غریبه ای که چهره اش کاملا مانند شماست ، هم قیافه شما احتمالا DNA مشابه شما دارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یافته های یک آنالیز نو نشان می دهد شما و هم قیافه تان- کسی که چهره اش کاملا مانند شماست، اما در واقع غریبه ای است که هیچ نسبتی با شما ندارد، ممکن است DNA واقعا مشابه شما داشته باشد.

غریبه ای که چهره اش کاملا مانند شماست ، هم قیافه شما احتمالا DNA مشابه شما دارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از سی بی اس پژوهشگران در اسپانیا از عکس هایی که فرانسوا برونل (Francois Brunelle)، هنرمند اسپانیایی از افراد هم قیافه از سال 1999 به بعد گرفته بود، برای آنالیز شان استفاده کردند.

عکس های 16 زوج از افراد هم قیافه برای میزان گیری شباهت هایشان با کاربرد الگوریتم های بازشناسی صورت استفاده شدند.

به گفته این پژوهشگران در بسیاری از این افراد هم قیافه کاربرد سه نرم افزار نتایج مشابهی به دست داد: این نرم افزارها نمی توانستند میان این چهره ها فرق بگذارند و به عبارت دیگر آنها دوقلوهای مجازی بودند.

سپس این افراد هم قیافه یک پرسشنامه زیست سنجی (بیومتریک) و سبک زندگی را پر کردند و بعلاوه نمونه های بزاق برای آزمایش در اختیار گذاشتند.

این پژوهشگران چندین جزء متفاوت در این نمونه ها را آزمایش کردند: توالی DNA یا ژنوم، شرایط متیلاسیون DNA یا اپی ژنوم و محتوای باکتریایی و ویروسی یا در واقع میکروبیوم نمونه ها. هر سه این اجزا برای مشخص فعالیت سلولی و بافتی ضروری هستند.

هنگامی که نمونه های DNA در یک نقشه حراتی آپلود می شوند، نمونه های مشابه در کنار هم گرد می آیند یا با هم خوشه می شوند. بر اساس یافته ها این آنالیز، نمونه های 9 زوج از این 16 زوج با هم خوشه تشکیل دادند و فوق هم قیافه شمرده شدند.

مانل استلر، سرپرست این آنالیز که در انستیتوی پژوهش سرطان خون جوزپ کارراس در بارسلونای اسپانیا کار می نماید، می گوید: هنگامی که توالی های DNA افراد هم قیافه را با چهره ها و ژنوم هایی از جمعیت عمومی آپلود کردیم، هر شخص در این آنالیز با هم قیافه متناظر تطبیق داشت و به هیچ انسان دیگری نزدیکتر نبود.

به گفته این پژوهشگران، هم قیافه ها صفات جسمی مشابهی مانند وزن و قد هم داشتند- و حتی صفات رفتاری شان مشابه هم بود.

استلر می گوید: گفته می گردد چهره های ما روحمان را بازتاب می دهند. به گفته استلر، گروه پژوهشی او در آنالیز پرسشنامه های مکتوب متوجه شدند که افراد هم قیافه نه تنها چهره مشابه دارند، بلکه در خصوصیات دیگری فراتر از ویژگی های آنتروپومرفیک مانند قد و وزن و صفات شخصیتی مانند اعتیاد به سیگار، سطح تحصیلی که بتوان به بهره هوشی نسبت داد، هم شباهت دارند.

این پژوهشگران که یافته هایشان در ژورنال Cell Reports منتشر نموده اند، می گویند این آنالیز با توجه به میزان نمونه کوچکش و اینکه افراد شرکت کننده عمدتا اروپایی بودند، دچار محدودیت است. در ضمن آنها از عکس های سیاه وسفید دوبعدی هم قیافه ها استفاه نموده بودند که این هم آنالیز را دچار محدودیت می نماید.

اما به گفته استلر، یافته های این آنالیز می تواند در آینده مفید باشد: این نتایج کاربردهایی در آینده در پزشکی قانونی - دوباره سازی چهره جنایتکارن از DNA آنها و تشخیص ژنتیکی- عکس بیمار از قبل شواهدی درباره اینکه کدام ژنوم را دارد- خواهد داشت.

بعلاوه به گفته او، این یافته ها به معنایی آن است که خصوصیات چهره می تواند بالقوه برای استنباط کردن وجود جهش های ژنتیکی که می توانند بیماری هایی مانند دیابت یا آلزایمر به وجود آورند، به کار رود.

منبع: همشهری آنلاین

به "غریبه ای که چهره اش کاملا مانند شماست ، هم قیافه شما احتمالا DNA مشابه شما دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریبه ای که چهره اش کاملا مانند شماست ، هم قیافه شما احتمالا DNA مشابه شما دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید