اسکرین شات گرفتن از پشت بام یک خانه در تهران ، شما هم در این مهمانی بودید؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، امیر عباسی کارگردان نمایش اسکرین شات درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

اسکرین شات گرفتن از پشت بام یک خانه در تهران ، شما هم در این مهمانی بودید؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، امیر عباسی کارگردان نمایش اسکرین شات که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره این اثر نمایشی گفت: این نمایش ابتدا قرار بود تابستان سال گذشته روی صحنه برود که با توجه به شرایط جامعه ترجیح ما بر این شد که وقفه ای در اجرای کار داشته باشیم و زمانی را برای اجرا انتخاب کنیم که جامعه پذیرای آن باشد از این رو ابتدای امسال را برای شروع پیش فراوری و فراوری آن در نظر گرفتیم و کار را شروع کردیم.

وی درباره ویژگی های نمایش شرح داد: نمایشنامه تک صحنه ای است و از ابتدا تا سرانجام هیچ وقفه ای در روند آن پیش نمی آید. دیالوگ ها در پیشرفت داستان تاثیر به سزایی دارند و همین دیالوگ محور بودن باعث شکل گیری ریتم مناسبی در نمایش شده است. نمایشنامه اسکرین شات به شیوه رئالیستی به نمایش درآمده است و همه چیز برای مخاطب ملموس و واقعی است البته یک چرخش در انتهای نمایشنامه وجود دارد که باعث غافلگیری مخاطب خواهد شد.

عباسی درباره مضمون نمایش مطرح نمود: داستان در خصوص یک گروه از دوستان است که در یک شب تصمیم می گیرند برای نشان دادن صداقت و شفافیت در روابطشان یک بازی انجام دهند. ابتدا همه چیز آرام است، اما طولانی شدن شب و آشنا شدن با رمزها و اسرار مخفی هر فرد، باعث بروز موقعیت های پیچیده و دراماتیک می گردد. در این نمایش موضوعاتی مانند اعتماد، حریم خصوصی و پیامدهای فاش کردن واقعیت در روابط انسانی مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان تئاتر درباره روند تمرین های نمایش مطرح نمود: تمرینات نمایش اسکرین شات از ابتدای بهار امسال شروع شد و بعد از حدود سه ماه تمرین، کار آماده اجرا شد.

وی درباره شیوه اجرایی اسکرین شات یادآور شد: رخدادهای نمایش در زمان حال و در شهر تهران اتفاق می افتد، فضایی کاملا آشنا برای تمام بینندگان که هر کدام از آنها شاید یک بار در چنین مهمانی بوده اند. نمایش اثری درام و کمدی است. سعی نموده ایم در اجرا عناصری از هر 2 شیوه را با هم ترکیب کنیم و با استفاده از ساختار داستانی مجذوب نماینده و نوآورانه، تنش ها و درگیری های شخصیتی را با دقت برجسته نموده و تماشاگران را به تماشای سفری پرماجرا و پرشور دعوت کنیم. کوشش کردیم در اجرا با خلق لحظاتی پرهیجان، همزمان بازتاب دهنده مسائل اجتماعی هم باشیم.

وی ادامه داد: در اجرا از یک سو با طنز و شوخ طبعی که در شخصیت ها و موقعیت ها وجود دارد، لحظات سرگرم نماینده و کمدی به نمایش گذاشته شده است اما از سوی دیگر، با معرفی اسرار و رمزهایی که شخصیت ها پنهان می نمایند، به صورت تدریجی به سوالات جدی و دراماتیک درباره اعتماد، حریم خصوصی و پیامدهای فاش کردن واقعیت پرداخته ایم. بنابراین اسکرین شات می تواند به طور همزمان خنده و تامل را برای بینندگان به ارمغان بیاورد.

عباسی درباره طراحی صحنه نمایش متذکر شد: نمایش اسکرین شات در فضایی محدود و محصور در داخل پشت بام یک خانه اتفاق می افتد. این محدودیت فضایی باعث تمرکز بیشتر بر روی شخصیت ها و ارتباطات آن ها می گردد. پشت بامی که به عنوان محل اصلی نمایش استفاده می گردد، محیطی آشنا برای شخصیت ها و تماشاگران است اما این فضا به تدریج به محلی ممنوعه و پر از تنش تبدیل می گردد. در طول داستان، شاهد تغییرات در محیط و روابط شخصیت ها در این فضا هستیم.

میرحسین رضازاده، حامد آرامی، امیرحسین همایونی، ستاره فلاح فرد، سحر قلباربند، حسین جاهد، رومینا کوهزاد و مرضیه ابراهیمی بازیگران نمایش اسکرین شات هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: فرض کنید در یک دورهمی، در کنار همسر و دوستانتان، مجبور شوید تمام محتویات تلفن همراهتان را با صدای بلند بخوانید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسکرین شات گرفتن از پشت بام یک خانه در تهران ، شما هم در این مهمانی بودید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکرین شات گرفتن از پشت بام یک خانه در تهران ، شما هم در این مهمانی بودید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید