اسلامی: ایران قصد ندارد غنی سازی بالاتر از 60 درصد انجام دهد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت ایران قصد ندارد غنی سازی بالاتر از 60 درصد خلوص انجام دهد.

اسلامی: ایران قصد ندارد غنی سازی بالاتر از 60 درصد انجام دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار جدید، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت که تمام فعالیت های هسته ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می گردد.

اسلامی بیان کرد ایران قصد ندارد غنی سازی بالاتر از 60 درصد خلوص انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید نمود که هدف برنامه هسته ای تهران حمایت از احتیاجهای فراوری صنعتی کشور و بعلاوه تامین احتیاج مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.

اسلامی بعلاوه گفت که هر کشوری توجه زیادی به تضمین ایمنی نیروگاه های هسته ای خود می نماید... به لطف اقداماتی که انجام داده ایم، همه سیستم های ما ایمن هستند، همه آسیب پذیری های آنها تحت کنترل هستند،. ما امیدواریم که چنین اقدامات شدیدی برای تامین ایمنی زیرساخت های هسته ای ما، کسانی را که می خواهند به آنها آسیب برسانند دلسرد و ناامید کند.

وی در ادامه بیان کرد مقامات ایران از شرکت دولتی روس اتم روسیه انتظار دارند که ساخت بلوک های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر را تسریع بخشد که تقریباً دو سال از برنامه مورد توافق عقب مانده است.

اسلامی گفت: ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر حدود 23 ماه عقب افتاده است... از روس اتم انتظار داریم که طبق برنامه توافق شده، اجرای پروژه را برای جبران تمام تاخیرها تسریع کند. در خصوص بلوک سوم می توانم بگویم خاک در آنجا در حال تقویت است و اکنون مقدمات بتن ریزی فونداسیون در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد تهران بدهی خود به مسکو را برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت نموده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی در بوشهر به مسکو بدهی دارد یا خیر گفت: نه. اکنون نه. ایران تمام بدهی های خود فدراسیون روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی را پرداخت نموده است.

اسلامی بعلاوه از آمادگی ایران برای فراوری سوخت هسته ای و استفاده از آن در نیروگاه بوشهر در آینده نزدیک اطلاع داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بعلاوه بیان کرد تهران درباره استفاده از سوخت هسته ای ایرانی در راکتور بوشهر مذاکراتی با روس اتم داشته است. وی اظهار امیدواری کرد که طبق برنامه ها و قراردادهایی که با روس اتم منعقد خواهد شد، ایران خواهد توانست از سوخت فراوریی خود در نیروگاه بوشهر استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اسلامی: ایران قصد ندارد غنی سازی بالاتر از 60 درصد انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: ایران قصد ندارد غنی سازی بالاتر از 60 درصد انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید