رشد 18 درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرگزاری خبرنگاران-صادرات غیرنفتی و ترانزیت کالا در 9 ماهه سال جاری از بنادر شرق هرمزگان، به ترتیب 18 و 73 درصد رشد داشته وعملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مدت، رشد 37 درصدی را ثبت نموده است.

رشد 18 درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار جدید، وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه و بارگیری کالا طی 9 سال جاری، در بنادر شرق هرمزگان 2 میلیون 111 هزار و 454 تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 99، رشد 37 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش با فراهم کردن زیر ساخت ها و شرایط استراتژیک منطقه در مدت یاد شده با صادرات یک میلیون و 131 هزار و 809 تن کالای غیر نفتی رشد 18 درصدی این مهم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است اهم موارد صادراتی از بنادر شرقی هرمزگان مواد کشاورزی، مصالح ساختمانی و آهن آلات بوده است که این موارد به کشور های حاشیه خلیج فارس و کشور های حوزه اقیانوس هند از این پایانه ترانزیتی صادر می گردد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، لازم به ذکر است؛ 36 هزار و 583 تن کالا از بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده که با توجه به موقعیت قرارگیری مناسب بنادر شرق به لحاظ بعد مسافت با کشور های همسایه این میزان نسبت به سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رشد 18 درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 18 درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید