به این 5 دلیل هنوز نت گیر M5 بهترین مودم همراه 5G دنیا است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، بیش از 2 سال از معرفی و عرضه مودم قابل حمل نت گیر Nighthawk M5 یا MR5200 گذشته است ولی هنوز با فاصله بهترین مودم همراه 4G LTE/5G دنیا محسوب می شود.

به این 5 دلیل هنوز نت گیر M5 بهترین مودم همراه 5G دنیا است

مودم نت گیر M5 ابتدا به صورت لاک شده در اختیار اپراتورهای موبایل ایالات متحده قرار گرفت تا به مشتریان اینترنت 5G خود بدهند ولی تقریبا یک سال بعد، نسخه آنلاک آن نیز وارد بازار شد و به صورت گسترده در کشورهای مختلف و از طریق اپراتورهای موبایل به فروش رسید. به طوری که، اکنون خرید این مودم قابل حمل برای همه کاربران دنیا میسر است.

ما در این مقاله قصد نداریم پیشنهاد کنیم مودم نت گیر M5 را خریداری کنید؛ به ویژه با توجه به قیمت بسیار گران آن هم در دنیا و هم در ایران، 700 دلار در سایت آمازون که خدا می داند در ایران چقدر می شود؛ بلکه برای آن دسته از افرادی که دوست دارند بدانند بهترین مودم هات اسپات 5G دنیا کدام مدل است یا بهترین مودم 5G دنیا چه مشخصاتی دارد؛ مودم netgear m5 را بررسی می کنیم.

برای کاربران ایرانی، مودم های قابل حمل 5G مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه تری مانند هواوی E6878، زایکسل NR2101 5G NR و ای ای QTAD52E وجود دارد.

پس، با خیال راحت سراغ مزایای ویژه مودم نت گیر M5 برویم:

1- پشتیبانی وسیع از باندهای فرکانسی 4G LTE/5G

مودم نت گیر M5 هم از شبکه های موبایل 4G LTE/LTE-Advanced و هم شبکه های 5G پشتیبانی می کند و تقریبا تمامی فرکانس های رادیویی مهم در این دو شبکه موبایل را پوشش می دهد.

با هم نگاهی به فرکانس های رادیویی مودم M5 بیندازیم:

5G: n2/n5/n25/n41/n66/n71/n78

4G LTE: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B12/B13/B14/B25/B29/ B30/B38/B41/B46/B48/B66/B71

3G: B1/B2/B5/B8

LTE TDD:B38/B40

مودم netgear m5 از شبکه های 5G فرکانس زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند؛ پس از امواج میلی متری در این مودم خبری نیست. همین طور، برای کاربران ایرانی از باندهای فرکانسی TDD B41/B43 پشتیبانی نمی کند؛ یعنی برای اتصال به اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت مناسب نیست!

باندهای فرکانسی که مودم نت گیر M5 پشتیبانی می کند؛ در غالب کشورها در دسترس هستند و شما اگر این مودم را خریداری کنید؛ تقریبا در هر کشوری ساکن باشید؛ می توانید به شبکه های 4G و 5G وصل شوید.

2- سرعت بالا روی 4G و 5G

برخی مودم های همراه در 5G سرعت خوبی دارند ولی در 4G دارای بالاترین رده LTE نیستند یا برعکس در 4G LTE خوب هستند ولی در 5G سرعت ماز طریقی دارند اما مودم نت گیر M5 در هر دو شبکه جزو سریع ترین مودم های قابل حمل محسوب می شود.

پردازنده مرکزی این مودم کوالکام اسنپدراگون SDx55 با مودم فایوجی X55 است. در 5G می تواند سرعتی تا 4 گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد و در 4G LTE از رده LTE Cat 22 با حداکثر سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه و آپلود 211 مگابیت بر ثانیه است. این مودم در 4G LTE از MIMO 4×4 و 256QAM سود می برد تا نشان بدهد چقدر قدرتمند و به روز است.

شما می توانید در شبکه های 4G تا 6 فرکانس را روی این مودم تجمیع فرکانس (CA) کنید. در تست های عملی به عمل آمده از این مودم نیز در 5G شرکت AT&T سرعت 220 تا 240 مگابیت و در 4G سرعت 130 تا 150 مگابیت بدون هیچ گونه تجمیع فرکانسی ارائه داده است. در تست های دیگر، روی اپراتور ورایزون سرعت 5G به 570 مگابیت بر ثانیه نیز رسیده است.

با لپ تاپ Dell Latitude و وای فای AC نیز سرعت 360 تا 510 مگابیت از این مودم روتر قابل حمل دریافت شده است. اگر بتوانید لپ تاپ یا پی سی خود را از طریق درگاه تاندربولت و USB Type-C به مودم وصل کنید؛ حتی سرعت هایی نظیر 670 مگابیت بر ثانیه نیز به دست خواهید آورد.

3- وای فای 6

شاید مودم های زیادی این روزها از وای فای 6 پشتیبانی کنند ولی مودم نت گیر M5 از رده AX1800 است که کمتر مودمی در این رده هست. یعنی علاوه بر اینکه از استاندارد 802.11ax پشتیبانی می کند؛ بلکه روی هر دو فرکانس رادیویی وای فای سرعت بالایی دارد؛ در فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 600 مگابیتی و در فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 1200 مگابیتی!

این سرعت ها برای یک مودم قابل حمل و روتر هات اسپات بسیار ایده آل است و به راحتی اجازه می دهد چندین دستگاه به طور همزمان به مودم نت گیر M5 وصل شوند و اینترنت بی سیم با کیفیتی داشته باشند.

حداکثر 32 کاربر یا دستگاه به طور همزمان به وای فای وصل می شوند و از نظر MIMO در وای فای، روی هر فرکانس MIMO 2×2 را ارائه می دهد. این مودم با استاندارد 802.11ac نیز سازگاری خوبی دارد و فقط شاید بتواند تنها ضعف آن در بخش وای فای را عدم پشتیبانی از پهنای باند 160 مگاهرتز بیان کرد.

4- درگاه های ارتباطی؛ از Type-C تا اترنت و سوکت آنتن خارجی TS-9

شما در مودم netgear m5 بیشترین انعطاف پذیری را در درگاه های ارتباطی دارید و تقریبا هر کاری که بخواهید را می توانید با این مودم روتر قابل حمل انجام دهید.

یک درگاه USB Type-C نسل 3.1 برای شارژ سریع باتری این مودم دارید که البته می توانید از آن برای اتصال لپ تاپ و پی سی و تلویزیون به اینترنت نیز استفاده کنید. در 5G این درگاه می تواند تا 2.5 گیگابیت بر ثانیه به شما سرعت اینترنت بدهد!

یک درگاه RJ45 شبکه 1 گیگابیتی دارید تا بتوانید با کابل شبکه، لپ تاپ و پی سی و دستگاه های دیگر را به اینترنت وصل کنید و سرعت بیشتری نسبت به وای فای داشته باشید.

اگر مشکل گیرندگی سیگنال و آنتن دهی دارید؛ دو سوکت TS-9 مخصوص نصب آنتن خارجی روی این مودم برای شما تدارک دیده شده است.

یک صفحه نمایش 2.4 اینچی رنگی لمسی LCD نیز برای ارتباط بهتر با مودم و دریافت اطلاعات ضروری و اعمال برخی تنظیمات سریع در اختیار دارید.

5- عمر باتری 9 ساعته

روی یک مودم قابل حمل، ظرفیت باتری اهمیت بسیار بالایی دارد. خود شرکت نت گیر می گوید این باتری روی 5G به شما 13 ساعت شارژ می دهد؛ یعنی بیش از یک نصف روز تا برای هر کاربر و کاربردی مناسب باشد.

اما در تست های عملی به طور میانگین با اتصال دو دستگاه به وای فای مودم نت گیر m5 و قابلیت اتصال Always-on، حدود 9 ساعت عمر باتری به دست می آید که باز برای یک مودم قابل حمل 5G با وزن 240 گرم بسیار ایده آل است.

باتری این مودم قابل جدا شدن است و مهم تر اینکه شما بدون باتری می توانید؛ با اتصال مودم به برق شهری به صورت 7/24 ساعت از آن استفاده کنید تا باتری عمر بیشتری داشته باشد؛ ویژگی که باز در کمتر مودم رده بالای امروزی شاهدش هستیم.

مودم 5G قابل حمل نت گیر M5: یک همه کاره با کیفیت

مزایای مودم نت گیر M5 تمامی ندارند و اگر بخواهیم همین طور فهرست کنیم؛ شاید باید به چند مزیت بزرگ و عمده دیگر آن هم اشاره کرد.

مثلا از IPV6 پشتیبانی می کند؛ دارای یک اپلیکیشن موبایل برای مدیریت و تنظیمات راحت تر است؛ در پنل کاربری تحت وب و اپ خود از کنترل والدین و اکسس کنترل پشتیبانی می کند و به VPN pass-through مجهز است.

نت گیر یک مودم همه کاره و همه چیز تمام ساخته است تا شرکت دیگری نتواند مودمی بالاتر از آن بسازد. واقعا خرید این مودم قابل حمل ارزش بالایی دارد ولی خوب قیمت آن هم بسیار بالا و حدود 700 دلار است.

در یک دوره ای، تعدادی از این مودم وارد بازار ایران شد ولی این روزها فروشگاهی را پیدا نکردیم که آن را به قیمت ریالی بفروشد. در اینجا، باز هم باید تاکید کنیم که لزوما بهترین مودم قابل حمل 5G دنیا؛ بهترین مودم مناسب نیاز شما نیست و باید براساس بودجه و شرایط کاری و نیازمندی های خود، یک مودم خوب انتخاب و خریداری کنید.

منبع: شبکه چی

به "به این 5 دلیل هنوز نت گیر M5 بهترین مودم همراه 5G دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 5 دلیل هنوز نت گیر M5 بهترین مودم همراه 5G دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید