رویداد اردبیل 2023 برترین فرصت برای توسعه گردشگری خارجی است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، رویداد اردبیل 2023 برترین فرصت برای توسعه گردشگری خارجی است.

رویداد اردبیل 2023 برترین فرصت برای توسعه گردشگری خارجی است

علی اصغر شالبافیان در ملاقات با استاندار و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تاکید نمود: باید از فرصت بدست آمده در رویداد اردبیل 2023 برای معرفی ظرفیت ها و جذب توریست خارجی به خوبی استفاده گردد.

وی اضافه نمود: برخی کشورهای منطقه و کشورهای عضو اکو، با استان اردبیل اشتراکات فرهنگی و دینی دارند و علاقمند سفر به این منطقه هستند و رویداد اردبیل 2023 فرصت خوبی را در اختیار توریستی این استان قرار می دهد.

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی و توریستی بعلاوه با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه های استان برای برگزاری این رویداد تاکید نمود: برای برگزاری هرچه بهتر رویداد اردبیل 2023 باید طی هفته آینده جلسه ای در استان برگزار کنیم تا هماهنگی های لازم برای آغاز رویداد انجام گردد.

شالبافیان در خصوص جذب اعتبارات برای این رویداد نیز گفت: وزارتخانه میراث فرهنگی برای برگزاری برخی برنامه ها مثل تورهای توریستی و برخی برنامه های دیگر حمایت مالی می نماید اما ضروری است از سازمان برنامه و بودجه اعتبار جداگانه ای هم برای سال جاری و هم برای سال آینده این رویداد دریافت گردد و در این زمنیه اقدام نمایندگان استان نیز می تواند موثر باشد.

استاندار اردبیل نیز در این ملاقات گفت: ما در سطح استان آماده برگزاری رویداد اردبیل 2023 به عنوان مرکز توریستی کشورهای عضو اکو هستیم و هماهنگی های لازم اجرا شده است اما به یک برنامه ریزی ملی برای این رویداد احتیاج است و باید با همکاری وزارتخانه انجام گردد.

سید حامد عاملی اضافه نمود: در برگزاری این رویداد مهم اهداف مختلفی همانند جذب سرمایه گذار، توسعه زیرساخت ها، برندسازی توریستی اردبیل و جذب توریست خارجی تعریف شده و لازمه تحقق آنها عزم و همکاری ملی است.

منبع: همگردی

به "رویداد اردبیل 2023 برترین فرصت برای توسعه گردشگری خارجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد اردبیل 2023 برترین فرصت برای توسعه گردشگری خارجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید