خبرنگاران چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری نمایند؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، با توجه به رسالت کاری خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان خبری و تصویر برداران برای آگاه کردن مردم از آخرین اخبار به ویژه اخبار کرونا و مراجعات مکرر آن ها به مناطق گوناگون و تماس با افراد مختلف برای تهیه خبر و گزارش، سلامت این قشر نیز در خطر بوده و ضروری است تا اهالی رسانه هم مانند دیگر افراد ارائه دهنده خدمت، حساسیت بیشتری در پیشگیری از کرونا به خرج دهند.

خبرنگاران چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری نمایند؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید آنلاین به نقل از ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت وگو با وبلاگ اخبار جدید با ارائه نکاتی برای حفظ و مراقبت از سلامت وبلاگ اخبار جدید، خطاب به مدیران رسانه ها اظهار کرد: وسایل استراحت افرادی که در کشیک مشغول به کار هستند مانند ملحفه و لیوان و سایر وسایل باید مجزا بوده و نیروهای خدماتی به هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک و دستکش استفاده نمایند.

عباسعلی درستی گفت: در نمازخانه ها استفاده از مهر و سجاده شخصی ضرورت کامل داشته و ترجیحا از میکروفون آویز استفاده و همه میکروفون ها و رکوردرها پس از هر بار مصاحبه با الکل 60 درصد ضدعفونی گردد.

وی متذکر شد: از اعزام خبرنگار برای تهیه گزارش و خبر به شهرهای دیگر به خصوص شهرهای که کوید 19 در آن ها محرز شده است، خودداری نموده و از وبلاگ اخبار جدید همان شهر بهره ببرید.

درستی تأکید کرد: از اعزام غیرضروری وبلاگ اخبار جدید به سطح شهر و تجمعات خودداری نموده و در صورت بازگشت تیم های خبرنگاری از کشورهای مشکوک، غربالگری و تب سنجی انجام داده و ترجیحا تا دو هفته در منزل قرنطینه اختیاری شده و تحت مراقبت مرکز بهداشت شهرستان مربوطه قرار بگیرند.

وی متذکر شد: از شرکت وبلاگ اخبار جدید در نشست های خبری غیرضروری به خصوص در محیط های سربسته خودداری نموده و در صورت ضرورت برگزاری نشست خبری در محیط های بسته، در سالن های عظیم با تعداد افراد محدود و رعایت فاصله حداقل دو متر برگزار شده و مصاحبه از افراد را یک نفر انجام داده و از تجمع افراد در کادر دوربین، ممانعت به عمل آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: انتخاب یک خبرگزاری خاص به عنوان خبرگزاری مادر برای تهیه اخبار مهم برای هر ارگانی و به اشتراک گذاشتن اخبار با خبرگزاری های دیگر برای جلوگیری از صدمات و انتشار بیماری ضروری بوده و تا حد امکان اخبار مصاحبه ها و گزارش ها از مسئولان و دیگران به صورت مجازی تهیه گردد.

وی بیان نمود: تعداد افراد همکار در تیم های خبرگزاری را به حداقل ممکن برسانید و خودروهای مورد استفاده توسط تیم خبرنگاری را هر روز ضدعفونی کنید، در صورت امکان ساعات کار حضوری را کاهش داده و برای ثبت حضور و غیاب ترجیحاً از سیستم تشخیص چهره (در صورت وجود) استفاده گردد، حضور در مراکز قرنطینه را به حداقل رسانده و تجهیزات مورد استفاده در محیط قرنطینه حتما ضدعفونی گردد.

درستی اضافه نمود: تیم رسانه ای نیز مانند دیگر افرادی که مجبور به ادامه کار هستند، باید بهداشت فردی را رعایت نموده و از دست دادن و روبوسی با یکدیگر خودداری نمایند.

وی اضافه نمود: اهالی رسانه سعی نمایند از حضور در مکان های شلوغ و عمومی پرهیز نموده و از لمس بینی دهان چشم و گوش های خود قبل از ضد عفونی و شستن دست ها خودداری نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رعایت فاصله 1. 5 متری برای پیشگیری از بروز بیماری در زمان تهیه گزارش حضوری در سطح شهر، شستشوی مرتب دست ها با روش صحیح با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و یا استفاده از محلول ها و ژل های ضد عفونی نماینده، استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل ماسک طبی برای افرادی که علایم دارند و دستکش توسط پرسنل نیز برای این قشر توصیه می گردد.

وی اضافه نمود: دهان و بینی خود را به هنگام سرفه و عطسه پوشانده و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله در دار بیندازید و دست های خود را به سرعت با آب و صابون بشویید، در صورت موجود نبودن دستمال، از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه بهره ببرید.

وی بیان رد: در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی استراحت نموده و به روش صحیح از ماسک استفاده و در صورت شدید شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبرنگاران چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید