با زیباترین طبیعت های وحشی جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، بازدید از جاذبه های طبیعی یکی از برنامه های اصلی سفر است. بسیاری از ماجراجویان در سفرهای خود از مقاصد تماشای با بکرترین طبیعت های وحشی تماشا می نمایند؛ اگر شما هم از هواداران طبیعت وحشی هستید، آشنایی با این جاذبه ها خالی از لطف نیست.

با زیباترین طبیعت های وحشی جهان آشنا شوید

منطقه ها بکر و طبیعت های وحشی در هر سرزمینی وجود دارد و هر منطقه طبیعت و زیبایی خاص خود را دارد. در جهان جاذبه های طبیعی وجود دارد که بسیار خاص هستند و شاید نمونه آن ها در هیچ جا پیدا نگردد و در جهان یکتا باشند. با ما همراه باشید تا با زیباترین طبیعت های وحشی در سراسر جهان آشنا شوید.

مولوکای، هاوایی

مولوکای پنجمین جزیره بزرگ جزایر هشت گانه هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است. بومیان مولوکای بر این باور هستند که نیاکان آن ها دارای قدرت های ماورالطبیعه بودند و این قدرت آن ها از مردمان جزیره همسایه، یعنی قوم مانایی هم بیشتر بوده است. مساحت این جزیره 673,40 کیلومترمربع است و بیشترین ارتفاع آن هم 1,512 متر است. آبشارهای مخفی، ویرانه های باستانی از جمله زیبایی های این جزیره است. نکته جالبی که در بافت این جزیره دیده می گردد، این است که در داخل جزیره حتی یک چراغ هدایت و رانندگی هم وجود ندارد.

پارک ملی جاسپر، آلبرتا، کانادا

پارک ملی جاسپر بزرگ ترین پارک ملی در کانادا است که مساحتی برابر با 10,878 کیلومترمربع دارد. طبیعت این پارک ملی به معنای واقعی کلمه وحشی و بکر است. رنگ آبی درخشان رودخانه آتاباسکا یکی از زیباترین بخش های این پارک ملی است که همه ساله هزاران جهانگرد را به این پارک ملی می کشاند.

کوه رورایما، ونزوئلا

کاشفان اولیه اروپا، وجود کوه رورایما در ونزوئلا را اعلام کردند. این کوه در کشور ونزوئلا در شمال آمریکای جنوبی واقع شده است. ونزوئلا درگذشته مستعمره اسپانیا بود، ولی در حال حاضر جمهوری فدرال است. کوه رورایما در بالای ابرها، یکی از زیباترین چشم انداز ها طبیعی جهان است؛ با صعود به بالای کوه می توانید از چشم انداز پایین لذت ببرید.

پارک ملی کنیون لندز، یوتا، آمریکا

پارک ملی کنیون لندز در استان یوتا در آمریکا واقع شده است که وسعتی برابر با 1366 کیلومترمربع دارد. این پارک ملی پوشیده از سنگ های بزرگ و گل های وحشی و یکی از زیباترین طبیعت های وحشی جهان است.

جنوب پرو

هر ساله شترچه های وحشی، که گونه ای از لاماها هستند، در منطقه چاکو در جنوب پرو گرد هم می آیند و پشم های آن ها چیده می گردد. پشم این شترچه از نرم ترین و گران ترین کرک ها است و به عنوان یکی از زیباترین الیاف طبیعی جهان است. پس از بریده شدن پشم شترچه ها آن ها در مراتع جنوب پرو به چرا می فرایند و یکی از زیباترین صحنه های طبیعت رخ می دهد.

استان خوخوی، آرژانتین

استان خوخوی از 32 استان آرژانتین است که در شمال غربی آرژانتین واقع شده است و با استان سالتا و کشورهای بولیوی و شیلی مرز مشترک دارد. بیابان های خوخوی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این استان است. این بیابان ها دارای رنگی خاص است که از دور خاکستری دیده می گردد و همه ساله عکاس ها و توریستان زیادی را جذب می نماید.

جزایر فارو، دانمارک

جزایر فارو، جزیره های 17 گانه ای است که یکی از منطقه ها خودمختار دانمارک است. این مجمع الجزایر در سال 1814 از نروژ جدا شد و در سال 1948 به صورت رسمی خودمختار شد. روستاهای جزایر فارو را می توان بکرترین و زیباترین روستاهای جهان دانست. جزیره استریموی یکی از زیباترین جزیره های مجمع الجزایر فارو است که در حدود 300 کیلومتری اسکاتلند واقع شده است.

انگادین، سوئیس

انگادین دره طولانی در کوه های آلپ در سوئیس است و در استان گراوبوندن واقع شده است. دره انگادین در زمستان چشم اندازی زیبا دارد و تمام زمین پوشیده از برف می گردد.

پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی واقع شده است. این پارک ملی 16 دریاچه دارد و سه کوهستان بزرگ آن را احاطه نموده است. انواع مواد معدنی در آب های این پارک ملی یافت می گردد و زیبایی طبیعت هرساله هزاران توریست را به کرواسی می کشاند.

دره نیل

رود نیل طولانی ترین رود جهان است که در شمال شرقی قاره آفریقا در کشور مصر واقع شده است. این رود حدود 6,650 کیلومتر طول دارد و همه ایرانیان با این رود آشنایی دارند. دره رود نیل یکی از جاذبه های طبیعی این کشور است که همه ساله توریستان زیادی را جذب می نماید. یکی از زیباترین معابد مصری که در این دره در میان رودخانه های اسوان و اقصر واقع شده است، معبد کارناک است که حدود 2000 سال قبل از میلاد ساخته شده است.

سمبوو، کنیا

در قسمت شمالی کوه های کنیا، منطقه ای بان ام سمبوو وجود دارد که بیابانی تماشای است. مردم محلی صنایع دستی خود را در این منطقه به فروش می گذارند.

ساحل اسکله، نامبیا

یکی از بزرگ ترین و ناهموارترین سواحل زمین، ساحل اسکله در امتداد 500 کیلومتری شمال نامبیا است. در سال های گذشته این ساحل به عنوان یکی از کشنده ترین سواحل جهان شناخته شد؛ علت اصلی این نام گذاری، ناهموار بودن ساحل و زندگی گونه های مختلف دریایی در آب های این ساحل است.

غار داویت گارجا، گرجستان

غار داویت گارجا، در صخره های برافراشته کشور گرجستان قرار گرفته و از طرفی هم با آذربایجان مرز مشترک دارد. این غار در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شده است و به یک صومعه و محل مذهبی تبدیل شده و راهبان غار را به 5000 سلول تبدیل نموده اند که هر سلول در اختیار یک راهب واقع شده است.

دره گانگتی، بوتان

پادشاهی بوتان، کشوری در جنوب آسیا است. دره بوتان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور است و کلیسایی در این دره وجود دارد که هرساله مراسم مذهبی و جشنواره های سالانه در آن برگزار می گردد.

تپه های شکلاتی، فیلیپین

تپه های شکلاتی، تپه های یک شکلی هستند که در جزیره بهل در کشور فیلیپین واقع شده است. این تپه ها دارای شکل های یکسان به صورت تپه های مخروطی است و حدود 1660 تپه در این روستا واقع شده است. تپه های شکلاتی در فصل های کم باران به رنگ قهوه ای درمی آیند و به همین علت لقب شکلاتی برای آن ها استفاده می گردد. این تپه ها جز آثار طبیعی ملی فیلیپین است و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

غار وایتمو، نیوزیلند

غار وایتمو در رودخانه واتیمو در جزایر شمالی نیوزیلند واقع شده است. این غار از سال 1880 به عنوان یکی از جاذبه های جهانگردی شناخته شد. به غار وایتمو، لقب غار ستارگان آبی هم داده شده است. در داخل غار نوعی قارچ رشد می نماید که نور آبی رنگی را از خود ساطع می نماید و این قارچ فقط در جزایر نیوزیلند و استرالیا یافت می گردد.

دریای ودل، قطب جنوب

دریای ودل بخشی از اقیانوس جنوبی است. این دریا در پایین ترین نقطه جهان واقع شده است و بیشتر توریستانی که از این دریا تماشا می نمایند، با کشتی های مخصوص از آمریکا به این نقطه سفر می نمایند. با توجه به حرکات صفحات قاره ای و زلزله ها بخش های از زمین های این منطقه جابه جاشده و از آمریکا دورتر شده است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "با زیباترین طبیعت های وحشی جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین طبیعت های وحشی جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید