اما و اگرهای محل زندگی درنای بلژیکی در ایران ، رویا طاقت گرمای فریدون کنار را ندارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، با گرم شدن هوای مازندران این طرح که آیا درنای بلژیکی و همسفر بازمانده از همراهی امید تک درنای سیبری در اُجاکله بماند یا نه از سوی کارشناسان محیط زیست در حال آنالیز است تا میزبانی شایسته از این مهمان اروپایی در استان انجام گردد.

اما و اگرهای محل زندگی درنای بلژیکی در ایران ، رویا طاقت گرمای فریدون کنار را ندارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، همسفر تک درنای سیبری در مازندران معروف به درنای امید در پانزدهمین سال تنهایی سفرش به تالاب بین المللی فریدونکنار روز پنجشنبه ششم بهمن ماه با هماهنگی دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور از کشور بلژیک به این منطقه منتقل شده بود.

در همان زمان مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست امیدوار بودند که با آمدن جفت امید، نسل آن حفظ گردد اما در مرحله اول هدف اصلی حفظ مسیر پروازی غرب در ایران است. با این حال امید پس از 130 روز زمستان گذرانی یک روز زودتر از سال گذشته 14 اسفند ماه سال گذشته همراه با درنای رویا این تالاب را ترک کرد درنای بلژیکی در غرب مازندران توان ادامه همراهی را نداشت و بیستم اسفند ماه در منطقه عباس آبادِ مازندران زمین گیر شد.

در آن مقطع زمانی تیم های کارشناسی محیط زیست مازندران با حضور در محل فرود پرنده و زنده گیری، شرایط سلامت آن را کنترل کردند که خوشبختانه مسئله ای از این نظر وجود نداشت و با رعایت پروتکل های لازم پرنده به مبدا پروازش در فریدونکنار منتتقل شد.

اکنون بعد از گذشت روزها از انتقال این پرنده در فریدونکنار تمامی اقدامات مربوط به آن از قبیل سازه محل سکونت، نوع تغذیه، نحوه مراقبت و تعداد افرادی که می توانند در این زمینه فعالیت نمایند تعیین شده است.

اما همانطور که پیشتر مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام نموده بود با توجه به شرایط گرم همراه با رطوبت بالای استان احتمالا این پرنده قادر به تحمل این شرایط آب و هوایی نباشد و بناست تا پرنده از از اواسط اردیبهشت ماه به ارتفاعات و مکان خنک انتقال داده گردد .

منبع: همشهری آنلاین

به "اما و اگرهای محل زندگی درنای بلژیکی در ایران ، رویا طاقت گرمای فریدون کنار را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگرهای محل زندگی درنای بلژیکی در ایران ، رویا طاقت گرمای فریدون کنار را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید