شناسایی 585 مورد تقلب در آزمون علوم تجربی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: 585 تقلب در آزمون علوم تجربی را شناسایی نموده ایم و همه این موارد در دست رسیدگی است و شرکت کنندگان در آزمون سراسری اطمینان داشته باشند که در حق هیچ کسی بی عدالتی نخواهد شد.

شناسایی 585 مورد تقلب در آزمون علوم تجربی

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به موارد تقلب کشف شده در کنکور سراسری امسال و تخلفات احتمالی انجام شده به ایلنا گفت: رئیس سازمان سنجش در خصوص این موضوع شرح داده اند و قرار است این موارد احتمالی تقلب دقیق تر آنالیز گردد. من تاکید می کنم که داوطلبان آزمون سراسری نباید نگران باشند و نتایج با دقت اعلام می گردد.

او توضیح داد: ما 585 تقلب در آزمون علوم تجربی را شناسایی نموده ایم و همه این موارد در دست رسیدگی است و شرکت کنندگان در آزمون سراسری اطمینان داشته باشند که در حق هیچ کسی بی عدالتی نخواهد شد.

زلفی گل با بیان اینکه در حوزه های امتحانی در راستای جلوگیری از تقلب و انتشار سوالات از جمر استفاده شده بود، یادآور شد: داوطلبان توجه داشته باشد که این امکان وجود دارد که پاسخنامه ها رصد گردد و با توجه به دقتی که در کار وجود داشته، حقی پایمال نخواهد شد.

لازم به ذکر است؛ هیئت منتخب تحقیق و آنالیز ابعاد بعضی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال 1401 که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود، سلامت کنکور سراسری سال 1401 در تمامی رشته ها و گروه ها را تأیید قطعی نموده است.

در گزارش این هیئت منتخب تصریح شده است؛ پس از آنالیز دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاه های مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخش های مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاه های دست اندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال 1401 در تمامی رشته ها و گروه ها مورد تأیید قطعی است و با توجه به پیش بینی های چند لایه کنترلی و امنیتی و اشراف کامل دستگاه های نظارتی هیچ حقی از هیچ یک از داوطلبان تضییع نشده است.

منبع: فرارو

به "شناسایی 585 مورد تقلب در آزمون علوم تجربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 585 مورد تقلب در آزمون علوم تجربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید