امنیت شبکه چیست؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، همه ما می دانیم که در دنیای امروز، شبکه های کامپیوتری، بخشی جدایی ناپذیر از فناوری اطلاعات شده است.

امنیت شبکه چیست؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید،بنابراعلام ستاک، با رشد روزافزون فضای اینترنت و ارتباطات، از بین موضوعات مطرح شده، امنیت شبکه در اولویت اول قرار می گیرد. در ادامه، علاوه بر شرحات لازم در مورد امنیت شبکه، شرح داده می شود چطور می توان امنیت شبکه های کامپیوتری را تامین نمود.

به طور کلی، امنیت شبکه شامل سیاست ها و اقدامات اتخاذ شده به منظور نظارت و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز، سوء استفاده و هک شدن می باشد. کلیه فعالیت هایی که در راستای حفاظت از شبکه و همچنین داده ها صورت می گیرند، تحت عنوان امنیت شبکه معروف هستند. این اقدامات می توانند در قالب های سخت افزاری و یا نرم افزاری اجرا شوند.

شبکه های کامپیوتری، ممکن است مانند شبکه های شرکتی، به صورت خصوصی باشند و یا به صورت عمومی باشند و در دسترس عموم قرار گیرند.

نحوه عملکرد امنیت شبکه

امنیت شبکه چندین لایه دفاعی را در قسمت های مختلف شبکه مانند لبه و یا هسته شبکه ترکیب کرده و به هریک از لایه ها، مسئولیت مشخصی را می سپارد. به این صورت است که تنها کاربران مجاز امکان دسترسی به شبکه را خواهند داشت و کاربران غیرمجاز، مسدود شده و فرصت سوء استفاده از آن ها سلب می شود.

انواع راهکارها و خدمات امنیت شبکه

. کنترل دسترسی ها

. نرم افزارهای آنتی ویروس و ضدبدافزار

. امنیت برنامه

. تحلیل رفتاری

. امنیت ابری

. جلوگیری ازنشت اطلاعات

. امنیت ایمیل

. فایروال ها

. سیستم پیگیری از نفوذ

. امنیت دستگاه تلفن همراه

. تقسیم بندی شبکه

. مدیریت امنیت اطلاعات و رویدادها

. تانل های امن

. امنیت وب

. امنیت وایرلس

قابل ذکر است شرکت ستاک فناوری ویرا، با آنالیز منابع شبکه، تهدیدات شبکه، نیازهای امنیتی، مدیریت شبکه و نظارت بر امنیت، خدمات ارزنده ای در زمینه امنیت شبکه به مشتریان محترم ارائه می دهد و همچنین امکان ارائه راهکارهای متنوع را با توجه به نقشه شبکه و سرویس های مورد استفاده درون سازمان براساس راهکارهای مانیتورینگ ،پایش و مدیریت شبکه دارد.

یکی از ابزارهایی که شرکت ستاک فناوری ویرا در این زمینه پیش روی خود قرار داده، محصولات برند فورتی نت است که از شهرت جهانی برخوردار بوده و در آزمایش های مختلف، قادر به کسب بالاترین رتبه اثربخشی بوده است.

فایروال های فورتی گیت که پیشتر نیز درباره آن صحبت کرده ایم، انواع مختلفی دارد. فایروال ها سدی بین شبکه داخلی و شبکه خارجی مانند اینترنت ایجاد می کنند. همچنین از مجموعه ای از قوانین تعریف شده جهت مجاز شمردن و یا بلاک کردن ترافیک شبکه استفاده می کنند.

یک فایروال ممکن است سخت افزار یا نرم افزار باشد و یا هر دو. شرکت ستاک فناوری ویرا، فایروال های فورتی گیت که شامل سری های مختلف Entry Level، Mid-Range و high End می شود را ارائه می کند.

هر سازمان می بایست با توجه به اندازه خود و نیازهای مختلفی که دارد، fortigate مناسب را انتخاب نماید. گفتنی است، در این خصوص می توان از تیم فنی شرکت ستاک فناوری ویرا نیز درخواست مشاوره داشت.

از پرفروش ترین های فورتیگیت Entry Level می توان FG-60E و FG-60F را نام برد. ضمناًً FG-100E ، FG-100F ، FG-200E ، FG-300E ، FG-400E و FG-600E از پرفروش ترین های MID-Range FortiGate می باشد.

در صورتی که بخواهیم فورتی گیت های پرفروش سری high end را نام ببریم، باید به FG-1000D ، FG-1100E و FG-1500D اشاره نماییم.

با توجه به سیاست شرکت ستاک فناوری ویرا، در مورد داشتن محصولات متنوع جهت درخواست های متفاوت مشتریان، این شرکت محصولات برندهای دیگر مانند سیسکو شامل فایروال هاCisco ASA و سوییچ های آن، برند HP شامل سرورهای آن و همچنین محصولات ذخیره سازی DELL EMC را ارائه می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امنیت شبکه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت شبکه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید