برترین فیلم های ایرانی با قهرمانی نوجوانان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، ساخت فیلم برای گروه سنی نوجوانان از جمله کارهای سخت است چرا که به تحقیق و دانش در خصوص فکر آنها احتیاج دارد و ساختن فیلمی که بتواند چالش ها و دغدغه های این زده سنی را نشان دهد کار سختی خواهد بود. کارگردانانی که بتوانند توجه درست به این موضوع نشان دهند و کار خود را به خوبی انجام دهند کم بوده اند. چند فیلم از برترین های سینمای ایران که نقش اصلی آن را یک نوجوان بازی نموده است را مرور می کنیم.

برترین فیلم های ایرانی با قهرمانی نوجوانان

تنهای تنهای تنها

تنهای تنهای تنها فیلمی ایرانی به کارگردانی احسان عبدی پور است که اولین بار در بهمن 1391 به نمایش عایدی. فیلم داستان پسربچه ای است که راهی سازمان ملل می گردد تا پیغام صلح ایرانیان را به رئیس جمهورهای دنیا برساند و بعلاوه از حقوق کشورش دفاع کند. البته صحنه حضور وی در سازمان ملل به نمایش درنمی آید بلکه بیانیه وی خطاب به خانواده اش و دوستانش به وسیله وی در فیلم خوانده می گردد. رنجرو اهل جنوب است. این فیلم از آن فیلم های درجه یک است که نمونه اش در سینما کم پیدا می گردد. کاری که احسان عبدی پور در این فیلم نموده است یک کار خارق العاده است. این فیلم توانست جایزه خلاقیت و استعداد درخشان ویژه فیلمسازان اول در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران را از آن خود کند.

21 روز بعد

بیست و یک روز بعد فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه محصول سازمان توسعه سینمایی سوره فراوری شده در پائیز سال 1395 است. مهدی یراحی، خواننده تیتراژ این اثر سینمایی ست. این فیلم علی رغم مورد توجه قرار گرفتن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به وسیله مردم و منتقدان اما از کسب جایزه محروم شد. بیست و یک روز بعد اما در سی امین جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان درخشید و پیروز به کسب 7 پروانه زرین شد. داستان فیلم از زندگی نوجوانی به نام مرتضی است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش های بسیاری روبه رو می گردد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همواره همین جوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اون قدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده….

سیزده

سیزده فیلمی به کارگردانی هومن سیدی ساخته سال 1392 است. سیزده دومین فیلم بلند هومن سیدی به شمار میرود. بمانی پسر 13 ساله ای است در سن رشد، که پدر و مادرش در آستانه جدا شدن هستند. مادر خانه را ترک می نماید و پدر غرق در کار است. بمانی به علت تنهایی و عقده هایی که برایش به وجود آمده به جوان های بزرگتر از خودش پناه می برد و این باعث تغییر و تحولی در وی می گردد که هویت واقعی و اصلی او را تغییر می دهد. درست وقتی که این پسر باید به ثبات شخصیتی برسد با افرادی بُر می خورد و با آنها وارد ماجراهایی می گردد که باعث بروز اتفاقاتی در زندگی اش می گردد. این فیلم لایه های زیادی دارد و به بحران های شخصی یک پسر نوجوان می پردازد. از ویژگی های شاخص آن می توان به به روز بودن و مطابق بودن آن با نیازهای یک نوجوان امروزی اشاره نمود.

در این رابطه بخوانید:

پیش از دراکولا، هیولا را ببینید

پدرام شریفی و سریال می خواهم زنده بمانم

علی خرسند از میم مثل مادر تا می خواهم زنده بمانم

منبع: ایرنا زندگی

به "برترین فیلم های ایرانی با قهرمانی نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های ایرانی با قهرمانی نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید