زیان پنهان خرید و راندن یک خودروی نو! بوی نوی لذت بخش اما زیان بار خودروی نو

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، برای بعضی، هیچ چیز به میزان بوی یک ماشین کاملاً تازه لوکس، لذت بخش نیست.

زیان پنهان خرید و راندن یک خودروی نو! بوی نوی لذت بخش اما زیان بار خودروی نو

این بو، ترکیبی از بخارهای فرار فراوری شده به وسیله سطوح و ابزارهای یا لوازم داخلی تازه ساخته شده. اما با قرار گرفتن طولانی مدت اینها در دمای بالا، برای سرنشینان خودرو، می تواند مسائل سلامتی داشته باشد.

محققان چینی و آمریکایی دریافتند که در خودروی تازه ای که به مدت 12 روز در بیرون پارک بوده، سطح تعدادی از مواد شیمیایی سرطان زا از حد مجاز است.

فرمالدئید، ترکیبی که در ضدعفونی نماینده ها، میکروب کش ها و اجاق های گاز یافت می گردد، 35 درصد از استاندارد های ایمنی ملی چین فراتر بود. استالدئید، یک سرطان زای احتمالی کلاس II، خدود 61 درصد از سطح ایمنی بیشتر بود.

بنزن، یک ماده سرطان زا که در رنگ ها، بنزین و سیگار یافت می گردد، برای رانندگانی که ساعت های طولانی را در اتومبیل سپری می نمایند، به سطوحی ناامن می رسد.

در مجموع، افزایش خطر سرطان در طول عمر (ILCR) از چندین ترکیب آلی فرار که در داخل یک خودروی تازه مورد استفاده در این مطالعه شناسایی شد، به مقدار ای بالا بود که به معنای خطر بالای سلامتی برای رانندگان بود.

این مطالعه مقدار قرار گرفتن رانندگان تاکسی و مسافران (که معمولاً به ترتیب 11 ساعت و 1.5 ساعت در روز در ماشین می گذرانند) در معرض ترکیبات فرار (یا معلق در هوا) که می توانند به وسیله پوست جذب می شوندیا استنشاقی هستند را ارزیابی کرد.

SUV سایز میانه مورد استفاده در این آزمایش از پلاستیک، چرم مصنوعی، پارچه بافته شده و نمد ساخته شده بود. هنگامی که این مواد از خط فراوری تازه می شوند، انواع ترکیبات آلی فرار را در هوا آزاد می نمایند.

محققان نمونه های هوا را از خودرو گرفتند و از کروماتوگرافی گازی-طیف سنجی جرمی برای معین غلظت 20 ماده شیمیایی در مقاطع زمانی مختلف استفاده کردند.

با گرم شدن خودرو در طول روز، دمای داخل آن به شدت از 21 درجه سانتیگراد تا 63 درجه سانتیگراد در نوسان بود.

غلظت مواد شیمیایی فرار نیز یک الگوی چرخه ای متناسب با دمای سطح داخل خودرو داشتند.

تحقیقات گذشته در کالیفرنیا نشان داده است که حتی تنها 20 دقیقه رانندگی با خودروی تازه می تواند افراد را در معرض مقادیر ناایمن بنزن و فرمالدئید قرار دهد و خطرات سلامتی برای افرادی که رفت و آمد طولانی تر دارند افزایش می یابد.

پس مقدار ذوق زدگی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خودرو های تازه را باید محدود کرد. از طرف دیگر، خیلی ها می توانند یک ماشین دست دوم انتخاب کنید یا از حمل و نقل جایگزین بهره ببرید.

(خوشبختانه شرایط مالی بعضی نواحی هم طوری نیست که مردم مرتب ماشین نو بخرند و خودشان را در معرض خطر قرار دهند!)

این مقاله در Cell Reports Physical Science منتشر شده.

منبع: یک پزشک

به "زیان پنهان خرید و راندن یک خودروی نو! بوی نوی لذت بخش اما زیان بار خودروی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان پنهان خرید و راندن یک خودروی نو! بوی نوی لذت بخش اما زیان بار خودروی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید