تغییر نام خیابانی در آمریکا به نام پزشک چینی که نخستین بار درباره کرونا هشدار داده بود

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تعدادی از اعضای کنگره آمریکا پیشنهاد کردند نام خیابان محل سفارت چین در واشنگتن به نام پزشک ووهان، دکتری که برای اولین بار درباره انتشار کرونا هشدار داد و بعدها بر اثر این ویروس جان باخت، تغییر یابد.

تغییر نام خیابانی در آمریکا به نام پزشک چینی که نخستین بار درباره کرونا هشدار داده بود

به نقل از دویچه وله، براساس این پیشنهاد که به دو مجلس کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا ارائه خواهد شد و پیش بینی می شود خشم چین را برانگیزد، تغییر نام خیابان سفارت چین از اینترنشنال پلیس به لی ون لیانگ است.

دکتر لی ون لیانگ پزشک 34 ساله ای بود که در اواخر ماه دسامبر 2020 به همکارانش درباره انتشار ویروس کرونا در شهر ووهان چین هشدار داد ولی پلیس او را به اتهام انتشار شایعات دستگیر کرد.

با مرگ لی ون لیانگ در 19 فوریه 2020 موجی از غم و اندوه همه شبکه های مجازی را فرا گرفت و او به قهرمان ملی چین و چهره جهانی مبارزه با ویروس #کرونا مبدل شد.

سناتور تام کاتن که به اتخاذ مواضع سرسختانه علیه چین شهرت دارد، گفت: کوشش خواهیم کرد که اسم لی ون لیانگ تا ابد فراموش نشود و برای این کار نام او را برای همیشه روی خیابان سفارت کشوری که مسؤول مرگ بسیاری از مردم است، خواهیم گذاشت؛ مردمی که لی ون لیانگ کوشید جلوی مرگ آنها را بگیرد.

در سال 2014 هم تعدادی از اعضای کنگره پیشنهاد کردند نام سفارت چین به نام لیو چیاوبو تغییر یابد. لیو چیاوبو یک فعال چینی است که به دلیل انتقاداتش از چین، برنده جایزه صلح نوبل شد.

در آن زمان باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا تهدید کرد که این طرح را وتو خواهد کرد، زیرا که نمی خواهد در روابط واشنگتن-پکن تنشی ایجاد شود.

برخلاف اوباما، دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا مواضع جدی در قبال چین دارد و با این کشور وارد جنگ تجاری شده است. در زمینه کرونا هم او بارها این ویروس را ویروس ووهان و ویروس چینی خواند و پکن را به دست داشتن در انتشار آن متهم کرد.

دیپلماسی نام خیابان ها تا کنون به غیر از چین، درباره روسیه هم اعمال شده است و در سال 2018 شهرداری واشنگتن تابلوی نام بوریس نیمتسوف مخالف ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در سال 2015 در موسکو کشته شد را زیر پنجره های سفارت روسیه در آمریکا نصب کرد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تغییر نام خیابانی در آمریکا به نام پزشک چینی که نخستین بار درباره کرونا هشدار داده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نام خیابانی در آمریکا به نام پزشک چینی که نخستین بار درباره کرونا هشدار داده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید