اپل تمام مدل های آیفون 15 را به جزیره پویا مجهز می نماید

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، اینطور که به نظر می رسد، قابلیت جزیره پویا قرار است برخلاف سری آیفون 14 در تمامی مدل های آیفون 15 به صورت پیش فرض حضور داشته باشد.

اپل تمام مدل های آیفون 15 را به جزیره پویا مجهز می نماید

اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون 14 در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس رونمایی کرد. دو مدل استاندارد و پلاس عملا تغییر خاصی در مقایسه با نسل قبل نداشته اند جز اینکه آیفون 14 پلاس به جای آیفون مینی و با نمایشگری 6.7 اینچی در دسترس نهاده شد. اما دو مدل پرو و پرو مکس بیشترین تغییر را به خود دیده اند که از جمله مهم ترین و شاید گفت مجذوب نماینده ترین شان، جزیره پویا است. قابلیتی که به گوشی اجازه می دهد در هنگام دریافت اعلانات، پخش موسیقی و… حفره مربوط به دوربین سلفی و حسگر تشخیص چهره خود را توسعه دهد به این صورت که گویا اصلا حفره ای روی نمایشگر وجود ندارد.

این قابلیت خیلی مورد استقبال نهاده شده و حتی بعضی از شرکت های اندرویدی هم در کوشش هستند تا آن را به گوشی های خود اضافه نمایند که یکی از این شرکت ها شیائومی است. هرچند فعلا تعیین نشده آیا این قابلیت در گوشی های مورد انتظار این شرکت وجود خواهد داشت یا خیر. اما اینطور که به نظر می رسد، خود اپل هم میخواهد از این قابلیت در آیفون های نسل بعد استفاده کند اما برخلاف سال جاری که فقط مدل های پرو از آن بهره می برند، ظاهرا سال بعد تمام مدل های آیفون 15 به جزیره پویا مجهز خواهند شد.

با توجه به شایعات و خبرهایی که فعلا پیرامون سری آیفون 15 وجود دارد، به نظر می رسد باز هم برای این نسل شاهد 4 گوشی خواهیم بود که شامل مدل های استاندارد، پلاس، پرو و به احتمال زیاد اولترا می شوند. مدل آخر قرار است امکانات به مراتب بیشتری از مدل پرو داشته باشد اما جزیره پویا یک قابلیت مشترک در بین هر چهار مدل آیفون 15 خواهد بود.

تجهیز هر چهار مدل به نمایشگر همواره روشن یعنی اپل می خواهد در هر چهار مدل از گوشی های خود ناچ را حذف نموده و حفره را جایگزین آن کند. با این کار گوشی های اپل هم بالاخره بعد از شش سال به صورت کلی با ناچ خداحافظی خواهند کرد. البته اگر آیفون SE 3 معادلات را بر هم نزند.

از لحاظ قابلیت های کلیدی، آیفون 15 و 15 پلاس همچنان به همان نمایشگر 60 هرتزی با همان میزان 6.1 و 6.7 اینچی مجهز می شوند اما در دو مدل پرو و اولترا از نمایشگرهای 120 هرتزی پروموشن با قابلیت نمایشگر همواره روشن استفاده خواهد شد.

قبل از این خبر، بعلاوه شنیده بودیم در سری آیفون 15 شاید شاهد استفاده از کلیدهای فیزیکی متحرک نباشیم و به جای آن کلیدهای ثابت جایگزین شوند. علاوه بر این ها گفته می گردد سری آیفون 15 به پورت USB-C هم مجهز خواهند شد تا بدین ترتیب نخستین آیفون های تاریخ با این قابلیت لقب بگیرند. اپل سال جاری میزان سنسور دوربین اصلی مدل های پرو را از 12 به 48 مگاپیکسل تغییر داده و گفته می گردد برای مدل های پرو و اولترا سال آینده دیگر شاهد تغییر خاصی حداقل در این زمینه نخواهیم بود. اپل معمولا علاقه ای به افزایش اعداد و ارقام دوربین و تغییر شکل ظاهری ندارد، به جای آن دائما کوشش می نماید قدرت پردازشی را افزایش دهد و روی بهبود تجربه نرم افزاری کار کند.

با این حال هنوز حدودا یک سال زمان به جای مانده تا آیفون های سری 15 رونمایی و راهی بازار شوند. قطعا این خبرها را نمی توان به صورت قطعی پذیرفت و باید برای انتشار خبرهای بیشتر و موثق تر منتظر ماند.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل تمام مدل های آیفون 15 را به جزیره پویا مجهز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل تمام مدل های آیفون 15 را به جزیره پویا مجهز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید