بخش مالی نیازمند حمایت دولت است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، علی تقی پور پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه تخصیص منابع مناسب برای استان اتفاق نیفتاده است، گفت: این سؤال پیش می آید که آیا مازندران پتانسیل میزبانی گردشگران خارجی و داخلی را دارد و باید با امکانات محدود استان برای پیشرفت و توسعه گردشگری ورود جدی داشته باشد.

بخش مالی نیازمند حمایت دولت است

وی به نقش تأثیرگذاری دفاتر و آژانس های هواپیمایی و مسافرتی در بخش گردشگری اشاره نمود و با اعلام اینکه برای توسعه گردشگری احتیاج به افزایش پروازهای مازندران به استان های بزرگ کشور دارد، توضیح داد: باید دید آیا فرودگاه های استان در توسعه پروازها توانایی دارد و باید دولت را برای حمایت از بخش خصوصی مجاب کرد.

همچنین مدیرعامل هواپیمایی ماهان با اشاره به اختلاف این شرکت با شهرداری ساری، گفت: در طول دو سال پیگیر برطرف این اختلاف هستیم اما تا به امروز این مشکل مرتفع نشد.

تویسرکانی مهم ترین عامل توسعه کشور و استان را حمل ونقل به ویژه حمل ونقل هوایی مطرح کرد و اضافه نمود: این شرکت سومین استان پایلوت در کشور بعد از کرمان و تهران است و شرکت ماهان اعلام آمادگی خود را در مورد پرواز از استان به آکتائو اعلام نموده اما بی مهری هایی در این بخش وجود دارد.

عصو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران نیز با اعلام اینکه مازندران متاسفانه به سایر استان های کشور پرواز ندارد، گفت: برای توسعه پرواز در استان احتیاج به حضور گردشگران بسیار دارد.

سید محمد جعفری مهمترین عامل توسعه استان را در حوزه گردشگری زیر ساخت ها و پتانسیل های گردشگری مطرح کرد و گفت: زیرساخت های گردشگری در استان مناسب نیست و باید برای .اصلاح زیرساخت ها برای اسکان بهتر مسافر و جذابیت گردشگران ورود جدی پیدا کنیم

وی یکی از مسائل جدی دولت را بحث آزادسازی قیمت های بلیط هواپیمایی دانست و توضیح داد: باید در کنار آزاد سازی قیمت ها تنوع خدمات در کشور ایجاد گردد و درحال حاضر اصل رقابت پذیری در پروازها وجود ندارد درحالی که باید مسافران حق انتخاب داشته باشند.

.وی با بیان اینکه باید آزادسازی قیمت های پرواز کارشناسی گردد، اضافه نمود: در بحث آزادسازی قیمت ها احتیاج به زیرساخت های مناسب دارد

منبع: خبرگزاری مهر

به "بخش مالی نیازمند حمایت دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش مالی نیازمند حمایت دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید