دیده بان حقوق بشر: تحریم های آمریکا سلامت ایرانیان را تهدید می نماید

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که تحریم های مالی آمریکا علیه ایران سلامت ملت ایران را به خاطر آن که مانع واردات دارو به این کشور می گردد، تهدید می نماید.

دیده بان حقوق بشر: تحریم های آمریکا سلامت ایرانیان را تهدید می نماید

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،سارا لی ویتسون مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر سه شنبه 7 آبان بیان کرد: مسئولان دولت آمریکا همیشه تأکید دارند، در کنار مردم ایران ایستاده اند، اما اقدامات افراطی آنان در تحریم ها، به حق ایرانی ها در زمینه بهداشتی از جمله دسترسی آنان به داروهای حیاتی، آسیب وارد می نماید.

ویتسون توضیح داد: تحریم های آمریکا بانک ها و شرکت ها (خارجی) را وادار می نماید که تجارت با بخش های بشردوستانه ایران را متوقف نمایند.

مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر اضافه نمود: تحریم ها همچنین موجب شده است که ایرانی هایی که به بیماری های نادر یا صعب العلاج مبتلا هستند، از دریافت دارو یا درمان محروم بمانند.

دیده بان حقوق بشر در نامه 47 صفحه ای خود که روز سه شنبه در این باره منتشر کرد، تحریم های آمریکا علیه ایران را بی رحمانه خوانده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت 97 بصورت یکجانبه از برجام خارج شد و در دو نوبت و در ماه های مرداد و آبان 97 تحریم هایی که به موجب برجام لغو شده بود، بار دیگر بازگرداند.

با وجود این که واشنگتن همیشه ادعا می نماید، تحریم های این کشور علیه ایران شامل مواد غذایی، دارو نمی گردد، اما شرکت های خارجی از بیم این که هدف اقدامات تلافی جویانه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گیرند، از تعامل با ایران سرباز می زنند.

  • تحریم های آمریکا جان کدام بیماران را نشانه گرفته است؟

منبع: همشهری آنلاین

به "دیده بان حقوق بشر: تحریم های آمریکا سلامت ایرانیان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیده بان حقوق بشر: تحریم های آمریکا سلامت ایرانیان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید