فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران از نظر تئوری باسواد هستند، کار عملی مغفول مانده است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران در اغلب جاهای دنیا به لحاظ تئوری جزء افراد باسواد هستند اما در بحث عملی کمتر فرصت پژوهش پیدا می کنند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران از نظر تئوری باسواد هستند، کار عملی مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اخبار جدید، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی گفت: اگر معتقدیم که آینده باید بهتر باشد باید نسل آینده را بهتر از نسل حال حاضر تربیت کنیم.

وی ادامه داد: باید به دانش آموزان یاد دهیم که چگونه سؤال طرح کنند که به معنی پرسشگری است و چگونه پاسخ سؤال را پیدا کنند که به معنی تربیت پژوهشگر است.

به گفته غلامی، گاهی یک تحقیق و پژوهش 50 سال طول می کشد اما چون پرسش و روش صحیح طرح شده است در نهایت تحقیق به نتیجه مطلوب رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شرح وضعیتی از سطح علم و پژوهش در دانشگاه های کشور اضافه نمود: فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران در اغلب جاهای دنیا به لحاظ تئوری جزء افراد باسواد و جزء باسوادترین ها هستند اما در بحث عملی کمتر فرصت پژوهش پیدا می کنند.

وی گفت: به این ترتیب به دلیل حجم زیاد مباحث تئوری بحث کارهای عملی و پژوهش کمی مغفول مانده است.

غلامی ادامه داد: بعد از انقلاب اغلب مناصب مهم علمی کشور را خالی تحویل گرفتیم زیرا کارشناسان خارجی در آنها بودند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای پاسخگویی به نیاز آن زمان کشور دانشگاه ها در کمتر از 15 سال همه مناصب خالی را پر کردند و پس از آن وارد مرحله دوم فعالیت دانشگاه ها که همان بحث پژوهش است شدیم و هم اکنون در حوزه صنایعی مانند نانو جزو 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته ایم.

به گفته غلامی از حدود 10 سال پیش این سؤال مطرح شد که دانش هایی که در حال حاضر در کشور تولید شده به چه درد کشور می خورد و برای پاسخگویی به این سؤال مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و مراکز عملیاتی پژوهشی راه اندازی شده اند و در نتیجه این فعالیت ها شاهد شکل گیری شرکت های دانش بنیان، بسیاری هستیم که امروزه تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان ایرانی در دنیا بازار پیدا کرده اند.

ادامه دارد/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران از نظر تئوری باسواد هستند، کار عملی مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارغ التحصیلان دانشگاهی ایران از نظر تئوری باسواد هستند، کار عملی مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید