانید نسبت به آن اثر ادعایی داشته باشید؟
منبع: فرارو