افتتاح مخزن امن موزه باستان شناسی زنجان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از افتتاح مخزن امن در موزه باستان شناسی مردان نمکی هم زمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد.

افتتاح مخزن امن موزه باستان شناسی زنجان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند دوشنبه 3 خرداد 1400، از افتتاح مخزن اشیای فرهنگی تاریخی خبر داد و گفت: در این مخزن که محل امن اشیای فرهنگی تاریخی استان است، اشیای حاصل از کاوش و توقیفی که در استان به دست آمده است، نگهداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در ادامه گفت: مخزن امن موزه باستان­ شناسی زنجان مرکز پژوهش ارزنده ای را ایجاد خواهد کرد که در آن همه اشیاء سفالی بر اساس قدمت، زمان کشف و سایر اطلاعات تفکیک و دسته بندی خواهند شد. مخزن امن اشیای تاریخی، دارای محل هایی برای تفکیک اشیا بر اساس جنس، قدمت و همچنین فضاهایی برای بازسازی و آزمایشگاه است.

او اضافه کرد: اشیای به دست آمده از معدن چهرآباد، تمام قطعات سفال از دوره نوسنگی تا عصر حاضر که از هشت شهرستان استان به دست آمده در این مخزن امن نگهداری می­ شوند. این سفال ها علاوه بر آن که برای انجام کارهای پژوهشی جمع آوری و نگهداری می شوند، گردشگران و علاقه مندان هم می توانند از آن ها بازدید کنند.

ارجمند اعلام کرد: تمام قطعات سفال ­ها در حدس ها، کاوش و لایه نگاری از محوطه­ های باستانی به وسیله پرسنل معاونت میراث فرهنگی و یگان حفاظت کشف شده اند که پژوهشگران، محققان و دانشجویان رشته های باستان شناسی و علاقه مندان به تاریخ می توانند در پژوهش های خود برای کسب اطلاعات منطقه ای و باستان شناسی از آن ها استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مخزن امن موزه باستان­ شناسی زنجان به نام مرکز گردآوری، شناسایی و مشخص قدمت این شواهد تاریخی، می تواند در انسجام بخشی مطالعات و دست یابی به نتایج مشهودتر، کارساز باشد.

منبع: توریسم آنلاین

به "افتتاح مخزن امن موزه باستان شناسی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مخزن امن موزه باستان شناسی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید