اگر چمدانمان در پرواز گم شد چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، گم شدن چمدان در پرواز بدون شک ترسناک است. اینکه شما نمی دانید وسایل شخصی و تمام بارهایی که با خودت همراه نموده اید در حال حاضر چه حال و روزی دارند یا در کجا به سر می برند، سبب می گردد که احساس سردرگمی یا دلشوره داشته باشید.

اگر چمدانمان در پرواز گم شد چه کنیم؟

ما در ادامه با راهکارهای اساسی برای جلوگیری کردن از گم شدن چمدان با شما هستیم. البته به شما خواهیم گفت که در صورت بروز مشکل گم شدن چمدان نیز چطور باید رفتار نموده و استرس خود را در مقابله با این اتفاق کنترل کنید.

گم شدن چمدان ممکن است برای هر فردی رخ بدهد. اتفاقی که خصوصاً اگر در شهر یا کشور دیگری باشید، می تواند شما را نگران کند. اینکه بتوانید بعد از گم شدن چمدان آن را پس بگیرید و به راحتی با این مشکل روبرو شوید یک توانایی و مهارت مهم در مدیریت بحران محسوب می گردد که شما را از سردرگمی نجات داده و اجازه می دهد تا شیرازه این اتفاق را در دست بگیرید. به هر حال گم شدن چمدان خطایی انسانی است و ممکن است در هر زمان و برای هر فردی در سفر رخ بدهد. برای پیشگیری از این اتفاق راهکارهایی مناسب برای شما داریم که در ادامه آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

چمدان های رنگارنگ

شاید در نگاه اول کمی بچگانه یا پیش پا افتاده به نظر برسد، اما بد نیست بدانید که استفاده از چمدان های رنگارنگ با طرح های خاص و منحصر به فرد می تواند به شما یاری کند تا چمدان خود را راحت تر پیدا کنید. گم شدن چمدان در پرواز یک اتفاق معمول و همیشگی نیست اما انتخاب یک چمدان شاخص با طرح و رنگی متفاوت شما را از این اتفاق نجات میدهد. بیشتر افراد علاقه دارند تا در انتخاب رنگ چمدان از رنگ هایی مانند مشکی، سرمه ای، قهوه ای و یا سبز استفاده نمایند که این امر سبب می گردد تا ماموران فرودگاه و حتی خود فرد، در پیدا کردن چمدان با مشکل روبرو شوند. اما تصور کنید یک چمدان نارنجی رنگ یا حتی زرد رنگ به راحتی در میان حجم زیادی از چمدان ها قابل تماشا و پیدا کردن است.

جدا کردن تگ های پرواز قبلی

خیلی از ما عادت داریم که بعد از پرواز کاغذ های برچسب مانندی را که به دور دسته چمدان پیچیده شده و به آنها تگ پرواز می گویند، از آن جدا نکنیم. بد نیست بدانید که این یک عملکرد اشتباه است! باز نکردن تگ های پرواز قبلی از چمدان به راحتی سبب گم شدن چمدان در پرواز شده و پیدا کردن آن را با مشکل روبرو می نماید. این تگ ها سبب می شوند تا مامورین فرودگاه سر در گم شده و برای پیدا کردن و دسترسی داشتن به آخرین اطلاعات پروازی شما بر روی چمدان، با مشکل روبرو شوند. به همین علت به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید تمام تگ های متصل به چمدان خود را باز نموده و آنها را دور بیندازید.

یک سلفی زیبا از چمدان

بعد از اینکه چمدان خود را آماده کردید و تمام تجهیزات را در آن جای دادید، حال موقع آن است که از چمدان خود یک عکس بگیرید. ممکن است کمی عجیب و یا بی اهمیت به نظر برسد اما واقعیت این است که اگر چمدان شما گم گردد شما یک عکس از محتویات درون آن و همینطور خارج از آن با خود همراه دارید که خیلی بهتر و راحت تر می توانید ظاهر چمدان خود را برای ماموران فرودگاه توصیف نموده و نشان دهید. در زمان گم شدن چمدان در پرواز این عکس به شما یاری خواهد نمود که مدت زمان کوتاه تری را صرف کنید و سریعتر به چمدان خود برسید.

گران قیمت سفر نکنید

به شما توصیه می کنیم که اشیای گران قیمت خود مانند وسایل زینتی، طلا و جواهرات، دوربین، لپ تاپ، تلفن همراه و سایر وسایل مهم و با ارزش را در داخل چمدان قرار ندهید. بد نیست بدانید که بیشتر ایرلاین ها از زیر بار مسئولیت حمل اشیای قیمتی شما شانه خالی نموده اند و تمام مسئولیت بر عهده خود شما است. اگر مجبور هستید تا لپ تاپ و یا دوربین با خود همراه کنید به شما توصیه می کنیم آنها را در کیف های کوچک دستی قرار دهید و با خود به داخل هواپیما ببرید. این کار به شما یاری می نماید تا ضمن حفظ سلامت اشیا قیمتی، از آنها مراقبت کنید تا خطری مانند گم شدن چمدان در پرواز آنها را تهدید نکند.

قوانین هر ایرلاین را بدانید

توصیه مهمی که ما به شما می کنیم این است که حتما قبل از پرواز خود تمام قوانین مربوط به تجهیزات و وسایل گمشده در ایرلاین پروازی خود را مطالعه کنید و از تمام مقررات آن اطلاع پیدا کنید. اینکه مجاز به حمل چه وسایلی هستید یا مسئولیت شما در مقابل حمل بار چیست، به شما یاری خواهد نمود تا در زمان بروز مسائل عملکرد بهتری داشته باشید. به عبارتی این امر به شما یاری می نماید تا اگر با اتفاقی مانند گم شدن چمدان در پرواز روبرو شدید سردرگم نشده و به راحتی تصمیم مناسبی را اتخاذ کنید.

اطلاع از زمان دقیق پرواز

دور از انتظار نیست که در طول سفر مجبور به عوض کردن هواپیمای خود بشوید و احتیاج باشد که فواصل کوتاه یا بلندی را در فرودگاه سپری کنید. بهتر است که فواصل پروازی را با دقت چک نموده و زمان های پرواز را نزدیک به هم رزرو نکنید. نکته اینجاست که اگر یکی از پرواز های شما با هر علتی به تاخیر خورده و در زمان خود انجام نشد، تمام برنامه ریزی های شما با مشکل روبرو می گردد. حتی این عجله کردن ممکن است است موجب گم شدن چمدان در پرواز و یا مفقود شدن وسایل شخصی شما بگردد.

رسید شما مانند جان شیرین است

زمانی که رسید تحویل بار به شما داده شد آن را با دقت نزد خود نگه دارید. این رسید در حکم چمدان شماست و اگر آن را گم کنیم پیدا کردن چمدان، سخت خواهد بود. ضمن اینکه این رسید به شما یاری میکند تا در زمان گم شدن چمدان در پرواز به راحتی بتوانید مدرکی در دست داشته باشید و با آن چمدان خود را پیدا کنید.

تگ آدرس بر روی چمدان فراموش نگردد

همواره با قرار دادن یک برچسب کوچک بر روی چمدان از بروز هر حادثه ای جلوگیری خواهید کرد. به عبارتی در زمان گم شدن چمدان در پرواز با این برچسب می توانید آن را با اطلاعات کامل به قسمت بار فرستاده و اگر مسئله ای پیش آمد به واسطه همین برچسب و تگ آدرس و مشخصات، آن را براحتی پیدا کنید.

گم شدن چمدان در فرودگاه و راه کارهایی مفید و اساسی

تا این قسمت از مطلب گفتیم که اگر قصد سفر دارید چطور و چگونه می توانید از گم شدن چمدان در پرواز جلوگیری کنید. در ادامه از راه کارهایی خواهیم گفت که بعد از گم شدن احتمالی چمدان برای شما مفید خواهند بود.

1) در قدم اول بعد از گم شدن چمدان در پرواز به قسمت اشیاء گم شده فرودگاه مراجعه کنید و گم شدن چمدان خود را اطلاع دهید. درخواست کنید که بدنبال چمدانی با مشخصات شما گشته و آن را در میان چمدان های گم شده جستجو نمایند.

2) در گام بعدی فرمی را که مربوط به اشیا گمشده است پر کنید و در آن آدرس و شماره تماس خود را با دقت یادداشت کنید.

3) بعد از آن اگر توانستید به پشتیبانی پرواز اطلاع دهید و به آنها دسترسی داشتید، موضوع را به آنها نیز گزارش دهید و اطلاع رسانی کنید. ممکن است چمدان شما با پرواز بعدی به فرودگاه وارد گردد و یا اینکه آن را اشتباها به فرودگاه دیگری فرستاده باشند. در این صورت احتمالا در چند روز آینده تحویل چمدان به شما زمان خواهد برد. البته احتیاجی نیست که منتظر بمانید چون در زمان پیدا شدن چمدان ایرلاین شما موظف خواهد بود تا چمدان را به آدرس ذکر شده در فرم پر شده شما ارسال کند.

4) در بعضی از موارد دیده شده است که ایرلاین ها قسمتی از هزینه های سفر یا هزینه های ادامه سفر را بر عهده می گیرند تا به عبارتی به نحوی بخشی از خسارت وارد شده به شما را جبران نمایند.

5) اگر بعد از گم شدن چمدان در پرواز و بعد از گذشت 30 روز، چمدانی به دست شما نرسید ایرلاین شما موظف خواهد بود تا غرامت چمدان را به شما پرداخت کند. این غرامت به صورت وجه نقد نیست بلکه به صورت تخفیف در پرواز های بعدی برای شما اعمال خواهد شد.

6) ناگفته نماند که اگر ایرلاین شما عهده دار پرداخت غرامت شد، به طور حتم مسئولیت گم شدن اشیا قیمتی مانند لپتاپ و طلا را برعهده نخواهد گرفت و در مقابل بقیه وسایل شما خسارتی پرداخت می نماید که این خسارت نه بر اساس قیمت اصلی اشیایی که گم شده اند، که بر اساس وزن تقریبی چمدان محاسبه شده و به شما پرداخت می گردد.

7) در آخر از قلم نیاندازید که فرم PIR را تا زمان دریافت چمدان نزد خود نگه دارید. این فرم که همان فرم شکایت شماست در صورت احتیاج یک مدرک برای استناد شما محسوب خواهد شد.

کابوس گم شدن چمدان واقعی نیست !

در هر حال همانطور که در ابتدای مطلب شرح دادیم هر اتفاقی ممکن است پیش آید اما از قلم نیاندازید که این اتفاق ها چندان معمول و همیشگی نیستند. گم شدن چمدان در پرواز هر روزه و برای تمام ایرلاین ها رخ نمی دهد اما با این حساب شما باید همواره جوانب احتیاط را رعایت کنید. یادداشت کردن اطلاعات و نگهداشتن آن بر روی چمدان، ضمن اینکه اشیاء قیمتی را در آن قرار نمی دهید از جمله تمهیداتی هستند که در پیدا شدن چمدان شما موثر خواهند بود.

الی گشت

منبع: گردشبان

به "اگر چمدانمان در پرواز گم شد چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر چمدانمان در پرواز گم شد چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید