توافق فراکسیون های شیعه بر اعطای اختیار تام به الکاظمی در تشکیل کابینه

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یک منبع از نشست رهبران فراکسیون های شیعه در منزل رئیس ائتلاف الفتح خبر داد و گفت که قرار شده است مأمور تشکیل کابینه عراق، در انتخاب وزاری خود، اختیار تام داشته باشد.

توافق فراکسیون های شیعه بر اعطای اختیار تام به الکاظمی در تشکیل کابینه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار جدید، یک منبع از نشست هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح با رهبران ارشد فراکسیون های سیاسی شیعه عراق خبر داد.

این منبع به شبکه خبری رووداو گفت که این نشست در منزل العامری برگزار شده و در آن نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون، عمار الحکیم رئیس جریان حکمت، حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر، نصار الربیعی از رهبران جریان صدر و سایر رهبران فراکسیون های شیعه حضور داشتند.

وی خبر داد که افراد حاضر در این نشست، توافق کردند که به مصطفی الکاظمی برای انتخاب وزاری کابینه خود، اختیار تام بدهند؛ به گونه ای که شرط توازن مربوط به گروو های سیاسی رعایت شود.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست وزیری عدنان الزُرفی مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس اطلاعات فعلی عراق را مأمور به تشکیل کابینه کرد. او باید در ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به مجلس تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توافق فراکسیون های شیعه بر اعطای اختیار تام به الکاظمی در تشکیل کابینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق فراکسیون های شیعه بر اعطای اختیار تام به الکاظمی در تشکیل کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید