35 ماده شیمیایی سرطان زا در سیگار نهفته است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یک متخصص مغز و اعصاب گفت: در سیگار 35 ماده شیمیایی سرطان زا نهفته است که باید جلوی استعمال آن را بگیریم.

35 ماده شیمیایی سرطان زا در سیگار نهفته است

جواد مولا گفت: ارتباط مصرف سیگار با سرطان بسیار قوی است، به طوری که 35 مواد شیمیایی داخل سیگار نهفته است.

این متخصص مغز و اعصاب اضافه نمود: از 50 سال گذشته زمانی که تبلیغات سیگار شایع شد هر ساله فرایند وحشتناک صعودی در مصرف سیگار پشت سر گذاشته می گردد.

رئیس گروه ژنتیک مولکولی در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در کشورهای خارجی از حدود 20 سال قبل مالیات بر سیگار گرفته می گردد لذا اجازه تبلیغات مصرف سیگار گرفته شد و حتی ممنوعیت مصرف برای افراد کمتر از 18 سال وضع شد و به این صورت استعمال دخانیات کاهش یافت.

مولا اضافه نمود: در ایران 90 درصد مبتلایان به سرطان ریه سیگاری هستند و استعمال قلیان چندین برابر بدتر از سیگار است، حتی سرطان های بدتری را ایجاد خواهد نمود.

او ادامه داد: در کنگره بین المللی سرطان قصد فرهنگ سازی برای جلوگیری از استعمال دخانیات را داریم. دانشمندان در جهان بر روی سرطان های مختلف روش های تازهی را برای درمان بکار گرفته اند که بخش دانش و تجاری سازی را مورد توجه قرار داده اند.

این متخصص مغز و اعصاب در سرانجام اعلام کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی امری مهم است و با توجه به مضر بودن مصرف سیگار باید روش های تازه را برای پیشگیری از استعمال آن بکار بگیریم، البته مالیاتی که بر روی مصرف سیگار وضع شده باید در بخش مالیات مورد توجه قرار گیرد.

وبلاگ اخبار جدید علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "35 ماده شیمیایی سرطان زا در سیگار نهفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 ماده شیمیایی سرطان زا در سیگار نهفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید