جوئل شوماخر تسلیم سرطان شد ، مرگ خالق بتمن در 80 سالگی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، جوئل شوماخر که سینما را با طراحی لباس شروع کرد و روی جایگاه کارگردانی دو فیلم از مجموعه بتمن نشست، در 80 سالگی در نیویورک از جهان رفت.

جوئل شوماخر تسلیم سرطان شد ، مرگ خالق بتمن در 80 سالگی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از ورایتی، شوماخر که یک سال اخیر را با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، از فیلمسازان تحسین شده هالیوود بود. پس از آنکه تیم برتن از استودیو برادران وارنر جدا شد، میراث او در جهانی بتمن به شوماخر رسید. برتن دو فیلم پرفروش و بسیار پیروز ساخته بود.

بتمن جاودانی با بازی ول کیلمر، تامی لی جونز، جیم کری و نیکول کیدمن 300 میلیون دلار در جهان فروخت و زمینه را برای فراوری بتمن و رابین فراهم کرد؛ فیلمی با بازی جورج کلونی و آرنولد شوارتزنگر که محتوای تا حدودی غیر اخلاقی آن انتقادهای فراوان در پی داشت و البته شوماخر را از جهانی بتمن جدا کرد.

شبح اپرا (نامزد سه جایزه اسکار)، آتش سنت المو، مرگ بازان، پسران گمشده، سقوط با بازی مایکل داگلاس، موکل بر اساس رمان جان گریشام، هشت میلیمتری، بی عیب، باجه تلفن، ورونیکا گرین و چند قسمت از سریال پیروز خانه پوشالی برای شبکه نتفلیکس از دیگر آثار شوماخر در مقام کارگردان بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جوئل شوماخر تسلیم سرطان شد ، مرگ خالق بتمن در 80 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوئل شوماخر تسلیم سرطان شد ، مرگ خالق بتمن در 80 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید