بازماندگان سرطان در معرض خطر بیشتر شکستگی استخوان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تحقیقات نو نشان می دهند افرادی که از سرطان جان سالم به در برده اند، به ویژه آن هایی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند؛ با افزایش خطر شکستگی های جدی لگن و مهره روبه رو هستند.

بازماندگان سرطان در معرض خطر بیشتر شکستگی استخوان

اریکا ریس پونیا، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: تحقیقاتی مانند این در پی راه هایی برای بهبود کیفیت زندگی بازماندگان سرطان پس از تشخیص هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: شکستگی های لگن و مهره ها چیزی بیش از شکستگی استخوان ها هستند. آن ها جدی و پرهزینه هستند.

محققان داده های مربوط به مطالعه پیشگیری سرطان را از سال 1997 تا 2017 تجزیه و تحلیل کردند. از حدود 92،400 شرکت کننده که مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیش از 12،900 نفر شکستگی استخوان مرتبط با شکنندگی داشتند. محققان آن گروه را با افراد بدون سابقه سرطان مقایسه کردند.

بازماندگان سرطان که اخیراً در طول پنج سال به مرحله پیشرفته سرطان دچار شده بودند، در مقایسه با افرادی که سرطان قبلی نداشته اند، بالاترین خطر شکستگی را داشتند.

خطر شکستگی های مهره و لگن در آن ها بالاتر است.

احتمال شکستگی در بازماندگانی که شیمی درمانی دریافت نموده اند، در مقایسه با بازماندگانی که در گذشته شیمی درمانی نداشته اند، بیشتر است. محققان دریافتند که این ارتباط در طول پنج سال پس از تشخیص قوی تر بود؛ اما حتی پس از گذشت پنج سال همچنان ادامه داشت.

محققان خاطرنشان کردند که فعالیت بدنی ممکن است با کاهش این خطر مرتبط باشد. سیگار کشیدن با خطر بالاتر شکستگی در بین بازماندگان سرطان پنج سال یا بیشتر پس از تشخیص همراه بود.

منبع: هلث دی نیوز

وبلاگ اخبار جدید علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازماندگان سرطان در معرض خطر بیشتر شکستگی استخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازماندگان سرطان در معرض خطر بیشتر شکستگی استخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید