فرار مالیاتی واردکنندگان دارو چقدر صحت دارد؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران گفت: بر اساس قانون، واردات دارو شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی گردد. نمی توان گفت فرار مالیاتی توسط واردنمایندگان اتفاق می افتد؛ آنها فقط از قانون موجود به نفع خود استفاده می نمایند.

فرار مالیاتی واردکنندگان دارو چقدر صحت دارد؟

به گزارش ایرنا، دارو و اصطلاح همه گیر آن، یعنی مافیا سوژه خوبی دست بعضی رسانه ها و حتی بعضی مسئولان می دهد تا جریان روانی در جامعه ایجاد نمایند؛ جریانی که به دلیل مرتبط بودن با سلامت مردم با توجه آن ها همراه می گردد.

اخیرا یکی از اعضای مجلس با استفاده از عبارات فرار مالیاتی مافیای واردنمایندگان دارو مطرح نموده که برای من به عنوان یک نماینده این سوال جدی وجود دارد که چرا وارد نمایندگان دارو مالیات بر ارزش افزوده نمی دهند

هاله حامدی فر، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران درباره این موضوع به خبرنگار مالی ایرنا شرح داد: سال هاست که بر اساس قانون، واردات دارو شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی گردد که این اتفاق به نفع واردنمایندگان است ولی به ضرر تولیدنمایندگان تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان این مساله را فرار مالیاتی دانست، توضیح داد: نمی توان گفت فرار مالیاتی توسط واردنماینده اتفاق می افتد، او فقط از قانون موجود به نفع خود استفاده می نماید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شرح داد: واردنماینده فقط دارو را از خارج می خرد و آن را می فروشد و در حقیقت معامله دیگری ندارد که ارزش افزوده پرداخت کند. در طرف دیگر ماجرا تولیدنماینده برای همه خدماتی که می گیرد و همه چیزهایی که می خرد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می نماید اما ما به ازای آن ارزش افزوده ای دریافت نمی نماید.

حامدی فر اعلام نمود: طبق قانون، فعالان مالی باید یک سری ارزش افزوده را پرداخت و ارزش افزوده هایی هم دریافت نمایند، سپس تهاتر آن ها را به سازمان مالیاتی اعلام نمایند. ولی عملا درباره دارو این اتفاق نمی افتد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سازمان امور مالیاتی می گوید ارزش افزوده را روی قیمت محصول اضافه کنید در حالی که قیمت گذاری دارو توسط دولت انجام می گردد و آن ها همواره قیمت دارو را در پایین ترین سطح نگه داشته اند.

به گفته وی اینکه مالیات بر ارزش افزوده شامل واردات دارو نمی گردد، تولیدنماینده را در وضعیت نامناسبی قرار داده و سالیان سال است این ماجرا به وسیله تشکل های دارویی پیگیری می گردد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "فرار مالیاتی واردکنندگان دارو چقدر صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار مالیاتی واردکنندگان دارو چقدر صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید