زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم، رییس هیئت والیبال من را نمی شناسد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، با مراجعه به سایت فدراسیون والیبال، نام یک ورزشکار گلستانی در صدر والیبال ساحلی کشور به چشم می خورد. ورزشکاری که نسبت به بسیاری از همبازی های خود جوان تر است و سابقه کمتری دارد اما توانسته است با تلاش و پشتکاری مثال زدنی، پله های موفقیت را بپیماید و علاوه بر رسیدن به تیم ملی، حرف نخست این رشته را در کشور بزند.

زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم، رییس هیئت والیبال من را نمی شناسد

بهمن سالمی متولد سال 1368 در شهرستان اینچه برون استان گلستان و ساکن شهرستان گنبدکاووس است و زمانی که 22 ساله بود به والیبال ساحلی روی آورد. وی پیش از آنکه به والیبال ساحلی علاقه مند شود نوع سالنی آن را بازی می کرد.

سالمی در مصاحبه با وبلاگ اخبار جدید در مورد انجام والیبال سالنی و روی آوردن به والیبال ساحلی گفت: قبل از خدمت سربازی، تقریباً دو سال در گنبد نزد آقایان طاهر قره داشلی و مرحوم نوری آزمون والیبال سالنی را تمرین و حین خدمت نیز اکثراً والیبال سالنی بازی می کردم.

دوره خدمت وی در سال 1390 به خاتمه رسید و پس از آن بود که شیفته والیبال ساحلی شد. وی در این باره گفت: در تیم جوانان استان که بازی می کردیم عضو تیم مینودشت بودم و برای مسابقه به آق قلا رفته بودیم. بعد از مسابقه دیدم همه بزرگان والیبال ساحلی مانند پرویز سن سبیلی، آقا رحمان (رئوفی) و عظیم جزیده و ... در زمین ساحلی امام خمینی(ره) این شهر تمرین می کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به والیبال ساحلی بسیار بیشتر از سالنی علاقه پیدا کرده بودم به آقای سن سبیلی (مربی وقت تیم استان) گفتم آیا می توانم بنده هم در کنار شما تمرین کنم؟ دقیقاً یادم است که با خنده به من گفت بعد از ما نوجوانان تمرین می کنند و شما هم با آنها تمرین کنید.

این ملی پوش گلستانی ادامه داد: اینطور شد که با بهنام توکلی، حامد میرزاعلی و دوستان دیگر آشنا شدم و با همدیگر قرار می گذاشتیم و خودمان مدتی تمرین می کردیم.

شرکت با سه تیم مختلف در اولین دوره لیگ

سالمی که تاکنون پنج بار قهرمان، شش بار نایب قهرمان و چندین بار هم سوم ایران شده است، شرح داد: قبل از قهرمانی، اکثراً دوم و سوم کشور می شدم و با تمرین زیاد توانستم بعد از آن بیشتر اوقات به مقام اول دست یابم اما اولین باری که قهرمان ایران شدم سال 93 در شهر محمودآباد بود که خیلی برایم لذتبخش بود.

وی سال گذشته در اولین دوره لیگ والیبال ساحلی کشور نیز شرکت کرده است. مسابقات لیگ در پنج مرحله برگزار می شد که وی با سه تیم از سه استان مختلف در آن شرکت کرد و در نهایت عنوان نخست تیمی را به دست آورد.

نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور در مورد نخستین تیمی که برای آن بازی کرده است گفت: نخستین مرحله لیگ برای تیم تعاون گنبد بازی کردم که پیش از عقد قرارداد مشاهده کردم متاسفانه شرایط باشگاه تعاون جالب نیست و هیج مبلغی به بازیکنان پرداخت نمی شود و به همین خاطر از امضای قرارداد صرف نظر کردم.

بهمن سالمی به تیم های بعدی خود نیز اشاره کرد و گفت: در دو مرحله بعدی، برای فِرانتک تهران بازی کردم که مبلغ قرارداد نسبت به سایر تیم ها بهتر بود. مرحله دوم در بندر عباس برگزار گشت و اول شدیم و مرحله سوم که بلافاصله دو روز بعد در قشم بود، به علت خستگی به عنوان دوم دست یافتیم.

وی در مراحل چهارم و خاتمهی لیگ که در کیش برگزار گشت با شهرداری ارومیه قرارداد امضا کرد و به مقام قهرمانی رسید.

به خاطر هم تیمی، قید پیشنهاد بالا را زدم

رحمان رئوفی هم تیمی ثابت بهمن سالمی است و سالمی بدون حضور وی حاضر نشد به پیشهادات دیگر جواب مثبت بدهد. وی بیان نمود: قبل از شروع مسابقات لیگ والیبال ساحلی، از تیم دانشگاه آزاد پیشنهاد داشتم و با وجود اینکه بالاترین مبلغ را پیشنهاد کردند اما امضا نکردم.

وی در مورد علت امضا نکردن قرارداد با این تیم بیان نمود: تیم دانشگاه آزاد به دنبال آن بود که با صابر هوشمند هم تیمی شوم اما من به آقارحمان (رئوفی) قول داده بودم که یار وی باشم.

نفر نخست والیبال ساحلی کشور همانگونه که اشاره کرد، یک هم تیمی ثابت دارد. سالمی در این باره اظهار کرد: رحمان رئوفی هم تیمی من است. ما در مسابقات اخیر شهر نور به علت خستگی ناشی از حضور در اردوی تیم ملی سوم کشور شدیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه قبل از مسابقات نور در اردوهای برون مرزی حضور داشتیم، کمی خسته بودیم. در آن مسابقات با خانواده رفتیم و من و آقا رحمان فقط در زمین مسابقه همدیگر را می دیدیم، درحالی که قبلاً همیشه با هم بودیم و با هم همفکری می کردیم اما در نور نتوانستیم همفکری لازم را انجام دهیم و در نهایت سوم شدیم.

قهرمان لیگ شدیم اما اعلام نکردند!

سالمی درباره علت تغییر تیم های خود اظهار کرد: ابتدا اعلام نکرده بودند که باید با یک تیم ثابت در مسابقات شرکت کنیم وگرنه تمامی پنج مرحله را با یک تیم قرارداد امضا می کردم.

نکته جالب لیگ آنجا بود که قهرمان را اعلام نکردند. این بازیکن گلستانی در این باره گفت: اوایل می گفتند که فرقی ندارد با چه تیمی در لیگ شرکت کنی و مسئله ای از این بابت نیست و قرار بود بهترین بازیکن در آخر لیگ معرفی شود که متاسفانه تیم قهرمان را معرفی نکردند، درحالی که ما با سه قهرمانی و دو دومی از بقیه تیم ها خیلی بالاتر بودیم.

وی که در خلال بازی های لیگ نیز به مقام قهرمانی کشور دست یافته بود بیان نمود: قبل از مرحله چهارم لیگ، در مسابقات والیبال ساحلی سراسری که در کیش برگزار گشت توانستیم قهرمان کشور شویم.

قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا

این ملی پوش گلستانی حدود دو سالی می شود که به عضویت تیم ملی رسیده است. سالمی به موفقیت هایی که با پیراهن تیم ملی به دست آورده اشاره و بیان نمود: در این مدت در مسابقات المپیک آسیایی پوکت تایلند، توانستیم در بین 47 تیم آسیایی دوم شویم که این عنوان برای والیبال ساحلی کشور خیلی مهم بود.

وی اضافه کرد: پارسال هم با آقای رئوفی در تایلند قهرمان و یک هفته قبل از آن مسابقات در شهر دیگر تایلند مقام چهارم آسیا و اقیانوسیه را کسب کرده بودیم. همچنین در فروردین گذشته در همان مسابقات توانستیم به مقام سوم برسیم.

رییس هیات والیبال گنبد مرا نمی شناسد!

هشت تیم برتر ایران اکثراً از خطه گلستان هستند و این موضوع موجب شده تا این منطقه به عنوان قطب والیبال ساحلی شناخته شود. بهمن سالمی با تاکید بر قطب بودن گلستان در والیبال ساحلی کشور اظهار کرد: استعدادهای زیادی در منطقه حضور دارند که می توانند به والیبال ساحلی کشور در آینده کمک کنند اما متاسفانه هیچ بهایی به استعدادها داده نمی شود.

سالمی در مورد کمبود حامیان مالی اظهار کرد: متاسفانه کمبود اسپانسر در استان ما چشمگیر است. مثلاً ما مرحله اول لیگ به نام تعاون گنبد بازی کرده بودیم و اول نیز شدیم اما یک ریال به ما پرداخت نکردند. اسپانسری در گنبد وجود ندارد که بخواهد برای والیبال ساحلی هزینه کند.

وی سخنانش را با گلایه از مسئولان گنبدی ادامه داد و شرح داد: ما چندین مقام آسیایی به دست آوردیم اما رئیس هیات والیبال گنبد حتی یکبار نیز تماس تلفنی نگرفت و حتی شاید مرا نشناسد! وی حتی به استقبالمان نیامد و موفقیت هایمان را تبریک نگفت.

برای دو ساعت تمرین، چهار ساعت در راه هستیم

نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور با وجود مسائل زیادی به تیم ملی رسیده است. یکی از جدی ترین مسائل سالمی نبود زمین تمرین در شهر محل زندگی خود است. وی در این باره گفت: در گنبد زمین ساحلی نداریم و تمرینات را در آق قلا و بندر ترکمن انجام می دهیم. برایمان خیلی سخت است که برای دو ساعت انجام تمرین، چهار ساعت در راه باشیم.

بهمن سالمی درباره برنامه آینده خود بیان نمود: در حال حاضر دو سه پیشنهاد از تیم های مختلف دارم و باید ببینم شرایط چطور پیش می رود. پیش از اتمام ماه رمضان تیم آینده را انتخاب می کنم.

وی در خاتمه به بیان بزرگترین هدف خود پرداخت و شرح داد: رسیدن به المپیک هدف اصلی من است و تا جایی که بتوانم برنامه هایم را به دقت انجام می دهم تا به این هدف بزرگ برسم.

خبرنگار: محمدامین شعبانی

منبع: خبرگزاری مهر

به "زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم، رییس هیئت والیبال من را نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم، رییس هیئت والیبال من را نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید